Як минув Тиждень моди в Алмати із запрошеними українськими дизайнерами
7 та 8 липня в Казахстані тривав Міжнародний Тиждень моди, спеціальними гостями якого стали дві українські дизайнерки — Юлія Паскаль і Лілія Літковська.
За словами Баукі Шадібекова, нового генерального директора Visa Fashion Week Almaty, вибираючи запрошених дизайнерів, він керувався власною інтуїцією. "Крім побажань місцевого клієнта, я також уважно вивчив ДНК українських брендів. Грайливі, барвисті речі Paskal і деконструйовані, монохромні образи Litkovskaya стали безпрограшним вибором для нашого Тижня моди, — розповідає Шадібеков. — Українські дизайнери, що відбулися в професії, — великі молодці й приклад для талановитих початківців. Я хотів бачити в гостях у нас саме такі імена!"
Олена Нагорна вирушила до Алмати разом з командами Paskal і Litkovskaya, щоб відвідати покази українських і казахських дизайнерів та розповісти читачам Vogue UA, як вони минули.
Юлія Паскаль, одна з найвідоміших на міжнародній сцені українських дизайнерів, привезла до Казахстану 15 луків з нової весняно-літньої колекції Demi Couture 2022 року, яку вона планує презентувати у вересні цього року під час Тижня моди в Парижі. В Алмати Юлія представила не всю колекцію, а її першу частину, виготовлену з фатину цукеркових відтінків: яскраво-рожевого, лимонного, блакитного, ніжно-бузкового.
"Кожен образ, як двадцять п’ятий кадр мого тинейджерства, що було сповнене гранжу, артгаусу, скейтпарків, татової медіатеки, лекцій з питань мистецтва та архітектури, нью-рейв-вечірок", — розповідає дизайнерка.
Головним матеріалом колекції став фатин як уособлення легкості буття підлітка. "Я хотіла передати зміну настроїв і подій того прекрасного часу мого життя через колір і силуети речей: танці до ранку в неонових фатинових сукнях, якась наївність, легка меланхолія й великі надії на майбутнє — у спокійних романтизованих пастельних образах".
І хоч героїня дизайнерки, як і раніше, прагне пригод, очевидним є той факт, що вона виросла. Речі легко можна уявити не тільки на дамах — юних дівчатах, засновницях великих бізнесів і домогосподарках, — а й на хлопцях і чоловіках, що збігається з тенденціями гендерно-нейтральної моди сьогодні. Один з найпам’ятніших образів колекції — біла сукня з рожевим серцем на грудях і спідницею з рюшів, представлена на хлопцеві в черевиках-мартинсах.
За словами дизайнерки, на пошиття найскладнішої сукні (з відкладним коміром пудрового відтінку, що закривала показ) пішло близько 100 метрів шлярок з фатину. Саме тому в назві цієї колекції з’явилося позначення Demi Couture. "На показі моделі виходили в речах на голе тіло, однак ми завжди пам’ятаємо про консервативнішого клієнта й пропонуємо вдягати під спід тілесні сукні-комбінації або, як варіант, велосипедки й топи яскравих кольорів", — підкреслює дизайнерка. Такі, до речі, є в Aerobika Athleisure, новому бренді Юлії, який виробляє одяг для занять спортом і йогою.
Лілія Літковська закривала казахський Тиждень моди колекцією сезону осінь-зима 2021 року, яку вона презентувала в онлайновому форматі в межах Тижня моди в Парижі в лютому. Було приємно побачити її наживо на подіумі в Алмати.
Лілія Літковська від самого початку свого творчого шляху була сильною і в дизайні одягу, і в постанові шоу, які нерідко перетворювала на театралізовані дійства з участю своїх друзів — талановитих художників, музикантів, режисерів. Останні кілька шоу в Парижі їй допомагав зрежисувати Алан Бадоєв. А на одному з показів в Україні наживо грав Дмитро Шуров.
Показ у Казахстані запам’ятався динамічними виходами моделей під потужний електронний саундтрек, який для Лілі записав диджей Mykyta впереміж з музичною баладою українського композитора Ігоря Цимбровського "Прийди до мене, янголе". Ця балада стала гімном усієї колекції, присвяченої поетичним пошукам і жадобі знань. Багато речей з колекції можна носити різними способами — це, за словами Лілії, алюзія на один і той самий вірш, який кожна людина читає зі своєю інтонацією.
Деконструйовані тренчі й светри, ідеально скроєні сорочки, сукні та довгі спідниці — все, що клієнт Litkovskaya так дуже любить у бренді, — було представлено на подіумі в Алмати. "Показ в Алмати нагадав, як сильно ми скучили за живими шоу, особистими зустрічами й обговоренням усього побаченого під час модних Тижнів, — ділиться Лілія після показу Visa Fashion Week Almaty. — І дуже хочеться вірити, що це новий початок для всіх нас".
