Всі обговорюють новий серіал Netflix "Емілі в Парижі" — від творця гіта "Секс і місто" Даррена Стара. Vogue.ua подивився серіал і попереджає: після перегляду дуже забагнеться в Париж.
Головна героїня серіалу — сміхотлива, відкрита й амбітна Емілі (Лілі Коллінз). Вона живе в Чикаго, працює у сфері маркетингу й дістає пропозицію переїхати на рік до Парижа, щоб поділитися досвідом з французькими колегами. У Франції на неї чекають сексуальні чоловіки (від сусіда й до впливових клієнтів компанії), смачна їжа, розкішне вино, мистецтво, а разом з ними й усі "принади" відмінностей між американською й французькою культурою. Колеги не вельми раді бачити американку з компанії, що купила їхнє агентство й диктує як їм просувати люксові французькі бренди, тому не церемоняться з нею й грублять; чоловіки суцільні сексисти, а в ресторанах подають не досить просмажений стейк.
Творець серіалу — один з метрів сучасного телебачення Даррен Стар, який стоїть за культовими серіалами епохи 90-х і 2000-х: "Мелроуз Плейс", "Беверлі Гіллс 90210" і, звісно ж, "Секс і місто". Чи хотів він із серіалу "Емілі в Парижі" зробити щось на зразок "Секс і місто" для міленіалів — навряд чи. Хоча Емілі й любить моду так само пристрасно, як любила її Керрі Бредшоу, і майстерно міксує спідницю-пачку зі світшотом, внутрішньо вона не дуже схожа на головну героїню фільму "Секс і місто". Дівчата із серіалу "Сексу і місто" годинами сиділи в кафе й теревенили про чоловіків, попиваючи Cosmopolitan, вільно ставилися до сексу й не були схиблені на роботі. Тож юна Емілі, порівнюючи з ними, — сувора кар’єристка, розумниця, відмінниця й навіть трохи святенниця. Вона приходить на роботу о 8.30 (французам це не дуже подобається — вони ледь з’являються до 11 ранку), дуже амбітна й не соромиться повторювати, що досягати успіху в роботі — ось її щастя; не терпить сексистських жартів французів й узагалі свято вірить у рух #metoo і в те, що у 2020 році оголена дівчина в рекламі парфумів — це не сучасно. Так що Емілі в якомусь сенсі уособлює собою міленіалів, але навряд чи її можна назвати Керрі Бредшоу наших днів.
Ключова подібність двох серіалів, між якими 20 років різниці й у принципі культурна прірва (багатьом з нас "Секс і місто" сьогодні видався б вкрай несучасним і сексистським) — це, звісно, мода. Тож якщо ви по-справжньому любите моду, то просто насолодіться тим, як вдало підібрано образи в "Емілі в Парижі". За це відповідала 79-річна Патриція Філд — одна з найвідоміших художниць костюмів нашого часу, в арсеналі якої — не тільки культовий "Секс і місто", але й "Диявол носить Прада", дві премії "Еммі" й номінації на "Оскар". Сміливі кольори, еклектика й гостромодні речі — руку Патриції Філд упізнаєш миттєво.
За словами Філд, Емілі, ймовірно, дивилася серіал "Секс і місто", коли росла, і багато в чому підсвідомо перейняла стиль Керрі. Це й знаменита спідниця з фатину, яку Керрі носить з топом Alexandre Vauthier і босоніжками Christian Louboutin, а Емілі міксує зі спортивною курткою-бомбером; і сумка Fendi Baguette, яку Керрі популяризувала. А ще — яскраві флористичні принти, прийоми колорблокінгу, міні в поєднанні з косухами різних відтінків, картаті костюми. "Емілі в Парижі" цілком можна вивчати замість модних сайтів, надихаючись образами головної героїні, а також сміливо занести до списку наймодніших серіалів останнього десятиліття. До речі, стиль Емілі — прийом, за допомогою якого творці серіалу підкреслюють разючі відмінності між американською й французькою культурами. Француженки вдягнені недбало й здебільшого в чорне, а Емілі — американка, щира душа, усмішка на обличчі ("чому ти весь час усміхаєшся" — запитують Емілі нові колеги по роботі) — не боїться яскравих кольорів, принтів і взагалі всього, що у французькій культурі заведено вважати занадто.
Упродовж серіалу Емілі поступово набуває французького шарму й має набагато витонченіший і стриманіший вигляд. Джерелом натхнення для Патриції Філд стала Одрі Гепберн. Що логічно, особливо з огляду на фізичну схожість Гепберн з Лілі. Для відвідування опери Емілі вибирає вечірню чорну сукню Christian Siriano, рукавички Agnelle, вінтажну сумочку, оздоблену стразами, прикраси на голову La Compagnie du Costume, повторюючи образ Givenchy Одрі Гепберн у фільмі "Кумедне личко".
Тим часом французькі критики встигли розкритикувати новий серіал Netflix ущент — і зауважити, що французи в серіалі зображені всуціль за допомогою кліше. Вони сноби, думають тільки про секс, вони ліниві й узагалі не дуже приємні люди. "Берети. Круасани. Багети. Ворожі офіціанти. Запальні консьєржі. Коханці й коханки. Назвіть кліше про Францію й французів, і ви знайдете всіх їх в "Емілі в Парижі", — йдеться у виданні 20 Minutes. "Серіал перетворює жителів Парижа на мерзенних снобів із сумочками Birkin, які прикурюють сигарету, щойно виходять зі спортзалу", — нарікає журнал MadmoiZelle.
У серіалі дійсно багато кліше про Париж і французів, але навряд чи це зроблено несвідомо. Найімовірніше, для авторів ця навмисність — прийом, який допомагає чіткіше окреслити культурні відмінності, що не дають змоги Емілі почуватися в Парижі на сто відсотків щасливо. Самі творці пропонують ставитися до стереотипів з гумором. У відеоінтерв’ю Vogue Paris Лілі Коллінз, Даррен Стар і Лукас Браво (виконавець ролі Габрієля) відповідають на смішні запитання про Париж і Нью-Йорк. Наприклад, що ви виберете, хот-дог чи крок месьє, келих бордо чи коктейль Cosmopolitan, Люксембурзький сад чи Центральний парк... До речі, переміг Париж.