"Укрзалізниця" запустила жіночі купе

"Укрзалізниця" в тестовому режимі впровадила перші жіночі купе. Перший в Україні потяг з жіночими купе відправиться 30 червня, квитки поки можна придбати тільки в мобільному додатку. Під час пілотного періоду жіночі купе з'являться на 4 рейсах далекого сполучення, які є серед лідерів за кількістю зареєстрованих скарг та конфліктних випадків з початку року:

  • №81 Київ — Ужгород;

  • №41 Дніпро — Трускавець;

  • №75 Київ — Кривий Ріг;

  • №15 Харків — Ясіня

"Переходимо від хайпу до справи. Як і обіцяли, запроваджуємо в експериментальному режимі жіночі купе. Далі будемо дивитися на попит та приймемо рішення щодо масштабування цього проєкту на більшу кількість нічних рейсів. Також працюємо над посиленням безпеки в поїздах, скоро анонсуємо ще декілька рішень", — зазначив голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Лященко.

Поїзди з доступними для придбання жіночими купе будуть відповідно марковані у застосунку, а посадка до таких купе буде відкрита виключно жінкам та дітям, яким не виповнилося 6 років. Вартість проїзду в жіночих купе не відрізняється від звичайної.

Передісторія

Нагадаємо, що 15 травня цього року на сайті Кабінету Міністрів України була опублікована петиція про створення жіночих і чоловічих вагонів у поїздах. У петиції йдеться, зокрема, про те, що створення таких вагонів може зробити поїздки безпечнішими. Створенню петиції передував пост користувачки Грішниця у Твіттері, де 24-дівчина дівчина зазначала, що не хоче їхати в купе з трьома чоловіками.

"На довгих маршрутах, коли є необхідність сну у купейних чи плацкартних вагонах, пасажири можуть мати можуть відчувати дискомфорт через пасажирів протилежної статі", — йдеться в петиції на сайту Кабміну. — Непоодинокі випадки неприйнятної поведінки, як-от нав'язлива поведінка, умисні дотики до інших пасажирів тощо. Зокрема, відомі навіть випадки зґвалтування у купейних вагонах. Окрім того, як жінки, так і чоловіки можуть відчувати потребу змінити одяг, що зробити у присутності представника іншої статі неможливо".

Авторка петиції — Ольга Ожогіна. За два тижні петиція набрала необхідну кількість голосів — 25 тисяч. Петицію підтримали українські активістки — зокрема, ГО "Дівчата" та спільнота "Жіноцтво". Водночас у соцмережах українки почали ділитися власними історіями перебування у спільних вагонах, де мали місце неприємні випадки нав'язливої поведінки з боку чоловіків або навіть випадки зґвалтування.

Відреагувавши на суспільний запит, "Укрзалізниця" наприкінці травня повідомила, що впровадить тестові жіночі купе.

"Наші залізничники уважно вивчили світовий досвід, адже жіночі купе або вагони існують у деяких країнах Азії та були протестовані в Європі. Ми віримо в комплекс заходів, де тривожні кнопки та сигналізація в купе, відеоспостереження, посилене патрулювання і невідворотне покарання за будь-який доведений прояв домагань відіграватимуть ключову роль у викоріненні цього явища", — зазначив голова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Лященко.

А як це працює у світі

Голова Укрзалізниці невипадково посилається на міжнародний досвід: існування жіночих та чоловічих вагонів або купе в потягах або метро — вже стала для світу практика. З початку 2000-х років такі вагони існують і мають попит в Індії, Арабських Еміратах — в останніх, зокрема, в метро є суто жіночі вагони. В Японії жінки мають їздити в окремих вагонах вже майже сто років, ініціаторками їхнього створення були студентки.

Можливість забронювати купе тільки для жінок існують і в німецьких поїздах, а варіанти жіночого купе пропонують і в Чехії.

В Україні петиція викликала суспільну дискусію, частина учасників якої підтримала введення вагонів, а інша частина назвала це дискримінацією та сегрегацією.

Кандидатка філософських наук, редакторка порталу "Гендер в деталях" та авторка видання Тамара Злобіна у своїх соцмережах прокоментувала, що введення жіночих купе — один з кроків подолання серйозної та комплексної проблеми.

"Жіночі купе — це невеликий захід, який може вже зараз, швидко, додати безпеки тим жінкам, які її потребують критично. Наприклад, молодій дівчині, яка їде одна зі Львова в Харків. Кнопки безпеки, відеоспостереження, патруль поліції, тренінги для провідників, а також масова просвіта суспільства, посилення покарання за домагання, зміна практик правоохоронної системи, усунення традиції звинувачувати жертву — це довго і системно, і це все робиться і продовжить робитися. Укрзалізниця дуже правильно відреагувала в цьому випадку — і жіночі купе, і відеоспостереження, і посилення інших заходів безпеки".

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.