Головні модні досягнення Міуччі Пради

NAME
10 травня 2018

10 травня виповнюється 69 років Міуччі Праді – дизайнеру, яка не лише змогла з консервативної сімейної справи зробити один з наймодніших брендів в сучасній історії, але яка за допомогою своєї роботи і художнього мистецтва невпинно бореться за права жінок. Vogue.ua розбирається з чого складається вибуховий коктейль по імені Міучча.

imageМіучча Прада
Взаємодія з мистецтвом

Міучча Прада однією з перших дизайнерів почала поєднувати моду і мистецтво з таким розмахом. У цьому їй завжди допомагає Рем Колхас. З архітектором Прада дружить давно, а от офіційне співробітництво почалося з 2007 року. З тих пір оформленням подіумів займаються фахівці під керівництвом Колхаса, як і будівлями Fondazione Prada в Венеції та Мілані. Наприклад, при створенні подіуму для шоу чоловічої колекції осінь-зима 2013/14 його AMO-студія співпрацювала з американо-німецькою компанією Knoll, простір був доповнений геометричними меблями з серії "Ідеальний дім". А стіни показу весна-літо 2014 оформлювали ілюстратори Жанна Деталланте і П'єр Морне.

Prada весна-літо 2014

Для презентації колекції весна-літо 2018 фахівці студії AMO працювали спільно з дизайн-студією 2x4 з Нью-Йорка. В результаті цього шоу оформили роботами восьми художниць-візіонерів, таких як Брігід Ельва, Джуліана Мальдіні, Тріна Роббінс і Фіона Степлз. Їх полотна закликали жінок задуматися про унікальність власного шляху. Феміністичні настрої також можна назвати однією з головних характеристик творчості Міуччі Пради.

Здоровий фемінізм

"Ви не можете собі уявити, що означає бути феміністкою в 1970-х роках і вести розмови про моду. Але я так любила її, що все-одно стала цим займатися", – зізнається дизайнер. В середині 1970-х років вона почала працювати в сімейній фірмі, заснованій 1913 року її дідом Маріо, а 1978 року взяла на себе керівництво компанією і вийшла заміж за підприємця Патріціо Бертеллі. Разом вони перетворили Prada в глобальний бізнес вартістю 2,75 млрд фунтів стерлінгів. У межах презентації колекції для сезону весна-літо 2018, Прада сказала: "Просто я хочу змінити світ. Особливо для жінок, тому що стільки всього працює проти нас". Боротися за права жінок за допомогою одягу хід не надто новий, але у Prada він є справді щирим кроком. "Ми все ще тут, ми розумні, здорові і у нас є все. Чому ми не рівні?", – запитує Прада і сама ж відповідає:" Відповіді немає, але після багатьох років роздумів, ймовірно, відповідь може полягати в тому, що ми боїмося насильства, ми фізично слабкі, і у нас є діти".

Краса в потворності і потворність в красі

"Потворні принти" і їх забавні коктейлі – це вже, практично, візитна картка бренду. А почалося впровадження ugly pieces з нейлонових рюкзаків 1984 року. Аксесуар, зо вже став культовим у той час, неможливо було собі уявити чиїмось об'єктом бажання або модним предметом номер один. "Я дуже довго була в пошуках, – пояснює Прада, – а все тому, що ненавиділа сумочки, які були тоді. Вони були занадто традиційні, формальні і такі класичні". Перші зразки були зшиті з тканини для парашутів і знадобилося 10 років, щоб повністю скористатися їхнім досвідом для модного сучасного гардеробу. Після цього все, що мало приставку ugly, продавалося зі швидкістю світла – чи це чоботи з вивернутим кольоровим хутром, гігантські вушанки, чи сандалі, як у японського селянина, правда, щедро декоровані квітами.

Prada Resort 2019

"Немає нічого більш нудного, ніж просто щось красиве. Я надаю перевагу потворним речам, таким, що дивні і змушують задавати собі запитання", – любить говорити дизайнер і показувати це світу.

Prada осінь-зима 2017
Prada весна-літо 2016
Prada весна-літо 2011

Популярне на VOGUE