Інструменти пам’яті: рекламна кампанія Prada осінь-зима 2020/2021
Завдання моди полягає не тільки в тому, щоб віддзеркалювати актуальну епоху, а й допомагати формувати її. Пандемія COVID-19 і спричинений нею карантин навесні 2020 роки не тільки вплинули на механізми роботи індустрії моди, а й порушили питання про значення моди в ширшому соціальному контексті. Prada визначає мету моди не тільки в умовах кризи, а й у культурі загалом, і називає її значущим і корисним інструментом для впливу на зміни.
Нова рекламна кампанія Prada представлена не як статична серія світлин, а як дійство — онлайн-аукціон у співпраці із Sotheby's, запланований на осінь 2020 року. Отримані кошти пожертвують на користь освітнім проєктам ЮНЕСКО, які надають доступ до освіти вразливим групам населення в усьому світі. Предмети для аукціону візьмуть із чоловічих і жіночих показів Prada осінь-зима 2020/2021: одяг, фотопринти, запрошення на шоу, декорації подіуму.
Візуальні елементи кампанії зіставляють контексти, показуючи предмети одягу за допомогою фотознімків за лаштунками, представлених у вигляді сторінок з каталогу аукціону. Це своєрідна неминуча реакція на неможливість студійного знімання під час пандемії, відбиття і пам’ять про цю конкретну пору, коли люди не могли збиратися разом, спілкуватися й творити.
Те, що ми створюємо сьогодні, стає нагадуванням на завтра. Одяг нагадує нам про настрої, емоції й досвід. Він сам по собі пророкує завтрашній день, є об’єктом бажання, інструментом пам’яті. Цей аукціон і кампанія Prada створюють спогади про мить не тільки в моді, але й історії — пам’ять, яка закладає цінність і мету в сьогодення.