До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

11 фільмів, які найкраще висвітлюють стиль французьких жінок

Піонер французької нової хвилі Жан-Люк Годар залишив по собі разючий творчий доробок, який змінив кінематограф. Окрім філософських ідей і нелінійних сюжетів, його фільми дали світові свіжий погляд на французьку моду. Від бретонок Джин Сіберґ у фільмі "На останньому подиху" до підводки для очей Бріджит Бардо у фільмі "Зневага" — ці стрічки створили романтичне бачення паризького стилю, яке дизайнери відтворювали знову й знову, і в такий спосіб підтримували враження про стиль французьких жінок у народній уяві.

Кадр з фільму "На останньому подиху", 1960

Годар не єдиний режисер, який допоміг сформувати французьку моду через кіно. Його сучасники Франсуа Трюффо та Аньєс Варда також вплинули на модні тенденції 1960-х через свої фільми. Окрім того, часто костюми для кіно створювали легендарні дизайнери – Ів Сен-Лоран, П’єр Бальман і Коко Шанель працювали над одними з найвідоміших французьких фільмів усіх часів. У цьому матеріалі Vogue досліджує 11 стрічок, які найкраще висвітлюють французький стиль.

Реклама
"На останньому подиху", 1960

У фільмі, який надихнув тисячі жінок на стрижку піксі, Джин Сіберґ і Жан-Поль Бельмондо задали тон не лише французькій новій хвилі як жанру, а й десятиліттям французького стилю. У стрічці Бельмондо носить різноманітні костюми з кепкою, яка неошатно сидить на голові, а з його губ звисає всюдисуща сигарета. Тим часом американська експатка Сіберґ з’являється на екрані у футболці New York Herald Tribune, укорочених чорних штанах і витончених лоферах. Окрім того, вона носить типові паризькі бретонки або надягає капелюхи й сорочки Бельмондо з безтурботною андрогінною легкістю. Естетика фільму породила сучасну романтичну версію французької моди й зробила їй позачасовим надбанням.

"Денна красуня", 1967

У 1967 році молодому Іву Сен-Лорану доручили створити костюми для 23-річної Катрін Денев у фільмі Луїса Бунюеля "Денна красуня" — трансгресивному дослідженні пригніченого жіночого бажання. Сюжет розповідає про новоспечену домогосподарку Северину, яка починає втілювати свої сексуальні фантазії. Працюючи вдень у місцевому борделі, вона має гардероб, що повністю складається з одягу Yves Saint Laurent і віддзеркалює її приховане життя. Вона вибирає привабливі вінілові й хутряні пальта та яскраво-червоні костюми зі спідницею для походу в бордель, тоді як блідо-жовті трикотажні речі, білий тенісний одяг та скромні сукні з комірцями залишаються для її буденного життя. Вплив фільму на жіночу моду незаперечний.

"Амелі", 2001

Амелі Пулен — ікона нової французької моди. Барвиста історія Жана-П’єра Жене розгортається на тлі ностальгічного Монмартру. Одрі Тоту в ролі вигадливої інтровертної Амелі сяє в стильних спідницях завдовжки нижче від колін, яскравих кардиганах і брогах Dr Martens. Її стиль дещо дивакуватий, наче всі речі вона невдумливо купує в комісійній крамниці, але кожне її вбрання відповідає яскравим тонам фільму й допомагає всьому стати на свої місця.

"Зневага", 1963

Бріджит Бардо вперше з’являється у фільмі "Зневага" зовсім без одягу, і ця сцена досі залишається найобговорюванішим моментом у стрічці. Однак стиль її героїні не менш незабутній. Широкий ремінь, смугастий топ, кардиган на ґудзиках, спідниця-олівець середньої довжини, підводка для очей — образ Бардо став архетипом фатальної жінки. В інших сценах вона вдягає блідо-зелену сукню з прикрасами, загортається в червону ковдру або ж сидить у жовтому халаті, знову натякаючи на роздягненість, але саме її одяг, а не його відсутність, став втіленням невимушеного французького шарму.

