Людина-оркестр: всі таланти Вірджила Абло
28 листопада 2021 року з життя пішов американський дизайнер Вірджил Абло, який був креативним директором чоловічої лінії Louis Vuitton, а також засновником та креативним директором бренду Off-White. На спомин про дизайнера розповідаємо, за що його так любили в моді та сучасній культурі.
Художник
Вірджил Абло не мав профільної освіти, та це не завадило йому створити власний бренд Off-White і стати креативним директором Louis Vuitton. Цікаво, але Абло не подобалося, коли його називали модельєром. Вірджил вважав себе художником, адже він радше не створював, а руйнував межі всього дизайнерського. Його головний талант — майже унікальна здатність відчувати та інтерпретувати тренди. Яскравий приклад — пластикові застібки zip-tie (одну з головних візитівок Off-White) він підгледів в інтер’єрі пасажирського літака.
Візіонер
Абло проєктував меблі для IKEA, грав диджей-сети на "Коачеллі" та охоче співпрацював з кожним, хто його надихав, — від тенісистки Серени Вільямс до художниці Дженні Гольцер. Але й у такому підході він знаходив для себе вигоду — Вірджил зізнавався, що така політика допомагала йому збільшити впізнаваність власної марки в усьому світі. Водночас Абло не мав офісу чи робочого місця як такого: він працював у таксі, літаку — де завгодно, та ніколи не випускав з рук телефона.
Диджей
Юні роки в Чикаго не могли пройти безслідно, тож музика завжди залишалася головним захопленням Абло. За диджейський пульт Вірджил уперше став у 18 років. Відтоді він раз по раз викладав у мережу власні сети, в Інтернеті можна знайти чимало його радіоедитів, а на WorldwideFM регулярно виходили його компіляції Imaginary Radio Station. Окрім рідного міста, на музичні смаки Абло відчутно вплинув Каньє Вест — друг та близький колега, з яким Абло багато років працював пліч-о-пліч у ролі креативного директора музиканта.
Антагоніст
Вірджил постійно зауважував, що передусім він не модельєр, а креативний директор. Так Абло протиставляв себе модельєрам минулого, які самостійно створювали ескізи та працювали над кроєм. Одна з його ідей полягала в тому, що класичні речі на кшталт Nike Air Force 1 або ж блакитна сумка IKEA — вже досконалі, але їх можна й треба модернізувати. Так він переосмислював звичні речі, звертаючись до найрізноманітніших явищ і людей — від Баугаузу та Караваджо до принцеси Діани та Пітера Севілла.
Каньє
Його стосунки з Каньє Вестом — дещо більше ніж дружба. Вірджил був стилістом і креативним директором Каньє Веста впродовж майже 15 років. Вони почали працювати разом, коли Абло було всього 22, і це був приклад справжньої культурної синергії: Каньє допомагав з розвитком його першого бренду Pyrex Vision, а Вірджил зі свого боку допоміг Весту стати королем мерчандайзу: за сувенірну продукцію в турі Glow In The Dark відповідав саме Абло. У 2010 Вірджил став артдиректором у Donda, креативній агенції Каньє, де опікувався оформленням концертів й альбомів. Платівку Каньє Watch the Throne, над якою працював Абло, номінували на "Ґреммі" як найкращий реп-альбом.
Нагороди
І хоч Абло не вдалося виграти головний приз LVMH у 2015, він зміг голосно заявити про перспективи свого бренду. Вірджил був єдиним американським дизайнером у списку (серед яких були Сімон Порт Жакмюс та Крейг Грін), тож йому вистачило навіть номінації, щоб почати власну історію успіху.