До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Брейк-пойнт: як світ моди надихається світом тенісу

Просто зараз відбувається перший цього року тенісний турнір Великого шлема — Australian Open 2024, за яким стежать тисячі фанатів у всьому світі. Але уважно за тенісними баталіями стежать не лише шанувальники цього виду спорту, а й fashion-світ — топові гравці регулярно стають амбасадорами модних або ювелірних брендів, випускають спільні колекції зі спортивними гігантами, а атрибути їхньої форми нерідко залітають у модні тренди. Ми уважно подивилися на взаємозв'язок цих двох далеких і водночас близьких світів.

Тенісна мода, 1936
Тенісна мода, 1936

Реклама

Теніс — аристократичний та ефектний вид спорту — завжди був у полі зору модної індустрії, але за останні пару років його затребуваність значно зросла. З одного боку, це пов'язано із загальною популярністю спортсменів у соціальних мережах, які користуються величезною довірою у найрізноманітнішої аудиторії, а з іншого — за останні кілька сезонів на кортах запалали нові зірки — амбітні, яскраві, харизматичні. Так, руку на пульсі тут тримає модний Дім Louis Vuitton — у червні минулого року французи підписали контракт із гарячим іспанцем Карлосом Алькарасом, який у свої 20 років вже встиг побувати першою ракеткою світу та переможцем двох турнірів Великого шлема. Тенісні інсайдери називають його новою великою зіркою, яка завоює ще чимало титулів, а його емоційність, щирість і подеколи ще юнацька сором'язливість роблять іспанця улюбленцем публіки.

Карлос Алькарас в рекламній кампанії Louis Vuitton
Карлос Алькарас в рекламній кампанії Louis Vuitton

"Правда в тому, що я дуже пишаюся цим співробітництвом. Можна навіть сказати, що я мріяв стати частиною родини Louis Vuitton", — зазначив Алькарас. Співпраця з модним Домом стала не першим його знайомством із модною індустрією — до цього він знявся у рекламній кампанії Calvins or Nothing американського бренду Calvin Klein. А буквально за кілька днів до старту Australian Open французький бренд та тенісист представили унікальну скриню Malle Vestiaire, присвячену видатним спортивним досягненням Алькараса. У персоналізованій скрині знайшлося місце і для особистих речей спортсмена, наприклад, блакитної сумки Speedy P9, подарованої йому креативним директором чоловічого підрозділу Louis Vuitton Фареллом Вільямсом, і для тенісної форми, і для улюблених ракеток.

Модний Дім Gucci минулого літа також заявив про свої амбіції стати більш видимим у тенісному світі. Своїм амбасадором марка обрала італійського тенісиста Яніка Сіннера, який зараз посідає четвертий рядок у світовому рейтингу. Йому 22 роки — і з кожним сезоном він грає все впевненіше та успішніше. Минулоріч цей дует змусив весь модний світ звернути на себе увагу завдяки лише одному зухвалому моменту — Сіннер на Вімблдоні вийшов на корт зі шкіряною сумкою, прикрашеною монограмою Gucci. Справа в тому, що Вімблдон — найстаріший тенісний турнір у світі — відомий своїми суворими правилами щодо зовнішнього вигляду спортсменів. Їм дозволено виключно білий колір форми, але при цьому нічого не прописано про сумку — італійці скористалися цією прогалиною. Вийшло ефектно.

Янік Сіннер
Янік Сіннер

Окремий світ — це екіпірування спортсменів, в якому вони виходять на корт. У тому ж чоловічому турі на турнірах Великого шлема матчі можуть тривати до п'яти годин — і весь цей час багатотисячна аудиторія бачить логотип (або навіть декілька) того чи іншого спортивного гіганта. Багато років лідером тут була американська компанія NIKE — у різний час у їхньому одязі виступали Рафаель Надаль, Серена Вільямс та Роджер Федерер. Суми контрактів дорівнювали десяткам мільйонів доларів, але боротьба за топових гравців змушувала бренди піднімати ставки вище та вище. Так, у 2018-му Федерер, лідер світового рейтингу на той момент, підписав 10-річний контракт на 300 мільйонів доларів із японцями Uniqlo.

