До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Як окуляри Oakley захопили світ моди

Каліфорнійський лейбл Oakley, який колись носили виключно професійні спортсмени та дорослі чоловіки і який став улюбленим брендом протисонцевих окулярів підлітків у 1990-х роках, переживає ренесанс.

Компанія Oakley почала випускати протисонцеві та мотоциклетні окуляри лише кілька десятиліть тому. Заснований Джимом Джаннардом у 1975 році, бренд спочатку розробляв і виробляв ручки для мотокросових мотоциклів під назвою Oakley Grips, а також інші деталі для байків. Сам ентузіаст мотокросу, Джаннард назвав компанію на честь свого собаки — англійського сетера Оклі Енн — і розпочав бізнес, вклавши в нього лише 300 доларів.

Реклама

Принцеса Анна в окулярах Oakley
Принцеса Анна в окулярах Oakley

До кінця десятиліття Oakley почав продавати окуляри для мотокросу. Вони вмить стали гітом, і на початку 1980-х років Джаннард розширив лінійку окулярів Oakley до інших видів спорту, які потребують покриття очей, як-от катання на лижах і велоспорт. Перша пара називалася Factory Pilot Eye і була явно орієнтована на певні види активності, а не на моду. Однак з часом Oakley представив повсякденні моделі Frogskins та Wayfarer.

Грег Лемонд
Грег Лемонд

Найвирішальнішим періодом в історії бренду став 1986 рік — коли американський велоперегонник Грег Лемонд став чемпіоном "Тур де Франс" у протисонцевих окулярах Oakley. Популярність Лемонда в усьому світі сприяла зацікавленості в його окулярах, і незабаром після цього протисонцеві окуляри Oakley почали одягати найкращі спортсмени усіх видів спорту, зокрема легендарний Майкл Джордан.

Культові оправи Oakley повернулися в моду у 2018 році, коли спортивні протисонцеві окуляри почали з'являтися на подіумах Louis Vuitton, Maison Margiela, Vetements та Heron Preston. Глобальний ажіотаж навколо окулярів Oakley виник у 2022 році, після низки перевидань пар бренду з 1990-х, особливо оновлених окулярів SubZero через тридцять років після їхнього випуску.

Саме SubZero зміцнили репутацію Oakley як лідера на ринку протисонцевих окулярів. Завдяки інноваційній технології лінз Prizm і небаченому раніше дизайну Oakley став найпопулярнішим брендом окулярів. Зважаючи на це, той факт, що перевипуск SubZero поклав початок недавньому відродженню Oakley, не викликає здивування. Ренесансу бренду посприяли й дві модні тенденції: повернення стилю Y2K та зростання популярності спортивного та нормкорного одягу.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.