КУПИТИ КВИТКИ

Україна молода​​​​​​​: засновниця стартапу Альона Мисько — про те, як залучити інвестиції на мільйон доларів

Напередодні Дня Незалежності Vogue.ua публікує історії молодих українок та українців, які популяризують нашу культуру, науку, моду й спорт. Сміливі, амбітні і принципові вони щодня творять нову історію країни і її майбутнє. Новому поколінню талантів присвячене наше літнє число. Нова героїня — підприємиця Альона Мисько.

На початку лютого 2022 року Альона Мисько разом із командою проводила стратегічну сесію у столичному коворкінгу "Перемога". Майбутню тактику і стратегію команда фінансового стартапу Fuelfinance розбирала на прикладі відеогри "Цивілізація", із повним зануренням у логіку персонажів-полководців. Тоді команда ухвалила рішення — вийти на американський ринок. Але ніхто й уявити не міг, що втілять його вже за кілька місяців, під час цілком реальної, а не віртуальної війни, в умовах стресу й загального хаосу.

Реклама.

Бавовняна сорочка, Victoria Beckham (tsum.ua)
Бавовняна сорочка, Victoria Beckham (tsum.ua)

30-річна Альона Мисько,засновниця та CEO компанії Fuelfinance, зізнається, що вона з тих, кого виклики роблять сильнішими та вчать бачити нові можливості. Випускниця Могилянки й Київської школи економіки з досвідом роботи аудитором і фінансовим аналітиком у великих компаніях, у 27 років вона створила стартап, який допомагає підприємцям ефективно керувати фінансами, — і задала новий тренд на фінансову грамотність. Завдяки її наполегливості й енергійності власники гіпстерських кав’ярень і модних салонів краси почали вивчати фінанси та по-новому ставитись до управління власним бізнесом.

За три роки роботи через стартап Fuelfinance пройшло понад триста компаній, а через авторські курси Мисько — кілька тисяч людей. "У світі існує стереотип про складність фінансової звітності. Мені ж хотілося це змінити і показати, що фінансова грамотність — один з інструментів для вирішення проблем. За кілька місяців роботи з нами засновники бізнесів починали сприймати фінанси по-новому — чимало проєктів вижили саме завдяки цьому".

Запускаючи свій стартап, Мисько вигадала слоган Make finance sexy

Запускаючи свій стартап, Мисько вигадала слоган Make finance sexy. Проте її особистий ключ до ефективності — вміння ухвалювати швидкі рішення та багато працювати у стресових умовах. За перші пів року великої війни компанія Fuelfinance повністю змінила модель роботи — із сервісного проєкту перетворилась на бізнес, який пропонує клієнтам IT-продукти, швидко вийшла на американський ринок, запустила кілька волонтерських ініціатив та збільшила дохід у майже вчетверо. Власне, робота з американськими клієнтами і була тим самим великим поворотним рішенням, яке було ухвалено на тій самій стратсесії у коворкінгу із символічною назвою "Перемога".

Головним досягненням за цей час стало залучення інвестицій на один мільйон доларів. Про компанію написали найвідоміші американські медіа, зокрема CNN та Business Insider, а мільярдер і співзасновник LinkedIn Рід Гоффман запросив керівників Fuelfinance на свій подкаст Masters of Scale. Такі здобутки, звісно, ідеальні для гучних заголовків, проте Альона відверто розповідає, що за час фандрейзингу пережила емоційні гойдалки, яких не відчувала ніколи в житті: "За три літні місяці ми поспілкувались із 350 інвесторами, іноді доводилося проводити зуми під звуки повітряної тривоги, ховаючись у коридорі. Емоції коливались від максимального натхнення до цілковитого нерозуміння, як зібратися докупи, коли дізнаєшся жахливі новини, а за 10 хвилин маєш наступний дзвінок, і треба бути суперпозитивною, бо в американській культурі спілкування — це важливо. Одне слово, цікавий досвід".

Я розповідала в Німеччині про роботу українських стартапів і на останньому слайді, який пояснював, що я можу працювати лише завдяки ЗСУ, зрозуміла, що плачу прямо перед аудиторією

Максимально раціональна людина, Альона зізнається, що війна відкрила в ній нову силу емпатії й емоційності. Згадує, як неочікувано для самої себе розплакалась на сцені великої конференції в Німеччині: "Це був мій перший виїзд за кордон від початку вторгнення. Я розповідала про роботу українських стартапів і на останньому слайді, який пояснював, що я можу працювати і бути тут лише завдяки ЗСУ, зрозуміла, що плачу прямо перед аудиторією. Водночас я, як і всі українці, стала більш загартованою. Нової цінності набув час, який я можу провести з рідними і близькими. Якось у Каліфорнії мене запросили на буддистський ретрит, там велися розмови про цінність життя. Зазвичай до її розуміння люди йдуть роками через практики, книжки і вчення, але я усвідомила, що ми, українці, зараз як ніхто осягнули цю цінність. Ми наче проходимо якийсь пришвидшений курс, який, на жаль, дається нам дуже дорогою ціною".

Сама Альона, як і її команда, мріє про те, щоб стати на міжнародному ринку справжнім "юнікорном", стартапом, який оцінять в мільярд доларів. Мисько вірить, що її робота допоможе ще більшій кількості підприємців уникати фінансових помилок, а значить позитивно впливатиме на економіку та ВВП країни: "Ми йдемо вперед, ми хочемо наймати ще більше українців. Також я дуже вірю в те, що змінити глобальну фінансову сферу на краще цілком реально і що зробити це може саме українська компанія".

Більше про молоде покоління українських талантів дизайнерів, фотографів, моделей, артистів, спортсменів та науковців, за якими спостерігає весь світ, читайте в літньому числі Vogue Ukraine Edition. Замовляйте в офіційному онлайн-магазині українського Vogue.

Текст: Наталя Васюра

Фото: Lesha Berezovskiy

Стиль: Sasha Dudchenko

Зачіски та макіяж: Dima Grushkivskiy

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.