КУПИТИ КВИТКИ

Ната Жижченко і Леся Патока – про те, як створювали костюми для кліпу ZENIT

9 грудня гурт ONUKA представив справжню передсвяткову містерію – відео на пісню ZENIT. За кілька годин воно набрало 35 тисяч переглядів на Youtube. Кліп, який зняв Євген Філатов, сповнений казкових персонажів: у неймовірних етнічних костюмах герої танцюють, грають на трембітах і цимбалах, оспівують красу природи. Костюми придумала художниця Леся Патока. В основі ідеї – принцип розумного споживання: всі костюми зроблені з перероблених речей з київських секонд-хендів.

Кліп і костюми гурт представив у вигляді святкового вертепу на "Кураж Базарі" разом з Малим театром. 5 масок головних героїв кліпу пішли з молотка на благодійному аукціоні. Як створювали костюми, Vogue.ua розповіли лідер ONUKA Ната Жижченко і художниця Леся Патока.

Реклама.
Ната Жижченко

Ми прагнули показати автентичні образи, які отримали нове життя. Саме тому їх основою стали речі, які вже були у вжитку. Десь, колись, їх вже носили люди з різних країн, вони мають свою історію. Гадаю, це також перегукується з основною ідеєю нашого відео – космополітичністю. Ось таке поєднання: автентичність і космополітизм.

Рухатися і танцювати в костюмах було дуже непросто: вони важкі і об'ємні. До того ж, нам як завжди "пощастило" з погодою. Ми знімали на початку жовтня, і це, напевно, був чи не єдиний день, коли вночі було мінус п'ять, тому на знімальному майданчику було дуже холодно. Але ми звикли, що зйомки ніколи не минають легко. Також складність була в тому, що костюми не планували як лаконічні і зручні. Їх збирали з різних об'єктів, перешивали і переробляли з частинок, знайдених на секонд-хенді, що зробило їх практично нетранспортабельними. Насправді, мої образи були відносно зручними. Найскладнішим був, напевно, костюм танцюриста.

Леся Патока

Мені подобається ідея переробки матеріалів. Крім того, ці образи створені лише на один раз: це не концертні костюми і не вбрання для "виходу в світ". Не бачу сенсу купувати нові матеріали. По-друге, нас привабив багатий вибір текстур, тканин, оздоблювальних дрібниць, які можна знайти на секондах. Все це – унікальні речі, їх не побачиш у магазинах тканин, а це виключає можливість повторення. По-третє, людство і так споживає більше, ніж йому потрібно. Можливо, ми станемо прикладом того, що для створення нового можна і потрібно використовувати речі з вторсировини.

Часу було мало. Хотілося б попрацювати довше, копіткіше, але ми завжди обмежені термінами, таймінгом, фінальними твердженнями. У підсумку для створення всіх героїв у нас було менше тижня. Основну масу матеріалів ми закуповували на столичних секонд-хендах, це зайняло два дні. Ми з командою придбали більше дванадцяти мішків вторсировини. У них: штучне хутро, етнокардигани, текстурні білі светри для птахів, куртки і плащі з різними текстурами для самураїв. Наприклад, червона сукня Нати в першому образі пошита з чотирьох гардин і декорована краєм покривала. Мені вона нагадала макраме, дуже надихнула. У другому образі сіро-чорні смужки з етноелементами – це фрагменти величезних декоративних наволочок на подушки. Також ми працювали з майстром з плетінням дротами, яка створила "черепи" птахів і форми для буйволів. Для кози ми використовували техніку "пап'є-маше". Це якщо коротко, бо перерахувати всі матеріали і техніки, які ми задіяли, – практично нереально.

З усіх образів найскладнішим елементом для мене була маска трембіти. А ще головні убори Нати, – фантастично копітка робота. Щоб їх створити, ми розібрали сім кілограмів сережок і прикрас, а потім з цих частин заново зібрали всі в ці нереальні композиції. До слова, кожен головний убір важив близько трьох кілограмів. Основ під костюми у нас не було. Все, що ви бачите в кліпі, ми перекроїли з вторсировини і задекорували. Наприклад, основа пальта для танцюриста виявилася занадто короткою, і ми її доробили, і вже потім зверху приклеїли тонни локшини з трикотажної тканини, яку попередньо нарізали з худі, світшотів, кардиганів і футболок. Тільки на танцюриста нам знадобилося два мішки матеріалів. Птахів, як і рибу, створювали з різних текстур, в основі – більше п'ятнадцяти різних речей. Костюми асиметричні, можна сказати, що їх створили в техніці печворк, адже всі ці маленькі шматочки майстерно з'єднав мій закрійник. На костюм самурая пішло море плащів і курток. Переважно це штучна шкіра.

Фото: Андрій Максимов

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.