До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

7 найочікуваніших театральних прем'єр цієї осені

Вересень — традиційний початок сезону для багатьох театрів. Ми вибрали кілька нових вистав, які варто подивитися — від шекспірівського "Сну літньої ночі" до "Тигроловів" за романом Івана Багряного.

"37 листівок"

Театр на лівому березі, 8 вересня

Реклама

Театр на лівому березі відкриває новий сезон постановкою п'єси сучасного американського драматурга Майкла МакКівера "37 листівок". Вона розповідає про юнака Айвері, який повертається додому після довгої восьмирічної подорожі, з кожного міста якої він слав близьким листівки. Айвері хоче познайомити родину з нареченою. Проте дома все змінилося — чи буде Айвері почуватися так само комфортно, як раніше? У головній ролі — Вадим Писаренко та Олег Гоцуляк.

"Сон літньої ночі"

Театр на Подолі, 16 вересня

"Сон літної ночі" — особливий для Театру на Подолі матеріал, адже свого часу постанова цієї п'єси Віталія Малахова мала величезний успіх у всьому світі, а 1994 року на Единбурзькому фестивалі театр назвали одним із кращих виконавців Шекспіра серед 900 труп, що брали участь у заході. Нову постанову здійснила молода литовська режисерка Андра Каваляускайте, яка інтерпретує "Сон літної ночі" по-хуліганськи: тут є і кітч, і травесті, і чорний гумор, і сучасна хореографія, проте все це справляє на глядача потужне враження. Варто йти, аби зануритися у фантастичний і водночас складний світ сучасного театру.

"Тигролови"

Київський Національний театр оперети, 22 вересня

Відомий роман Івана Багряного "Тигролови", що розповідає про жахливі сталінські репресії 30-х років минулого століття, у Національній опереті втілили як мюзикл. Проте сюжет залишили без змін: головний герой, молодий український інженер-авіатор Григорій Многогрішний, правнук гетьмана Дем’яна Многогрішного, рятується, вистрибнувши з потяга, що йде в Сибір. Він знаходить сили кинути виклик страшній системі, витримати надважкі випробування, перемогти відчай і безвихідь, вистояти та зберегти людяність, долаючи перепони на шляху до щастя.

Режисер — Сергій Павлюк.

"Піна днів"

Дикий театр, дата уточнюється

Дикий театр інсценізував складний, символістський та сюрреалістичний роман відомого французького письменника Бориса Віана, написаний у повоєнні роки. "Піна днів" — історія про кохання, якому не судилося бути щасливим, а ще — міркування про повоєнний час, в якому понад усе людям хочеться кохання, краси, поезії, джазу.

У "Дикому театрі" постанову описують так: "Перше найяскравіше почуття, вечірки, прогулянки, філософські лекції і палкі дискусії, смак губ і дотик руки коханої людини. Все це може зникнути, коли їхній світ опиниться на межі катастрофи і змусить ухвалювати важкі дорослі рішення".

Режисерка вистави — Наташа Сиваненко.

"ДискриміНАЦІЯ"

Міжнародний центр культури і мистецтв, 21 жовтня

На фото – театр "Київ модерн балет", вистава "Двої на гойдалці"
На фото – театр "Київ модерн балет", вистава "Двої на гойдалці"

Хореограф і режисер Раду Поклітару ставить балет на музику Валентина Сильвестрова — вперше фортепіанна музика композитора стане частиною балетної постанови. Вистава називається "ДискриміНАЦІЯ" та є дослідженням через танець різних форм упереджень, які поширені в сучасному світі. Це хореографічна фантазія, до складу якої увійде кілька непов’язаних між собою видовищних новел-притч. Окрім шести творів Сильвестрова, у виставі також прозвучить барокова музика — зокрема, твори Генделя.

"Словник майбутнього"

Показ вистави заплановано у Львові, Києві, Харкові, Запоріжжі та Дніпрі, дати уточнюються

"Словник майбутнього" — новий театральний проєкт, який має на меті дослідити й сформувати візії та сценарії майбутнього України після закінчення війни. Він побудований у форматі резиденцій: у липні команда проєкту брала участь у перформативній лабораторії в Карпатах, результатом якої стане низка вистав у Львові, Києві, Харкові, Запоріжжі та Дніпрі.

""Словник майбутнього" — це спосіб сформулювати майбутнє не тільки через слова, а також через форми та підхід до створення театрального процесу, — коментує драматургиня проєкту Анастасія Косодій. — Нова мова потрібна не тільки театру, але й суспільству загалом, щоб переосмислити слова, які нині потребують абсолютно іншого значення. Як-от слово "геноцид". Разом з акторами ми намагаємось розхитати ті рамки, в яких ми себе перманентно тримаємо словесно, морально, етично, та зазирнути у майбутнє, яке ми хотіли б бачити завтра, за рік або за п’ятдесят років".

Проєкт реалізовано фундацією "Резиденція майбутнього" та благодійним фондом "Культура дії"

"Тартюф"

Національний драматичний театр ім. Франка, дата уточнюється

Одна з очікуваних прем'єр "франківців" — "Тартюф" у постанові головного режисера театру Дмитра Богомазова. Працювати над Мольєром він розпочав ще до вторгнення, виставу планували грати до 400-сторіччя з дня народження драматурга. Що ж, тепер комедійну п'єсу Мольєра про ошуканця Тартюфа, яка йшла в усіх театрах світу, побачить і українська публіка.

У ролі Тартюфа — Віктор Жданов та Олександр Ярема.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.