Цього року британська акторка Кері Малліган здобула свою третю номінацію на "Оскар" — на цей раз за роль Феліції Монтеалегре, дружини композитора Леонарда Бернстайна, у драмі "Маестро". Розповідаємо, чому ця роль особлива в кар'єрі 38-річної акторки.
Кері Малліган відома своїм потужним драматичним талантом, який часто проявляється навіть у тому, як вона просто дивиться в камеру, чи рухається, чи співає. Це особливо помітно в новому фільмі "Маестро" — тільки цього разу вона робить це, просто слухаючи. Героїня Малліган — Феліція Монтеалегре, дружина легендарного диригента та композитора Леонарда Бернштейна, не є і ніколи не могла бути зіркою цієї історії. Вона одружена з унікальним генієм, і її життя визначається амбіціями її чоловіка та його апетитами.
Пізніше ми бачимо: з неї досить. Вона залишає Бернштейна, якого зіграв режисер фільму Бредлі Купер, щоб повернутися до нього після нещасливої перерви, коли він диригує симфонією "Воскресіння" Густава Малера. Збоку від сцени вона спостерігає, як він будує свій храм звуку, і тут ви бачите в очах Маллігана все життя, сповнене любові та компромісів, а також надзвичайне визнання того, що цей чоловік є її світом.
Британка Кері Малліган — одна з найвідоміших акторок свого покоління. Вона дебютувала в кіно в 2005 році — у невеликій ролі в драмі "Гордість та упередження" Джо Райта, а по-справжньому відомою стала в 2009-му, зігравши роль школярки з 1960-х у драмі "Виховання почуттів". Потужний драматичний талант 24-річної Малліган, яка втілює роль хорошої дівчини, віолончелистки, що захоплюється дорослим чоловіком-красенем, приніс її першу номінацію на "Оскар". Згодом їх буде ще дві, але це точно не межа для таланту акторки.
Починаючи з 2010-го, Малліган знялась у десятках яскравих проєктів, втілюючи дуже різні ролі: млосної і меланхолійної Дейзі Б'юкенен у фільмі "Великий Гетсбі" База Лурмана, відважної та принципової Модд Вест у драмі "Суфражистка" про зародження феміністичного руху, амбітної подруги відомого співака Л'юін Девіс у фільмі "Всередині Л'юіна Девіса", репортерки Меган Туї, яка була однією із засновниць руху #metoo у фільмі "Вона сказала". Цікаво, що Малліган ніколи не обирала легких шляхів, не знімалася в блокбастерах; натомість понад 20 років грає в театрі і часто з’являється в дійсно складних ризикованих фільмах — наприклад, у "Драйві" Ніколаса ВіндінгаРефна або "Соромі" Стіва Маккуїна. В інтерв'ю вона часто повторює: "Мене не хвилює розмір бюджету, роль першого чи другого плану. Мене хвилює героїня та сценарій. Це все".
Одну зі своїх найяскравіших ролей Малліган зіграла у фільмі режисерки-дебютантки ЕмеральдФіннел "Молода перспективна дівчина" (2020) — їдкому іронічному фільмі про молоду жінку, яка прагне помститися групі чоловіків за зґвалтовану подругу. Світова прем'єра відбулась на кінофестивалі "Санденс", де фільм окремо виділили за яскраву акторську гру Малліган, яка в цій ролі працює на межі. Зрештою, за роль ексцентричної та дикої Кассандри вона отримала свою другу номінацію на "Оскар". До слова, Малліган відома тим, що завжди читає сценарії від режисерів-початківців, шукаючи хорошу роль, а також прагне співпрацювати з жінками-режисерками. Акторка називає себе феміністкою та зізнається, що її фемінізм втілений у тому, як вона через свою роботу прагне показати якомога ширший діапазон жіночих точок зору.
Третю номінацію на "Оскар" Малліган здобула цього року за роль у фільмі Бредлі Купера "Маестро". Формально це байопік знаменитого композитора Леонарда Бернстайна, якого втілює Купер. Для багатьох критиків та глядачів ця ніжна чуттєва стрічка є портретом саме ФеліціїМонтеалегре. Феліція була акторкою родом з Коста-Ріки, вийшла заміж за Бернстайна у 1951 році, народила трьох дітей, грала в театрі на Бродвеї. Саме її втілила Кері Малліган — тонко, ніжно, чуттєво.
У Малліган є секрет — готуватися до ролі їй допомагає музика. Для кожної ролі в неї є пісні, які переносять її у світ персонажа. За її словами, ця звичка виникла завдяки театру. Так, є кілька пісень, які переносять її у світ Монтеалегре: звичайно, є трохи Бернштейна, а також численні сучасні дуети, як-от запальна пісня "TheWater" Джонні Флінн і ЛориМарлінг. Малліган бачить історію Ленні та Феліції як переплетення голосів. "Я знаю, що люди будуть говорити про Маестро як про байопік, але це не так — це фільм про шлюб, — зазначає вона в інтерв’юVogue USA. — Дуже складний шлюб".
Є гіпотеза, що саме через те, що Кері Малліган захоплюється музикою та цікавиться нею, Бредлі Купер, який є давнім фанатом її таланту, обрав її на роль. Малліган одружена з музикантом, і музика червоною ниткою проходить через її різноманітну творчість. Цікаво, що загалом у житті Кері Малліган та її нової героїні багато спільного: Феліція теж була акторкою, теж вийшла заміж за успішного музиканта та народила трьох дітей. Проте сама Малліган не бачить багато спільного.
"З Феліцією все було інакше, тому що все оберталося навколо Ленні, — каже вона. — З її персонажем було багато "а що, якби?"... Що, якби вона не кинула акторську діяльність? Коли я слухала записи її інтерв’ю, здавалося, що вона не була впевнена, як далеко зайшла б, — їй здавалося, що, можливо, у неї не було бажання бути великою. Але, з іншого боку, вона ніколи не мала шансу дізнатися".
За словами Малліган, "Маестро" потребував найінтенсивнішої підготовки до фільму, яку вона колись робила. Були технічні моменти — визначити акцент і поведінку Феліції, але найважливішим, за її словами, було встановити глибокий зв’язок Феліції та Ленні. Щоб впоратися з цим, їй і Бредлі Куперу довелося провести багато неформального часу разом, аби зблизитися. Наприклад, Малліган приєдналася до Купера на п’ятиденний "семінар мрії" — щось на кшталт курсів саморозвитку, які любить Бредлі Купер.
Цього року Малліган зіграла ще одну непересічну роль — епізодичну, але яскраву роль Памели у стильному фільмі "Солтберн" Емеральд Фіннел. Її героїня — ексцентрична "бідна дорога" Памела. Звичайно, між Феліцією Монтеалегре і кумедною Памелою, дуже мало спільного.
Разом з тим, маючи таку кількість яскравих ролей та впізнаваність, Кері Малліган залишається дуже загадковою артисткою, адже ми мало про неї знаємо. Це майже винятково для акторки її рівня, але Малліган не має публічної персони: її немає в соціальних мережах, вона не є обличчям жодного бренду, вона не будує власну імперію як продюсерка, на кшталт Марго Роббі, не займається режисурою, як Олівія Вайльд. Кері Малліган з’являється на екрані як блискавка — і знову зникає.
За матеріалами Vogue.com