"Ночі повного місяця", 1984

Фільм Еріка Ромера "Ночі повного місяця" — це любовний лист Парижу, наповнений електропопмузикою, розкішними декораціями і, звісно, стильними вбраннями. Паскаль Ож’є грає Луїзу, молоду жінку, яка живе своїм життям, укладає волосся в стилі Мадонни, вдягає завужені штани, футболки й об’ємний трикотаж. Водночас на вечірках глядач бачить її в різноманітних аксесуарах та силуетах 1980-х: від масивних золотих прикрас і топів, що оголюють спину, до джемперів з горловиною та блуз з пуховими рукавами.

"Клео від 5 до 7", 1962

"Поки я вродлива, я жива", — каже собі Клео, увесь день очікуючи на результати медичного тесту, який підтвердить, є в неї рак, чи ні. Її тривога проявляється в одержимості своєю зовнішністю. Вона часто дивиться в дзеркало та змінює не менш як три вбрання впродовж дня. Перше – це легка сукня в горошок, що розвівається, коли вона йде вулицею, друге – ангельський пеньюар з пір’ям, а останнє – простий чорний одяг з протисонцевими окулярами й капелюхом з хутряним оздобленням.

"Коко до Шанель", 2009

Коко Шанель — легенда світу моди. Тож не дивно, що її біографічний фільм 2009 року відразу став претендентом на звання одного з найстильніших фільмів усіх часів. Художницю костюмів Катрін Летер’є номінували на "Оскар" за роботу над фільмом, у якому Одрі Тоту в ролі Шанель трансформується з простої швачки в революційну дизайнерку. Більшість костюмів прості й андрогінні, що привертає увагу до контрасту між унікальним баченням Шанель та ультражіночною модою того часу.

"Правила гри", 1939

Коко Шанель розробила костюми для сатиричного фільму Жана Ренуара "Правила гри", у якому група знайомих буржуа проводить вихідні в заміському замку маркіза. Їхній гардероб складається із шикарних мисливських курток, шуб і розкішних шовкових нічних халатів, а на костюмованій вечірці гості вдають із себе скелети, ведмедів і носять традиційний німецький одяг.

"Жуль і Джим", 1962

У цій класиці французької нової хвилі вічно прекрасна Жанна Моро грає Кетрін — героїню, яку можна описати як одну з перших маніакально мрійливих дівчат у кіно за її відчуття спонтанності та жаги до пригод. Фільм починається з героїв у костюмах періоду зламу століть, але після війни їхнє вбрання стає набагато сучаснішим. Кетрін носить повсякденні сукні або прості білі спідниці з великими светрами, тоді як чоловіки — зручні в’язані трикотажі та кардигани, які мали б такий же стильний вигляд і сьогодні. Але найбільше запам’ятовується чорне лаковане пальто Кетрін, оздоблене білим хутром.

"Ів Сен-Лоран", 2014

Для біографічного фільму про Іва Сен-Лорана 2014 року дизайнерка костюмів Мадлен Фонтен, яка також розробила костюми для "Амелі", позичила оригінальні речі у Фонді Іва Сен-Лорана, зокрема смокінги le smoking і сукню Mondrian. Чимало речей Фонтейн та її команда відтворили з нуля, перешиваючи одяг, куплений на блошиних ринках, щоб він був подібний до оригінальних проєктів Saint Laurent.

"І Бог створив жінку", 1956

"І Бог створив жінку" став проривним фільмом Бріджит Бардо. Події розгортаються в післявоєнному французькому містечку. Жюльєт, яка приваблює кожного зустрічного чоловіка, символічно представлена в червоній обтислій сукні. Гардероб Жюльєт складається з легких суконь-сорочок, вузьких спідниць, повсякденних футболок та вкорочених джинсів — він ідеально відбиває її волелюбний характер і закріплює за Бардо статус секс-ікони.

Не следуй за модой — ощущай её

Подписаться

Еще в разделе

Популярное на VOGUE

Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.