Стиль з непересічною назвою "дружина мафіозі" десятиліттями відображається в колекціях дизайнерів, на великих і малих екранах і, звісно, в реальному житті. Тепер ця естетика опинилася в центрі уваги користувачів тіктоку та інстаграму.
У стрімкій цифровій парадигмі регулярно з'являються "тренди", які видаються доволі нудними та не вартими уваги. Тому виникає запитання: чи варто модним редакторам та журналістам використовувати свої платформи, аби повідомляти про тенденції, які були вигадані "прогнозистами моди" в соціальних мережах. Однак у ці моменти роздумів також важливо пам’ятати, що тенденції завжди рухалися таємничими, а часом і безглуздими шляхами.
У цьому матеріалі ми обговорюємо тенденцію, яка захопила тікток останніми тижнями. Здебільшого, попри те що здається, ніби цей тренд прийшов із кіно, він є похідним від того, що ми бачили на подіумах протягом кількох сезонів, накопичуючи достатньо доказів, щоб заявити про народження нової "естетики". Хоч стиль "дружина мафіозі" вже десятиліттями з'являється в колекціях, на екранах та в реальному житті, лише нині він перебуває в центрі уваги.
Це одна з найбільш зрозумілих тенденцій, шалено популярних в соціальних мережах, і вона не обмежується лише модою. Стиль "дружина мафіозі" поширюється також на індустрію краси, спонукаючи жінок відмовитися від природного макіяжу на користь димчастих очей, підведених губ і матової шкіри.
Привабливість естетики "дружина мафіозі" є предметом дискусій. Врешті, ми не звеличуємо роль жінок, чиє життя присвячене захисту їхніх чоловіків-злочинців. Але є щось гламурне у житті, весь сенс якого в тому, щоб мати вигляд королеви. Напевне, таку роль із задоволенням виконувати би багато з нас. Аби позбавити потенційних адептів тренду мук совісті, термін "дружина мафіозі" можна було б легко замінити на "італійський гламур". Хоч багато "мафій" не мають італійського походження, ця модна естетика ґрунтується саме на кінематографічних зображеннях італо-американської культури. Це Кармелла в "Клані Сопрано", Лоррейн Бракко в "Славних хлопцях", Ельвіра Генкок в "Обличчі зі шрамом". Волосся цих жінок завжди досконало вкладене, об'ємне, блискуче. Їхні обличчя рідко можна побачити без макіяжу, а їхні нігті в цілому не існують без ідеального френча. Вони не живуть без великих шуб і без цигарок, сухого мартіні та певного співчуття до людей, які хоч трохи дратують їхніх чоловіків.
В колекції Versace весна-літо 2024 були шкіряні костюми зі спідницею та сітчасті сукні для казино. Волосся моделей було нарощене та закріплене шпильками. В колекції Bottega Veneta осінь-зима 2023/2024 з'явилися вкраплення анімалістичних принтів, крокодилової шкіри та стразів. У Saint Laurent осінь-зима 2023/2024 великі шкіряні шалі були накинуті на плечі та закріплені блискучими золотими застібками, тоді як у Gucci осінь-зима 2023/2024 і Fendi весна-літо 2024 панував тваринний принт. За останні роки продажі хутра значно скоротилися через незаперечні етичні переконання, що змусило бренди класу люкс перейти до виробництва штучного хутра. Але тренд "дружина мафіозі" спричинив нову хвилю інтересу до матеріалу, особливо до вінтажного хутра, що змусило інсайдерів сумніватися, чи почне нове покоління молодих споживачів активніше купувати хутряні вироби.
Зрештою, образ "дружина мафіозі" є однією з тенденцій, які в останні роки були позбавлені контексту та субкультур, у яких вони виникли. "Тиха розкіш" — це термін, який використовувався для опису явища, відомого як "приховане багатство", призначеного для надбагатих, яким не потрібні були логотипи чи поточні сезонні тенденції, щоб сигналізувати про те, що вони мають гроші, перш ніж це стало одним із найбільших орієнтирів 2023 року. Але тенденції ніколи не існували у вакуумі. Тому максимально протилежна естетика з'явилася у 2024 році, аби збалансувати цикл трендів.