Стиль 1980-х – головний модний тренд 2025 року
Індустрія моди постійно повертається до стилів минулого, переосмислюючи їх так, щоб вони виглядали сучасно. У 2025 році чергове повернення переживає ностальгія за 1980-ми: культові, сміливі речі, що визначали ту епоху, знову вриваються у тренди. Силуетні костюми з гіпертрофованими плечима, багато тюлю, блискучі металізовані тканини та легендарний принт polka-dot – усі відмінні риси стилю 1980-х з’явилися в колекціях сезону весна-літо 2025. Vogue.ua зібрав найяскравіші образи, які повертають десятиліття декадансу в світло софітів.
Оверсайз-блейзери, базові футболки з принтом, металеві прикраси, що миттєво привертають увагу, насичені кольори, яскраві візерунки та багатошарові фактури, знайомі нам з 1980-х, стали основою поточних колекцій. Дизайнери знайшли способи перенести ці елементи дизайну в XXI століття: головна модна ставка сезону весна-літо 2025 проявилася в багатошарових образах Emporio Armani, ностальгічних силуетах Marni та розкоші кольорів і текстур у Saint Laurent.


Сучасні колекції, на чолі з Valentino, відсилають до образу світського суспільства, який міг би вийти прямо з серіалу "Династія". Але щодо корпоративного стилю, нинішні референси більш виважені. Креативний директор Louis Vuitton Ніколя Жеск’єр представив концепцію soft power, яку підхопили Bottega Veneta, Rabanne та Stella McCartney. Повернулися класичні костюми, об’ємні жакети та широкі плечі, але тепер вони виготовлені з м’якших тканин, у стриманих відтінках і з плавнішими лініями.



У сезоні весна-літо 2025 барокові вбрання доповнюються ще однією екстравагантною деталлю – аксесуарами, які надають індивідуальності. У 1980-х розвиток технологій та доступність пластика дозволили експериментувати з модою без обмежень. Сьогодні ця тенденція також актуальна: максималізм залишається одним із найпростіших способів вирізнитися.
Контекст, у якому зародилася мода 1980-х, має багато паралелей із сучасністю: політична ситуація того часу вплинула на моду, і люди вдавалися до втечі від реальності за допомогою одягу. Мода, яка є комерційною індустрією, але також і способом реакції на соціальні проблеми, пропонує естетику, що допомагає подолати тривожність та прагне бути сміливою, експресивною і, головне, веселою.