До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Куди буде рухатися українська мода: випускний проєкт студентів KAMA

Українська модна індустрія, як і вся країна зараз переживає непростий час. Брендам доводиться стикатися з проблемами логістики, від'їздом кваліфікованого персоналу та організацією виробництва в умовах відключення світла та постійних повітряних тривог. Незважаючи на безліч складнощів, дизайнери продовжують випускати нові колекції, відкривати нові ринки і займатися благодійністю. Великі надії сьогодні покладаються на молоде покоління, яке, з одного боку, чуйно реагує на виклики зовнішнього світу, а з іншого – створюють актуальний і сучасний продукт, зрозумілий у світі. Як індустрія рухатиметься далі і які у неї перспективи, що будуть купувати споживачі у випускному проекті для vogue.ua поміркували студенти fashion-курсу Kyiv Academy of Media Arts, а також українські дизайнери.

Зверху: сукня Etnodim, комір Duality, спідниця Hempful
Ліворуч: сорочка Etnodim, тренч Duality
Праворуч: сукня Hempful та жилет Etnodim
Зверху: сукня Etnodim, комір Duality, спідниця Hempful Ліворуч: сорочка Etnodim, тренч Duality Праворуч: сукня Hempful та жилет Etnodim

Анна Устенко (KAMA): "Повага до ресурсів — глобальний курс на збереження природного балансу, вже зараз знаходить вагомий відгук в українській модній індустрії. Технологічність та доцільність моделей, тренди, замінені сенсами — українські дизайнери переконані, що ґрунтовною складовою нашої модної індустрії у найближчі кілька років буде сталий підхід до виробництва. Українська нація вже стала символом Сміливості. Війна змусила усвідомити, що саме наша сила і є рушієм змін та майбутніх суспільних перетворень. Ті, що продовжують створювати моду — формують перспективу розвитку індустрії вже зараз. Спілкування з дизайнерами Людмилою Герасимчук, Оленою Остапюк, Інною Постниковою та Анастасією Федоровою переконало мене — коли темні часи залишаться позаду, на українську моду чекає широка дорога можливостей. Адже вже зараз Made in Ukraine є символом не лише майстерності, але і багатства змісту, — а світова індустрія моди цього, як ніколи, потребує".

Реклама
Сорочка Bobkova, намисто "ВидимоНевидимо"

Світлана Бевза (бренд Bevza): "Загалом, про українську моду як індустрію дуже складно прогнозувати, тому що ми не знаємо, коли закінчиться війна. На жаль, мені здається, що ще далеко до кінця. В залежності від результату, можливі різні варіанти розвитку подій.

Ті бренди, які працюють на prêt-à-porter, через шоуруми, з сезонними колекціями, з wholesale-системою, вимушені будуть перевести своє виробництво закордон, тому що з Україною імпорт та експорт ще більш ускладнився. Тим брендам, які працюють капсульно, дропами або на локальний рівень, можливо, буде легше. Однак ми не знаємо, чи українські клієнти зможуть собі дозволити покупки у локальних брендів.

Я думаю, що ті, хто віддані індустрії, викрутяться, бо іншого виходу немає. Мене більш турбує загалом репутація української моди у світі та закордоном. Я бачу, на жаль, спекулятивну тенденцію мерчендайзу для того, щоб заробити якісь гроші й просунутися на ринку".

Сукня Bobkova, медальйон "ВидимоНевидимо"

Євгенія Сафонова (КАМА): "Найбільш вільним і досталь стриманим я бачу добре знайомий і може навіть вже рідний оверсайз, а саме мінімалістичні оверсайз-костюми, спортивні костюми, мінімалістичні футболки у кольорах українського прапору, які можна побачити вже в кожному місті. Прості силуети, зручність, одяг, який ти носиш у повсякденні і одягаєш на вечірку – саме так я бачу моду після війни. Я також переконана, що світ української моди стане більш помітним, і не тільки сучасний, але якщо розглядати сучасний, то у моєму уявленню саме український одяг категорії люкс буде демонструвати усьому світові свободу і відродження, можливо через відродження і переосмислення національного одягу, кольорів, орнаментів, традицій. Через економічну кризу я бачу підвищення інтересу не тільки до брендів стійкої моди, а й до дешевого і не дуже якісного секонд-хенду, що може привнести цікавих змін до стрітвіру, який йде своїми коренями до культури серферів і скейтбордистов західного узбережжя Каліфорнії, пізніше розширившись і увібравши в себе елементи гіп-гопу, японської вуличної моди і навіть Haute Couture. У моїй уяві просторі, яскраві речі, національний дух, переродження і переосмислення цінностей – є ключові складові моди після війни. Українська фешн-індустрія та українська культура – це птах-фенікс, ми безкінечно зростаємо з попелу".

Людмила Герасимчук (бренд DUALITY): "На тижнях моди будуть створюватися спеціалізовані програми та івенти присвячені виключно українській моді. Українські дизайнери і зараз дуже популярні, але після війни це буде новий виток розвитку без кордонів. Буде дуже багато унікальних та цікавих колекцій".

Люба Макаренко (бренд SAYYA): "У даній ситуації я бачу як бренди та дизайнери об’єднуються. Наразі не стоїть питання конкуренції. За моїм відчуттям важлива допомога та розвиток. У воєнний час нам потрібно відновлювати та розвивати виробничу силу. Також можу запевнити, що закордонні представники індустрії будуть більш лояльними та зацікавленими в українських талантах. Вже зараз вони об’єднуються для формування колекцій на майбутні сезони, що дозволить українській індустрії моди взяти новий виток на міжнародному ринку та продовжити розвивати цю сферу".