Крім українських дизайнерів, з показом до Алмати запросили узбецьку дизайнерку Дільдору Касимову, яка показала колекцію, що складається з надзвичайних каптанів ручної роботи "Хамса", а також аксесуарів з національним орнаментом і символом "Руки Фатіми" (він же "Хамса"). Цей символ — талісман, що використовується в традиціях багатьох народів і пов’язаний з образом святих жінок. Він уособлює їхню силу, стійкість і віру. Орнамент долоні вручну вишили майстри бренду на чапанах і сукнях. Також його зображення є на аксесуарах — клатчах, масивних сережках і намистах. Бухарську й ферганську вишивку на виробах створили вручну ремісники з діда-прадіда.
Крім того, що Дільдора активно підтримує традиції й копітку роботу місцевих майстрів, вона також віддає перевагу натуральним тканинам локального виробництва. Нинішнього сезону це шовк, бахмаль, шої, оксамит і денім, виготовлені в малиновому, зеленому, горіховому, пісочному, жовтому, білому й блакитному кольорах.
Над колекцією Дільдора працювала разом з однією зі своїх клієнток, на ім’я Кома, стиль якої надихає дизайнерку. За час існування бренду Dildora Kasimova його прихильницями стали Уляна Сергієнко, Шейха Моза, а також перші леді кількох країн. Середня вартість такого виробу — приблизно 2500 євро. Клієнтки бренду вважають, що каптани, які створює Дільдора, — найкращі речі в країні чоловіків: їх можна носити з джинсами, сукнями і як окремий елемент гардероба. Експертка-гемолог Неллі, що відвідувала покази казахського Тижня моди в каптані авторства Дільдори, зауважує: хоч у якому товаристві вона з’являється в каптані узбецької дизайнерки, — всю увагу відразу прикуто до неї. Носять їх і чоловіки — чапан від Dildora Kasimova під час FWAlmaty можна було побачити на казахському дизайнерові Сакені Жаксибаєві, показ якого відкривав Visa Fashion Week Almaty.
Дизайнер бренду жіночого одягу Zhsaken Сакен Жаксибаєв в Алмати особистість культова. Він заснував Fashion Bureau — одну з найбільших івент-агенцій країни, що з моменту відкриття у 2003 році влаштувала близько 500 івентів. Серед клієнтів Fashion Bureau — Prada, Omega, Damiani, Cartier, H&M та інші всесвітньо відомі бренди. Крім агенції, Сакен також створив концепт-стор Zhsaken Selected, де представлений український бренд перероблених сорочок Omelia. Тож не дивно, що він є і одним з улюблених дизайнерів казахських жінок.
Начитаність і надивленість (Сакен багато подорожує, жив у Парижі й Лос-Анджелесі) дає йому змогу пропонувати своїм клієнтам у всьому світі зрозумілий і сучасний дизайн. Круїзна колекція Zhsaken була натхнена книгою Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц". "Завжди, коли в мене виникають якісь складнощі в житті або запитання до самого себе, — я шукаю відповіді у своїх улюблених книгах. „Маленький принц" і „Над прірвою в житі" Селінджера — це дві мої настільні книги", — розповідає Сакен за лаштунками після показу.
На подіумі він розкрив драматургію сюжету книги через образи моделей і черговість їхніх виходів — спершу ми бачимо хлопця в простій бавовняній сорочці й цілісному комбінезоні з короною в руках. Наприкінці з’являється король у золотому шовковому костюмі й довгому розшитому халаті. "Кожен з нас мріє стати королем чи королевою свого життя, — так я інтерпретував „Маленького принца" в одязі". Сподобався різноманітний кастинг Сакена, який вважає, що в моді досі наявний ейджизм. "Ліля Брік у 86 років одягла сукню від Ів Сен-Лорана на свій ювілей у ресторані „Максим". Тому той факт, що речі здебільшого демонструють молоді моделі, мені здається нечесним. У підсумку все це з подіумів потрапляє на вулицю, де речі носять і дорослі люди". Відразу після показу колекція надійшла в продаж. "Мені подобається тенденція в моді працювати в режимі „see now — buy now" (побачив-купив). І я намагаюся завжди створювати такі колекції, які людина може відразу придбати. Не нудитися в сподіванні, а відразу отримувати бажане".
Упродовж двох днів показів свої колекції також представили Leonid Zherebtsov, Тетяна Ян, Дінара Сатжан, Діна Таяау.
У планах нової команди Visa Fashion Week Almaty — організація Fashion Week Christmas Collection у грудні, де будуть представлені новорічні колекції. Українських дизайнерів, за словами Баукі, точно буде запрошено.