Як фетиш-одяг штурмом захоплює світ моди
Мода і фетишизм прямують разом уже давно. Проте, в цьому році на Met Gala і церемонії VMA ця гримуча суміш явно домінувала на червоних доріжках. Найяскравіший приклад, що підтверджує популярність тенденції — любов Кім Кардаш’ян до масок-балаклав Balenciaga.
Фетиш-образу завжди дотримувалася Мадонна, одягнена в з ніг до голови в шкіру в дусі покоївки S & M. Співачка — одна з небагатьох зірок, які ніколи не відмовлялися від цього стилю. Вона богиня провокацій, прихильниця хлиста, гарячих роликів, де закохані прив'язують одне одного до ліжка, амбасадорка збруї і авторка книги "Секс", що обурила пуританську Америку в 1990-х роках. Не кажучи вже про її останній альбом під назвою Madame X. Але вона лише одна з небагатьох, хто незмінно дотримується цього образу. Тому виникає питання: чому все-таки цей фетиш увірвався у модний вжиток?
"Відродження фетиш-моди — частково реакція на ізоляцію", — пояснив професор Ендрю Гроувс The Guardian. Нещодавно він дбав про виставку Undercover, присвячену хірургічним маскам, які всі ми змушені носити в громадських місцях під час пандемії. Якщо це так, то в цьому немає нічого дивного. Упродовж багатьох місяців уряд диктував свої правила, контролював наші тіла і кожен наш рух.
Пандемія і обов'язок носити маску, можливо, викликали напруженість і бажання вдатися до нових фантазій. Ця теорія, звісно ж, втілюється в модному бізнесі. Упродовж кількох сезонів бренди і дизайнери грали з естетикою БДСМ і розширювали межі дозволеного. Вони досліджують гендер і сексуальність, щоб створити образ, який може бути як поетичним, так і таким, що підживлюється сексуальними фантазіями. Неможливо не згадати Людовіка де Сен-Сернена, який своїми фірмовими трусами з вушками зумів щосезону провокувати справжнє божевілля. Крім того, Moschino Джеремі Скотта, який, хоча ніхто цього і не очікував, усе повернув на 360 градусів під час чоловічого Тижня моди сезону осінь-зима 2018/2019. Він відмовився від своїх регресивних флуоресцентних образів на користь гардероба домінатрікс: шкіряні капюшони змінив на блискавки, латексні труси, ремені, шкіряна маска і рукавички, байкерські кепки... І все це представлено на складі в Мілані під техно трек, який грає на повній гучності.
Знаменитості, такі як Кім Кардаш’ян, Кендалл Дженнер і Еван Мок, швидко перейняли тенденцію на фетиш-одяг, який раніше асоціювався з інтимними іграми. Так чи дійсно це новий потяг до БДСМ — спосіб знову заявити про свою свободу?
Почнемо з самого початку. Згідно з офіційним визначенням, термін "сексуальний фетишизм" — це "сексуальне збудження у відповідь на предмет або частина тіла, до прикладу, взуття на підборах або ноги". Кажуть, все, що відбувається в спальні, залишається в спальні. Проте щосезону мода може порушувати табу і бар'єри "нормального"
Дехто вважає, що корсети та спідниці — в 1700-х роках — були ранньою ознакою фетиш-моди, інші стверджують, що вона з'явилася під час Другої світової війни в гей-співтоваристві Великобританії. Але лише в 1970-х роках і з приходом Вів'єн Вествуд в індустрію, фетиш, який вона зробила своєю візитівкою, став демократизуватися в моді. У 24-ному віці британська дизайнерка познайомилася з Малькольмом Маклареном — амбасадором панка, менеджером Sex Pistols. Разом вони відкрили магазин в Лондоні, який кілька разів змінював назви, але який сьогодні ми всі знаємо як SEX. Вествуд надихалася байкерами, фетишистами і повіями — маніфестом нової ери моди.
Неможливо обговорювати роль фетишизму без впливу соціальних мереж. Чому соціальні медіа відіграють таку важливу роль в поєднанні сексу і моди? Все просто, Instagram — ідеальна вітрина, щоб привернути увагу і "продати" себе, особливо коли за вами стежить безліч людей. Проте все не так просто. "У соціальних мережах є суперпрозорість, гіпервідімость на рівні сексуальності, особливо молодих людей, — пояснює Vogue сексопатолог Сільві Тассо. — Ми перейшли від дуже репресивного суспільства до надмірно сексуалізованого. Складається враження, що демонстрація себе робить нас дуже вільними і розкутими. Я вважаю, що в кінцевому підсумку все навпаки".
Часто кажуть, що соціальні мережі не відображають реального життя. З іншого боку, вони дозволяють нам проявити сміливість, показати, чого ми хочемо, і, передусім, продемонструвати, ким ми хочемо бути — навіть якщо іноді зображення, які ми публікуємо, далекі від правди. Для деяких людей соціальні мережі є засобом вираження своїх фантазій
Є багато сексуальних, гомоеротичних акаунтів в Instagram, більш-менш популярних. Один із них – @ecce____homo, яким керує Симон Котелесса, загадковий модний авторитет. З членством, створеним в 2016 році, який тепер налічує понад 125 тисяч передплатників, він щодня оновлює свою стрічку нетрадиційними зображеннями, які можуть нервувати — чи, натомість, порушувати наш спокій: знімки скручених пальців ніг, черевичків на шпильці, пари боксерів Calvin Klein крупним планом. Його незвичайне і сміливе бачення зуміло залучити велику кількість ентузіастів з усіх кінців світу.
В останні кілька місяців знаменитості з'являються у вбранні в стилі БДСМ: Біллі Айліш в корсеті в стилі пінап на обкладинці Vogue UK, Кім Кардаш’ян в масці-балаклаві на вулицях і на Met Gala, Еван Мок на червоній доріжці Met Gala в латексній масці Thom Browne. Провокація чи помста пандемії? Трохи й того, й іншого.
Крім інтимності, фетишні аксесуари, як-то шкіра, лайкра та інші матеріали, допомагають створити шикарне й сміливе вбрання. Згадайте Тімоті Шаламова, який в 2019 році надяг жилет-збрую Louis Vuitton. Згодом цей образ став провідним трендом того року. Це був одностайний елегантний перехід до фетиш-моди, яка стала особливо популярною в чоловічому одязі.
З 2020 року шкіра поступається місцем латексу. Раніше цей матеріал можна було зустріти лише в спальні, але зірки впевнено змінили стан справ. У березні 2020 року Кім і Кортні Кардаш’ян вплинули на популяризацію латексу в своєму реаліті-шоу "Сімейство Кардаш’ян". В одному з епізодів сестри амбітно намагалися надіти латексний костюм, створений Олів'є Рустеном для його колекції Balmain осінь-зима 2020/2021.
Saint Laurent, Balmain, Versace, Walter Van Beirendonck, Richard Quinn... ВІдтоді безліч дизайнерів використовували латекс у своїх колекціях. Ця тенденція підживлюється популярністю фільму "Матриця" і футуристичною естетикою. У цьому контексті не можна не згадати бренд Arthur Avellano, який зробив цей матеріал знаковим для колекцій з часу свого дебюту в 2016 році. Компанія інтерпретує класичні речі, такі, як пальто, футболки і максіспідниці у версії з 100% латексу, за що вважається справжнім попередником щодо цього.
Пандемія значно посилила інтерес моди до фетишизму і БДСМ. Кожен відновлює контроль над своїм життям і особистістю. Але фетишистський одяг здається чимось більшим, ніж просто трендом.
Текст: Alexandre Marain
За матеріалами vogue.fr