Осінній тренд: чоловічі мінісумки
Чоловічі мінісумки – головний аксесуарний хіт сезону. З них більше користі, ніж може здатися на перший погляд.
Текст: Веня Брикалін
У біографії американського репера Снуп Доґґа, крім музичних перемог, є багато перемог сарторіальних. Одна з найяскравіших припала на березень 2007 року. На світлинах папараці, зроблених біля входу до паризького готелю Le Scribe, диявол у деталях: на голові репера пластикова шапочка для душу, а в руках – невелика жіноча сумка Louis Vuitton з канви Damier.
Дванадцять років тому і шапочка, і сумка Снуп Доґґа мали дуже ексцентричний вигляд. Сьогодні змиритися з наявністю аксесуарів для ванни у чоловічому гардеробі, як і раніше, складно, але мінісумка – вже не дивина, а майже життєва необхідність.
У лихі 1990-ті на пострадянському просторі прославилися похмурі шкіряні борсетки – вони стали маркером токсичної слов'янської маскулінності. Мінісумки з останніх колекцій – з ручками, на довгому ремінці або металевому ланцюжку – про інше. У них метросексуальний характер: ці моделі схожі на жіночі, тому чоловік з сумочкою в руці здається далеким родичем Мері Поппінс або вірним зброєносцем міс Марпл.
Цей трюк розуміли і Снуп Доґґ, і американський музикант Фаррелл Вільямс, який в нульових хизувався крокодиловою Birkin від Hermès. Тоді для модних дівчат дизайнерські сумки були символом соціальної валідації. Для чоловіків з шоу-бізнесу вони стали проявом самоіронії і щепленням від мачизму. Зі сцени хлопці читали мантри про велич і владу, а на публіці з'являлися з ридикюлями і бабусиними сумками на ланцюжку. Першими відреагували азіатські модники, але вже без іронії. На початку цього десятиліття вони почали носити сумки Peekaboo від Fendi і трохи згодом – Puzzle від Loewe (цікаво: у кожної моделі є своя назва – як в улюблених іграшок).
Сумки і дрібна шкіргалантерея – одна з найприбутковіших категорій у модному ритейлі. Ті, хто це зрозумів, осідлали нову хвилю чоловічого консюмеризму. Очоливши підрозділ Dior Men, дизайнер Кім Джонс відродив мегахіт нульових – історичну Saddle bag, яку придумав Джон Гальяно. Під керівництвом Джонса цій моделі зробили чоловічий апгрейд (одна з найпопулярніших інкарнацій – сумка-збруя з брутальною застібкою-карабіном) і доповнили її лінією дрібних аксесуарів – нагрудними чохлами для смартфонів і AirPods. Вірджил Абло в Louis Vuitton, крім дорожніх ранців і сумок, пропонує прямокутні клатчі з флюоресцентною розміткою, а Ріккардо Тіші в Burberry – грайливі чоловічі сумки на довгому металевому ланцюжку. Зовсім мініатюрні моделі для зберігання таємниць випускає Симон Порт Жакмюс – нагрудні гаманці Jacquemus стали хітом стритстайл-звітів. Для більш обережних клієнтів модні бренди випускають місткі максіверсії своїх канонічних жіночих моделей (наприклад, Birkin у Hermès) – такі вважають дорожніми, але ніхто не забороняє брати їх з собою в офіс або спортзал.
Марафон Тижнів моди – найкращий тест-драйв для нових моделей чоловічих сумок. Наплічникам і шоперам за протоколом тут не місце, тому публіка задовольняється малим: поясними сумками, плоскими пошетами розміром з айпад, клатчами і несесерами, які з утилітарних предметів перетворилися на ультрамодні аксесуари. У них більше практичного сенсу, ніж здається на перший погляд. Якщо перерахувати айфони, зарядні пристрої, бездротові ґаджети, гаманці і візитниці, якими обзавівся сучасний чоловік, то стане зрозуміло, що без малогабаритної сумки далі порога готелю йому вже не зробити крок. Де всім цим дорогим серцю і корисним речам точно не місце, так це в кишенях штанів: немає нічого гіршого за туго набите портмоне, що стирчить із задньої кишені, або зв'язки ключів, що нервово побрязкує на стегні. Тут доведеться вибирати: маленька чоловіча сумка або жилет з тисячею накладних кишень. Якщо ви не бойскаут і не інтелектуал, останній варіант – точно не варіант.