Стриманий показ на Тижні моди в Парижі підкреслив нинішній настрій Balenciaga: відійти від скандалу, що сколихнув бренд наприкінці 2022 року, і зосередитися на одязі.
"Мода стала різновидом розваги, але часто ця частина затьмарює її суть, — йдеться у зверненні креативного директора Демни Гвасалії до гостей показу. — Останні пару місяців мені довелося шукати притулку для своєї любові до моди, і я інстинктивно знайшов його в процесі шиття одягу… Ось чому моду більше не можна розглядати як розвагу, а радше як мистецтво створення одягу".
Для колекції осінь-зима 2023/2024 дизайнер відмовився від логотипів і чудернацьких кросівок, а також від драматичних декорацій, якими відомі шоу останніх років, як-от інсценована снігова буря, що закрутилася навколо моделей під час показу колекції осінь-зима 2022/2023, і яма з брудом на шоу весна-літо 2023. Цього сезону антураж був мінімалістичним, моделі крокували чистим килимом кольору слонової кістки. Місце проведення шоу — торговельний центр Carrousel du Louvre, який був головною сценою Паризького тижня моди до початку 2000-х років.
700 гостей зареєструвалися на перегляд шоу, аби побачити, як Balenciaga підійде до свого першого показу після скандалу навколо двох рекламних кампаній минулого року, які отримали численні звинувачення в натяках на сексуальне насильство над дітьми та порнографію. У своєму першому інтерв’ю після скандалу Демна сказав Vogue, що він бере на себе відповідальність за помилки та повідомив, що планує змінити свій підхід у майбутньому.
Усе це привело нас до колекції осінь-зима 2023/2024. Було представлено 54 образи, зокрема костюми чіткого крою, вечірні сукні та нова сумка за назвою Huge Bag. З м’якішими, жіночними штрихами колекція вийшла більш людяною, менш антиутопічною. "Ідея полягала в тому, щоб колекція була мною на 200 відсотків", — розповів Демна журналістам за лаштунками після шоу. Про романтичні сукні наприкінці показу він сказав: "Члени моєї команди не звикли до такого в прет-а-порте від мене, тож мені було весело спостерігати, як вони дивуються, як я шию мереживні сукні".
Повернення до основ дизайну — на відміну від перформативного й мультиплатформенного спілкування з аудиторією, яке використовують бренди, — було головною метою цього сезону. Ніде надзвичайна напруга між цими двома полюсами не відчувалася так гостро, як на показі Balenciaga восени 2023 року. Бренд рухається далі та віднаходить головні завдання моди. Сподіваємося, інші дизайнери оберуть цей самий шлях.