Чому чоловіки замінюють свої Rolex пластиковими спортивними годинниками
Чоловіки, які можуть дозволити собі найвишуканіші й найдорожчі годинники, відмовляються від цих символів статусу. Натомість вони вибирають спортивні та функціональні моделі, які носять навіть на офіційні чи урочисті події.
Чимало чоловіків останнім часом віддали перевагу спортивним годинникам для щоденного носіння. Хоча колись цей аксесуар можна було зустріти лише на тих, хто тренується для тріатлону перед сніданком. Однак часи змінюються, і тепер ця річ подобається навіть чоловікам, в чиїх гардеробах є цілі колекції взірцевих та культових годинників.
За словами Кейна Маккенни, провідного аналітика CCS Insight, цей перехід до масового використання спортивних годинників стався під час пандемії, коли багато людей почали займатися спортом. "Можливість відстежувати показники здоров’я з певними деталями давала людям відчуття контролю", — припускає Метт Зара, стратег WGSN Consumer Tech.
Відтоді цінні Tudor Black Bay заховані у шухлядах, поки чоловіки цілодобово носять Apple Watch або TAG Heuer, які вдало поєднують у собі певну розкіш, дизайн і функціональність. Останнім часом дизайнери також помітили цей тектонічний зсув у світі годинникарства. Тому, до прикладу, Thom Browne співпрацював із Samsung, а Louis Vuitton — із Garmin над розробкою власних аксесуарів. Ці пристрої можуть бути рівною мірою трекером здоров'я і символом статусу. Скажімо, Casio G-Shock у чорному кольорі має естетичний відгомін Audemars Piguet Royal Oak, але за невелику ціну.
Так, ринок традиційних розкішних годинників все ще живий, але значна частина чоловіків втратила до нього інтерес. І не лише через бажання слідкувати за власним самопочуттям, але й через недоречність. Згадаймо, як президент Франції Емманюель Макрон давав інтерв’ю на телебаченні про зміни у пенсійному законодавстві, зокрема про підвищення вікового порогу виходу на пенсію, а на ньому був годинник вартістю 80 000 євро. Цей приклад чудово демонструє, як предмети розкоші все частіше мають недоречний вигляд в поточних умовах — в часи світової кризи та зростання вартості життя.
Саме тому найстильніші — і, безсумнівно, найбагатші — чоловіки все частіше дистанціюються від зовнішньої демонстрації символів багатства. Просто для них стало безглуздим виблискувати своїм зап'ястком з інкрустованим діамантами Daytona або Royal Oak.