Євгенія Тополова (КАМА): "Дійсно, в індустрії зʼявилася тенденція створення колекцій, які паразитують на темі війни, використовуючи на одягу популярні фрази та вислови. Через пришвидшений темп виробництва, якість товарів погіршується, а дизайн стає примітивним. Дуже скоро такий одяг почне відлякувати споживачів. Для того, щоб зберегти асоціацію України з якістю та красою, дуже важливо створювати щось нове та прогресивне, щоб притягувати не тільки українську, але й закордонну аудиторію. На мою думку, українська мода стане синонімом слова "свобода". З початку війни зʼявилося дуже багато нових брендів. Я впевнена, що нас чекає чи не найяскравіший період української моди, адже ним буде правити молоде покоління, що диктуватиме нові закони та тенденції, які будуть характерні саме для українського населення".

Христина Бобкова (бренд BOBKOVA): "Українські преміальні бренди зараз більше перейшли на інші ринки – європейський, американський, китайський, тому що спроможність купувати на українському ринку різко впала. Якщо ж дивитися на історію моди, то ми знаємо, що післявоєнна мода зазвичай характеризується кризою. Після війни у людей є бажання гарно одягатися та повертатися до звичного ритму життя, але криза в країні не може стабілізуватися настільки швидко, наскільки того бажає народ. Тому на перше місце виходить таке поняття як свідомий гардероб, і наш бренд Bobkova завжди робить на цьому великий акцент. Для того, аби виглядати стильною не потрібно мати велику шафу речей, треба лише свідомо підходити до підбору речей, створити так званий капсульний гардероб".

Тренч Duality, сукня Etnodim, чоботи – власність стиліста
Тренч Duality, сукня Etnodim, чоботи – власність стиліста

Анастасія Охота (КАМА): "Під час війни не у всіх є можливості слідкувати за новими тенденціями, і більшу перевагу сучасні українки все ж таки віддають комфорту та транспортабельності. Спортивні костюми зараз як ніколи набирають піку своєї популярності. Також, зауважимо те, що більшість коштів зараз йдуть на підтримку нашої країни та забезпечення свого життя, та своєї сім’ї, особливо, якщо українці були вимушені покинути свої рідні домівки".

Анастасія Федорова (бренд COVER): "Війна навчила планувати короткостроково, але, водночас, мати довгострокові амбіції. Я переконана, що після війни українська індустрія моди буде наповнена сильними брендами міжнародного масштабу. Досвід Cover вже свідчить — інтерес до українських виробів та запит на Made in Ukraine дедалі зростає. А майбутнє моди за тими, хто має важливу місію та бажання донести її до світу. Думаю, з модною індустрією відбудуться метаморфози, які перетворять її не просто на можливість отримати гарну картинку, а стати рупором на весь світ. Принаймні дуже хочеться в це вірити".

Весь образ Exaltouch, чоботи – власність стиліста

Поліна Тарасовець (КАМА): "Окрім очевидного нарративу, є і більш складна мова у дизайні. Чомусь мені на думку спадає висловлювання Марини Абрамович про те, що Матіс всю Другу світову війну малював лише квіти. Зараз дуже важливо, на мій погляд, працювати зі світлими асоціаціями, знаходити символи, які означають щось приємне, зворушливе і рідне, та при цьому естетично вигляють. Наприклад, Світлана Бевза використовує образи кораблика (We are all in the same boat), київских жетонів метро, хустки як основи для спідниці, трипільського дерева життя у крої сукні. Якщо говорити про багатошарові, складні метафори, Антон Белінський – справжній митець в образах, які він використовує як у одязі, так і в інфопросторі. Для мене його Instagram – це якесь заспокоєння та духовний досвід. Не треба забувати і про український живопис, який може бути також взятий за основу при створенні одягу. Наприклад, Федір Возіанов вже давно працює з темою супрематизму та посиланнями на Малевича".

Сукня Bobkova

Даніїл Шевчук (КАМА): "Чи зміниться мода кардинально? Скоріше за все – ні. Переважати будуть комфорт і раціональність. Патріотичні футболки, образи в кольорах українського прапора і орнаменту, все це надовго ввійде в гардероб модниць і модників, адже бути українцем – це честь".

Тетяна Могила (бренд NEBESITE): "Найголовніше, що зараз є в нашому бізнесі – це економіка, і таким чином ми зможемо швидше рухатися. На мою думку, важливим зараз є об’єднання українських брендів та колаборації. Якщо ж ми подивимося на європейські та американські бренди, то такий рух вже декілька років поспіль знаходиться в тренді. Також важливо наголосити, що для наших дівчат немає чогось неможливого і, навіть, епідемія коронавіруса та війна, не зможуть вплинути на те, щоб вони виглядали гарними, доглянутими, стильними і модними. Єдине, химерність повсякденності, спортивна класика відходять на задній план. Зараз вже є зрозумілим, що навіть в повсякденному, простому одязі, який навіть виглядяв як домашній, можна виглядати стильно, ходити на роботу, на прогулянку, і почуватися гарно і зручно".

Штани та топ U.so.nice, майка Bobkova
Штани та топ U.so.nice, майка Bobkova

Фото: Анатолій Петченко

Стиль: Анна Устенко, Анастасія Охота, Євгенія Тополова, Поліна Тарасовець, Дарина Гамеляк

Зачіски і макіяж: Поліна Кучелкова

Моделі: Поліна Пузій, Аня Пузій, Саша Кугат

Локація: Музей живої історії "Мамаєва Слобода"

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.