Роман з каменем: все про колекцію високого ювелірного мистецтва Van Cleef & Arpels
Шекспірівські пристрасті знайшли відображення в новій колекції високого ювелірного мистецтва Van Cleef & Arpels.
"Нас цікавила не так історія кохання, як загальний контекст: архітектура Верони, сади, приховані всередині дворів, символіка кольору, живопис Джироламо даї Лібрі та інших представників веронської школи", – розповідає керівник і арт-директор компанії Ніколя Бо, який представляє нову колекцію Romeo & Juliet. У ній переплелися дві лінії. Шекспірівську фабулу легко прочитати з фігуративних сюжетних прикрас. Наприклад, на зворотному боці зібраної з діамантів і смарагдів брошки Balcone у вигляді найбільш літературного балкона у світі, ювеліри Van Cleef & Arpels залишили фігурки закоханих, видимі тільки власнику. З секретом, який зрозуміють посвячені, зроблена ще одна брошка – Night or Day. Розетка, що нагадує вітраж на фасаді готичного храму, виконана з пластин ляпіс-лазурі, сапфірів, рубінів і діамантів. На зворотному боці сховалися дві пари: соловей і жайворонок, місяць і сонце. Коштовність цитує ранковий діалог Джульєтти і Ромео про побачення, що пролетіло як мить. Загальний культурний контекст доповнюють прикраси, які нагадують про середньовічні загострені верхівки оборонних укріплень Верони або повторюють складні прикраси і ажурні коміри з парадних ренесансних портретів.
Другу символічну – ювелірну – лінію варто читати за рідкісними мінералами, які в Van Cleef & Arpels прийнято називати Pierres de Caractère – каменями "з характером". "Цим загальним терміном ми описуємо дивовижні камені. Йдеться не обов'язково про найбільші, найдорожчі або рідкісні. Ми дивимося ще й на огранювання і форму. Наприклад, наш мінерал огранювання "груша" – не сильно загострений і не сильно округлий. Крім того, ми завжди вибираємо кольорові дорогоцінні камені певних насичених відтінків", – каже Ніколя Бо. Він зізнається, що в процесі вибору каменю "з характером" завжди є місце для суб'єктивності, яка стає вирішальною: "Я волію фантастичний смарагд з Африки замість посереднього з Колумбії".
І справді, камінню в колекції відведена одна з головних ролей. Сині сапфіри представляють дім Капулетті: наприклад, кольє Maiolica оздоблене 42-каратним сапфіром зі Шрі-Ланки. Дім Монтеккі – це рубін. Камінням з "невидимим огранюванням" прикрашені кручені сережки-шандельєри Kiss at the Balcony, а одиночний солітер красується в персні Filtro d'amore. Фінальний союз між кланами відображають комбінації червоного і синього, які при змішуванні дають широку палітру рожевого і пурпурного, як у кольє Matrimonio з сапфіром рідкісного рожевого відтінку вагою 13,78 карата.
Лінія кохання в колекції прописана в браслеті Lovers' Path, в який інстальовані три розкішні Pierres de Caractère – смарагди з Колумбії по 14 каратів кожен. Знайти настільки ідентичні глибокого насиченого відтінку і огранювання мінерали – велика рідкість. Спочатку у ювелірів було два камені, які призначали для сережок. Коли знайшли ще один, ідея трансформувалася. Трійцю "з характером" оформили в строгих лініях ар-деко, оточили паве з круглих і багетних діамантів – і з'явився винятковий браслет "Шлях закоханих".
Коллаж: Christina Zolotarova
Текст: Тетяна Соловей