Топові спортсмени на рекламних контрактах з брендами заробляють більше, ніж за гру на турнірах

Це співробітництво цікаве ще й тим, що два роки тому швейцарець завершив тенісну кар'єру, але продовжує рекламну активність, а в 2022-му за інформацією Forbes Роджер став найбагатшим тенісистом у світі — за рік він заробив 90 мільйонів доларів, і вся сума — це рекламні контракти, а не призові. Одна з останніх новин, пов'язаних з ім'ям великого тенісиста — колекція одягу для Uniqlo, над якою він працював разом із британським дизайнером Джонатаном Андерсоном. "Я завжди хотів зробити колекцію, яка ідеально підходить для гри в теніс і водночас універсальна для інших сфер повсякденного життя. Мені пощастило, що Джонатан розділив це бачення. Разом ми змогли створити стильну та зручну лінію у класичному тенісному стилі", — розповідав влітку 2023-го Федерер.

Колекція Roger Federer by JW ANDERSON / UNIQLO
Колекція Roger Federer by JW ANDERSON / UNIQLO

Щодо Nike — їхня популярність у турі зараз дещо падає, бо топові спортсмени, на яких марка робила ставку, або зробили паузу в кар'єрі, або тільки повертаються в тур після неї. Наприклад, для зіркової Наомі Осаки, яка вирішила повернутися у велику гру після народження дитини якраз на Australian Open 2024, було зроблено спеціальне вбрання в її улюбленому чорному кольорі зі вставками під зміїну шкіру, але яскравого камбеку не вийшло — японка програла вже в першому колі.

Наомі Осака, Australian Open 2024
Наомі Осака, Australian Open 2024

Взаємопроникнення моди та тенісу відчувається не лише на корті, а й за його межами, коли елементи тенісного стилю стають модними трендами. Найкращим підтвердженням цих слів є цифри. Так, за інформацією Depop, у березні-липні 2023-го пошуковий запит "тенісне поло" зріс на 218%, тоді як пошуки "тенісної сорочки" збільшилися на 157% з початку 2022 року. Про зростання зацікавленості також рапортують бренди типу Ralph Lauren та Lacoste — вони мають чітку прив'язку до стилю Old Money, а саме теніс є втіленням цієї естетики у світі спорту.

Принцеса Діана, 1988
Принцеса Діана, 1988

Згадати хоча б фотографії принцеси Діани кінця 1980-х, коли вона абсолютно приголомшливо, у своїй манері, стилізувала тенісні спідниці в складку або футболки-поло. До речі, для любителів тенісу саме цей історичний період є розквітом тенісної моди. Легенди Nike Court, Le Coq Sportif, Adidas та Fila саме тоді з тенісних кортів вийшли на вулиці. Але якщо подивитися трохи далі, то одне з перших з'єднань моди й тенісу сталося ще у 1920-х — саме тоді французька тенісистка Сюзанн Ленглен вперше з'явилася на корті у спідниці пліссе, топі без рукавів та бандані. Доти жінки грали у спідницях довжини міді та кардиганах. Вона миттєво стала музою дизайнера Жака Пату — згодом він створював для неї образи і для гри, і для звичайного життя.

Сьогодні варіації на тему тенісних спідниць можна побачити в колекціях Lacoste, Miu Miu та Celine, а дівчата комбінують їх з оверсайз-светрами, укороченими кардиганами та строгими жакетами. Навіть ультрамодні мікрошорти пов'язані насправді зі світом тенісу. Американська тенісистка Ґассі Моран наприкінці 1940-х вийшла на корт у дуже коротких шортах, які для неї створив дизайнер Тед Тінлінг. Завершилася ця авантюра звинуваченнями у пропаганді надмірної сексуальності та забороною Тінлінгу з'являтися на Вімблдоні протягом 33 років.

Ґассі Моран, 1949
Ґассі Моран, 1949

Ці всі приклади — лише мала частина доказів, що світи моди й тенісу вже пов'язані назавжди, і не важливо, чи розбираєтеся ви в усіх тонкощах гри, чи просто вирішили себе порадувати лаконічним тенісним кольє.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.