Як гумові чоботи стали модним атрибутом музичних фестивалів
Всі, хто захоплюється модою, точно бодай раз бачили відоме зображення Кейт Мосс на Гластонбері. У 2005 році супермодель сфотографували на британському музичному фестивалі в чорній жилетці, яку вона вдягла як топ, коротких шортах і брудних гумових черевиках Hunter. Цей образ миттєво став знаковим для відвідувачів Гластонберського фестивалю — настільки знаковим, що багато зірок, від Алекси Чанг до Флоренс Велч, почали наслідувати Мосс, поєднуючи гумові чоботи зі шкіряними штанами чи оксамитовими блейзерами.
Історія гумових чобіт сягає далекого 1790-го року. Їхнім прототипом слід вважати гессенські черевики — шкіряне взуття до колін, в яких ходили офіцери британської армії. Одним із перших публічних діячів, хто почав їх носити, був Артур Веллслі, перший герцог Веллінгтонський — провідний військовий і політичний діяч Британії того часу. На початку ХІХ століття Веллслі доручив своєму шевцю в Лондоні змінити матеріал взуття на м’яку шкіру, оброблену воском, щоб чоботи щільніше прилягали до ноги. Оновлений силует цієї пари почали називати "черевиками Веллінгтона" — і він зберігав свою популярність до початку 1850-х років.
Приблизно відтоді виробники почали експериментувати з виготовленням чобіт із гуми, і "черевики Веллінгтона" еволюціонували. Гумова версія пари стала революційною взуттєвою новацією. Французькі фермери взували їх, щоб працювати в полях, тоді як солдати під час Першої світової війни носили ці чоботи, щоб запобігти виникненню окопної ступні. Бренд Hunter виробляв величезну кількість гумових черевиків для військ під час Першої та Другої світових воєн, і саме ця компанія досі залишається провідним брендом з виробництва такого взуття. Після війни гумові чоботи не втратили своєї популярності, тому що були водонепроникними, зручними й відносно недорогими. А в 1950-х роках вони опинилися на піку моди, коли Hunter представив чоботи зеленого кольору, які дотепер залишаються найвідомішою парою взуття бренду. Ці черевики почали носити навіть члени британських вищих кіл, включаючи принцесу Діану, головну шанувальницю бренду, у 1990-х.
Сьогодні існує кілька брендів гумових черевиків, які спеціалізуються на виробленні саме цього взуття. Хоча Hunter і залишається лідером на ринку, такі бренди, як Aigle, Ilse Jacobsen і Joules, зробили гумові черевики своїм основним продуктом. Навіть люксові бренди, як-от Burberry, Tamara Mellon і Dior, додали цю пару до свого асортименту. Втім, це все не пояснює, як взуття для військовиків стало улюбленою парою відвідувачів музичних фестивалів.
Гластонберський фестиваль, що вперше відбувся в 1970 році, славиться не лише музикою, а й багнюкою, яка переслідує гостей по всій території. Глядачі виступів поступово почали носити гумові черевики з практичних міркувань. Проте, коли Мосс та інші модні гості почали одягати чоботи на Гластонбері у 2000-х і на початку 2010-х, це взуття швидко перетворилося на наймодніший предмет вбрання. В індустрії моди повільно, але неухильно відбувався ефект хвилі. Навесні 2016 року Saint Laurent представив гумові чоботи зі своїми фірмовими гранжевими сукнями та джинсовими куртками. Такі бренди, як Maison Margiela та Moschino, також додали пару до свого асортименту. Не оминула популярність гумових черевиків й Chanel — бренд випустив власну версію пари.
Текст: Christian Allaire
За матеріалами vogue.com