"Матриця", прем'єра якої відбулася ще 1999 року, вже два десятиліття не втрачає своєї популярності – і не лише через Кіану Рівза. Фільм, відомий своїми революційними технічними досягненнями в поствиробництві, суворою хореографією і науково-фантастичною естетикою кіберпанку, став однією з найважливіших спадщин в історії кіно. На честь виходу нової частини "Матриці" згадуємо, як одягалися її герої.
Зрозуміти, чому люблять "Матрицю", – неважко. У фанатів наукової фантастики підкошуються коліна при найменшій згадці про використання в картині футуристичних технологій і приголомшливу психологічну манеру оповіді. Любителі бойовиків зачаровані сценами сутичок. Рейвери, готи і металісти аплодують фільму стоячи за його саундтрек і фетишистський чорний одяг.
Матриця неабияк випередила свій час і до сих пір продовжує надихати на творчі подвиги в багатьох сферах. Але навіть якщо наукова фантастика – не ваше, не оцінити дизайн костюмів – неможливо. Легендарні чорні ансамблі, виконані зі шкіри та вінілу, кремезні черевики на грубій підошві та крихітні сонцезахисні окуляри – цей футуро-рейв стиль не перестає надихати дизайнерів, які запозичують його елементи з сезону в сезон у тому чи іншому вигляді.
Мабуть, найбільш непохитна модна спадщина кінострічки – це маленькі сонцезахисні окуляри. Коли персонажі входять у Матрицю – симуляцію, яку люди вважають реальним світом, коли вони фактично поневолені інтелектуальними машинами, – всі одягають таку пару. Вузькі окуляри з'являлися ледь не у всіх модних колекціях: від Гоші Рубчинського та його колаборації з італійським лейблом RETROSUPERFUTURE до Демни Гвасалія, який представив їх у кількох видах на подіумах Balenciaga і Vetements.
Приталені латексні і вінілові топи, звісно, не найбільш універсальні елементи гардероба, але, чорт забирай, коли дивишся на Трініті, так і хочеться придбати кілька. Звісно, для того, щоб їх носити, необхідно мати певну статуру, але якщо ви настільки ж стрункі і підтягнуті, такий варіант можна підібрати у Alexander Wang, Kenzo та Juun.J.
Якщо ви запитаєте, що носить справжній лідер, ми відповімо – крокодилове пальто. Напевно це одна з причин, чому Морфей є капітаном Навуходоносора. Крокодил не найпопулярніший вид шкіри, коли справа стосується пальта, але важкий люкс, як-от Louis Vuitton, Balmain і Hermès, часто використовує його в своїх колекціях.
Мода рейвів вже давно панує у тренді і такі лейбли, як Palm Angels, Hood By Air і Alyx, виразно надихаються стилем Нео. З дебютної колекції YEEZY з антиутопічним відтінком, подертий мілітарний одяг став одним з основних продуктів для безлічі прихильників стилю. Це не нова концепція: багато дизайнерів до Каньє використовували її в своїх лініях. Проте, схожість між одурманеним одягом YEEZY і тим, що носять жителі Навуходоносора до входу в Матрицю, є неймовірною.