Як створювали костюми для фільму "Лускунчик і чотири королівства"

6 грудня в український прокат виходить "Лускунчик і чотири королівства" – головний різдвяний фільм року. Про те, як створювали костюми, Vogue.ua розповіла художник Дженні Беван.

image

Зацукрована слива, драже і цукерки – референси до костюмів в кіно ще ніколи не були такими солодкими, як в казці "Лускунчик і чотири королівства". Створити казку, в декораціях якої хотіли б опинитися кожна дитина і дорослий на Землі – таку мету ставила перед собою команда фільму на чолі з режисерами Лассе Гальстремом і Джо Джонстаном. Надихалися легендарним балетом Петра Ілліча Чайковського, порцеляновими ляльками, вікторіанським Лондоном і ... солодощами всіх мастей.

"Найсолодший" образ у феї "Драже" (Цукрова фея), роль якої дісталася Кірі Найтлі. Вона заправляє королівством солодощів (всього в "Лускунчику ..." чотири королівства) з його пряниковою архітектурою і декором, схожим на цукерки. Колір її сукні Дженні Беван описує так: "Він найбільше схожий на зацукровану сливу: світло-фіолетовий, з переливами, як на дорогоцінному камінні". Це пишна сукня з органзи, покрита "всім одразу": перлами, блискітками, вишивкою і дрібними рожевими намистинками. Костюм Кіри Найтлі був найскладнішим для команди художників: на нього пішло 100 метрів тканини і більше 1000 годин роботи. Дженні також розповідає, що Кіра Найтлі не могла в ньому сидіти на звичайних стільцях через його пишну і складну спідницю, тому ззаду в сукні вшили міні-стільчик.

У головної героїні Клари, яку грає молода британська актриса Маккензі Фой, костюми дещо простіші, але не менш цікаві. "За натурою Клара не принцеса, а, радше, Томбо: вона мало думає про волосся і гардероб, тим часом, мріє про наукові експерименти і возиться зі своїми інструментами, – розповідає художник по костюмах. – На дворі 1870-й, початок технічної революції в Англії, і Клара закохана в механіку". У деяких сценах, немов підкреслюючи це, художники підготували їй і зовсім войовничий образ: Клара з'являється у військовому мундирі часів ХІХ століття з золотими гудзиками і нашивками. Але в інших сценах вона витончена і жіночна: наприклад, на початку фільму під час свята в палаці у Дроссельмеєра Клара з'являється в лаконічній бузковій сукні з тафти з домішкою органзи. "Маккензі дуже тоненька, тому мені хотілося створити максимально витончену сукню", – розповідає Дженні Беван. Стримана сукня з драпіруванням має чарівний вигляд на тлі засніженого лісу, коли Клара прямо з вечірки вирушає у свою подорож по чотирьох королівствах.

Дженні Беван – одна з найталановитіших костюмерів у Британії, в арсеналі якої дві премії "Оскар", за фільми "Кімната з видом" і "Божевільний Макс: дорога люті". Кілька років Дженні працювала в британській студії, яка займалася виробництвом історичних фільмів, і набила руку і стиль на костюмних драмах, в тому числі, і на "Шерлоку Голмсу" Гая Річі і "Король говорить!". В "Лускунчику ..." вона з головою поринула у світ улюбленого костюмного кіно, але без строгих історичних відсилань – вікторіанський Лондон лише частково став натхненням для неї. Наприклад, жителі казкових королівств, крізь які подорожує Клара в пошуках ключів від музичної шкатулки своєї матері, натхненні казками – і схожі на порцелянових ляльок, олов'яних солдатиків і маріонеток. Такими ляльками цілком могли гратися діти у 1870-х роках.

Новий персонаж усім відомої казки – матінка Джинджер, правителька четвертого, зловісного і таємничого королівства. "Грати її – лише задоволення. Це нова героїня – я можу зробити її якою захочу!", – ділиться Гелен Міррен. В результаті матуся Джинджер вдалась схожою на пірата: у неї є дерев'яний меч, весь її одяг порваний і розірваний, волосся яскраво-руде, і вона не така акуратна і чистенька, як Цукрова фея. "Її костюм екзотичний і яскравий, як і вона сама, – каже Дженні Беван. – Придумуючи його, я подумала про те, що в минулому Джинджер була маріонеткою, яку забули і закинули на шафу, тому вона трохи пом'ята і курна". Натхненням для зачіски матінки Джинджер стали жінки на картинах Томаса Гейнсборо, британського графіка і портретиста середини ХІХ століття: це пишний начіс, заколотий ззаду.

Гігантські сани, справжня різдвяна ялинка, прикрашена вікторіанськими свічками, струнний квартет, порцелянові лебеді і олені: художники витратили 14 тижнів на те, щоб своїми руками побудувати і створити декорації і костюми для "Лускунчика ...". Поринути в казку можна вже з 6 грудня.

Популярне на VOGUE