КУПИТИ КВИТКИ

Тrompe l'oeil — головний модний ефект сезону

Trompe l'oeil або trompe-L'œil — буквально означає "обдурити око" — інтегрований у світ моди з метою створення оптичних ілюзій за допомогою текстур, кольорів, візерунків і матеріалів, з яких виготовлено дизайн. Цей ефект, який поєднує мистецтво та моду, був присутнім в індустрії протягом усієї історії, будучи головним героєм колекцій великих дизайнерів, таких як Ельза Скіапареллі, Джонатан Андерсон, Міучча Прада, Жан-Поль Готьє, П’єрпаоло Піччолі та інші.

Реклама.

Jean Paul Gaultier не вперше використали цю техніку – вона вже зʼявлялася у колекції Cancan сезону осінь-зима 1991/1992. Це була не просто презентація: Аманда Де Казалес і Крістін Бергстром дефілювали в одному костюмі, який демонстрував фігуру оголеного тіла перед однією з моделей і позаду іншої, доповнюючи обидва вбрання. Вся колекція оберталася навколо концепції розкриття тіла. Цей одяг не залишився в архівах, а був переосмислений минулого сезону бельгійським дизайнером Гленом Мартенсом для Y/Project. Людська фігура, як жіноча, так і чоловіча, стала помітною в дизайнах, які відтворювали торси жінок і чоловіків, ставши зірковим малюнком колекції.

Y/Project x JPG
Y/Project x JPG

Зі свого боку, Balmain також кинули виклик законам оптики та перспективи, створивши одяг, який через затінення імітував оголене тіло власниці. Олів’є Рустен створив дизайни, подібні до того, який носила Кайлі Дженнер на галаконцерті Billboard 2022 для своєї осінньо-зимової колекції того ж року. Утім, якщо і є бренд, який можна вважати майстром і піонером у використанні цієї техніки, то це Schiaparelli. Його креативний директор Деніел Розберрі додав цей модний трюк у свої колекції. Уперше Ельза Скіапареллі використала trompe-l'œil у своїх дизайнах у знаменитому в'язаному светрі з оптичною ілюзією банта на шиї у 1930-х роках. Оригінальність цієї техніки поєднувалася з інноваційним використанням в'язання як тканини для "видимого" одягу. Унікальні твори, які імітували людське тіло, були настільки деталізованими, що, здавалося, оживали та грали на межі реальності та вигадки.

Balmain
Balmain

Розберрі зміг продовжити оригінальну естетику бренду, адаптувавши її до поточного часу, і додав характерний для фірми trompe l'oeil в колекцію весна-літо 2023. Американський дизайнер втілив цю техніку в одязі, що імітує силует жіночого тіла, намальований на полотні. Так само він додав його і в аксесуари, імітуючи відбитки рук в золотих тонах прямо на сумках.

Schiaparelli
Schiaparelli

У своїй пропозиції для колекції Valentino весна-літо 2023 П’єрпаоло Піччолі також грає з оптичними ілюзіями через макіяж моделей. Тканина ніби продовжується, щоб підкреслити індивідуальну красу кожного. Дизайнер також додав рукавички та панчохи, які дуже реалістично відтворюють ефект "другої шкіри".

Valentino
Valentino

Міланський дім Prada запропонував trompe l'oeil для своєї колекції весна-літо 2023, імітуючи тонований і зморщений папір завдяки друку. Їхні сукні з легких тканин і драпіровані вирізи надають більшої реалістичності ефекту, який створили Міучча Прада та Раф Сімонс. Такі моделі вибрали численні знаменитості, зокрема актриса фільму "Чорна пантера" Летіта Райт та Клер Фой для участі в церемонії Critics Choice Awards 2023.

Prada
Prada

Маттьє Блазі запропонував цю техніку для весняної колекції Bottega Veneta 2023. Він використовує trompe l'oeil, щоб створити ілюзію навколо тканин своїх пропозицій. Наприклад, штани, які нібито зроблені з деніму, насправді виготовлені з м’якої шкіри. Гранж з'являється в колекції за допомогою картатих сорочок, але вони не є типовими фланелевими моделями, а лише імітують цю тканину.

Bottega Veneta
Bottega Veneta

Міцна основа, яку Джонатан Андерсон забезпечує для використання цієї пастки для очей, проявляється в дизайнах колекції весна-літо 2023 для Loewe. У його випадку оптичні ілюзії з'являються у формі пікселів. Світшоти, футболки і навіть сумка Puzzle "вдягнулися" в такий принт. Навіть шовкові штани, схожі на джинси, увійшли в цю деконтекстуалізацію цифрового світу.

Loewe
Loewe

Прийом trompe l'oeil також буде потужно присутнім у наступному модному сезоні осінь-зима 2023/2024. Loewe роблять його головним героєм: Андерсон створює дизайни з простими лініями, де головна увага — до принтів, які апріорі здаються розмитими, створюючи ефект неправильного друку на тканині. Так, колекція наповнена сукнями, які нагадують тренчі, та кардиганами, які здаються пом’ятими, грають кольорами, відображаючи вигадані декольте, яких насправді немає.

Loewe
Loewe

Текст: TeresaRomero Martinez

За матеріалами vogue.es.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.