Жодної лірики: Haute Couture в цифрах
Haute Couture в дослівному перекладі означає мистецтво "високого шиття", а історія його починається ще в 19 столітті. Часто кутюр називають модою в найвищому її прояві, де вона вже ближче до мистецтва, ніж до одягу. Сьогодні право називатися кутюрними мають лише 14 модних Будинків і вимоги до них дійсно суворі. На рік вони повинні випускати не менше 50 образів, в їхньому ательє повинно бути не менше 20 технічних співробітників, що працюють на повний день, а щоб, наприклад, зробити розріз на кутюрній сукні, Будинок повинен обов'язково провести примірку, адже висока мода – це історія про індивідуальний підхід.
Визначити час створення кутюрного сукні – це як назвати середню температуру в лікарні, однак статистичні дані все-таки допомагають орієнтуватися в цифрах. Так, на створення досить простого вбрання – сукні або костюма – може піти близько 150 годин роботи, але в деяких випадках вимірювання переходить навіть на тисячу годин. Саме стільки витратили майстри Elie Saab на один з образів з минулої осінньо-зимової колекції.
Особливо цікаво спостерігати за розвитком кутюрних ліній у Будинків з довгою історією. Наприклад, у Chanel вона налічує понад 80 років і потрібно відзначити, що сучасні його масштаби на зрівняються з минулим. Так, в 1931 році в бренду було 26 кутюрних ательє, зараз набагато менше. Однак Карл Лагерфельд усіма силами намагається зберегти цей крихкий світ і сьогодні Chanel активно підтримує 12 артізанальних паризьких майстерень, таких як Lemaire і Lesage. Саме там для кутюрних колекцій бренду створюються вишивка, квітковий декор, ґудзики та взуття.
Команда – ключовий фактор, який допомагає модним Будинкам раз на півроку тішити шанувальників цього кутюрної казкою. Наприклад, у створення одного плаття Versace залучені відразу шестеро співробітників, а в римських майстернях Valentino працює одночасно 70 швачок, а під час активної фази підготовки колекції їхня кількість збільшується ще на десять. У Dior розповідають, що на створення деяких нарядів може піти рік, але частіше так відбувається з персональними замовленнями – образи для подіуму робляться все-таки швидше.
Ціни на кутюрні сукні зазвичай не афішують, але середнім вважається цінник у 20 000 – 30 000 доларів, а за весільні сукні можуть і перевищувати позначку у 100 000. Попри настільки значні суми, кутюр не є прибутковим напрямом для модних Будинків. Багато витрат на нього заносять саме у маркетинговий бюджет, а заробляють вже на ароматах, шкіряних аксесуарах і косметиці.
Сьогодні споживачі кутюру значно молодші, ніж це може здатися, а географія широка, як ніколи. В останні роки бренди відзначають наплив клієнтів з країн Близького Сходу (Кувейт і ОАЕ), Китаю, Бразилії, Кореї і Росії.
Близько 30 дизайнерів показують свої колекції у рамках Тижня високої моди в Парижі: 14 з них – це бренди з французької пропискою і виробництвом (серед них Chanel, Christian Dior, Schiaparelli і Jean Paul Gaultier), є бренди зі статусом членів-кореспондентів, майстерні яких розташовані не в Парижі (Valentino, Elie Saab), а є запрошені учасники начебто американців Proenza Schouler і голландки Iris Van Herpen.
За матеріалами: vogue.co.uk
Читайте також: