КУПИТИ КВИТКИ

Як створювалися костюми для серіалу "Крістобаль Баленсіага"

19 січня на Disney+ відбулася прем'єра серіалу "Крістобаль Баленсіага", що розповідає про шлях легендарного іспанського кутюр'є. Історикиня моди Мірен Арзаллуз і дизайнерка костюмів Біна Дайґелер розповідають про створення образів для серіалу та відродження спадщини Баленсіаги.

У центрі серіалу — історія революціонера від моди Крістобаля Баленсіаги, який народився в баскському містечку Гетарія в родині рибалки та швачки — і став одним із найшанованіших кутюр’є у світі. Сюжет буде зосереджено на одному конкретному періоді становлення кар’єри Баленсіаги: часі, коли після кількох успішних років одягання аристократів і королівської сім’ї на батьківщині він переїхав до Парижа після громадянської війни в Іспанії, у 1937-му, та почав експериментувати зі скульптурними силуетами.

Реклама.

У назву серіалу невипадково винесено саме ім'я та прізвище дизайнера, а не просто назва його бренду — Balenciaga. У такий спосіб Disney+ підкреслюють, що серіал присвячено насамперед не модному Дому, а людині, яка стоїть за відомим брендом. Найскладнішим завданням при виробництві серіалу стало відтворення спадщини дизайнера — загалом понад 22 унікальних дизайнів Баленсіаги. Цю роботу очолили два авторитети у модному світі: номінантка на премію "Оскар" Біна Дайґелер, дизайнерка костюмів, і Мірен Арзаллуз, директорка паризького музею моди Palais Galliera та спеціалістка зі спадщини Balenciaga.

За словами Дайґелер, головне, як допомогла їй колега Мірен Арзаллуз — "відкрила багато дверей. Доступ до архіву Дому і навіть, в останню хвилину, до Palais Galliera був привілеєм, який значно полегшив мою роботу".

Їхнім спільним завданням було зробити якомога точніші копії багатьох суконь, створених дизайнером протягом його плідної кар’єри. У кадрі ми бачимо як творіння ранніх 1920-років, коли Баленсіага працював ще у Мадриді та Барселоні, до останніх колекцій — на перше око простих, але з безліччю технічних нюансів. "Найскладніше було відтворити ці сукні, маючи можливість спостерігати за ними лише кілька хвилин у музеї, не маючи їх перед собою під час процесу пошиття", — каже Дайґелер.

Обидві погоджуються, що найскладніше було досягти об’ємів, які створював Баленсіага — особливо враховуючи, що текстиль відтоді змінився. "Конструкція важлива, але матеріали, які Баленсіага використовував для реалізації свого архітектурного, скульптурного підходу, з його величезним знанням тканин, стали для нас проблемою. Адже треба мати на увазі, що він розробив власний текстиль у співпраці зі спеціалізованими виробниками, і в багатьох випадках ці тканини сьогодні вже не існують або майже вийшли з ужитку", — пояснює Арзаллуз.

"Крістобаль Баленсіага" — серіал про моду. Це шоу про одного з найвизначніших кутюр'є в історії костюма, тож аби це шоу мало достовірний вигляд, було важливо відтворити вбрання Balenciaga в усіх деталях. "Шовк є шовком, а вовна є вовною, завдяки тому, як на них падає світло або як вони падають на тіло, ви помітите, що ми не використовуємо оригінальні тканини, — зазначає вона. — Це був дуже, дуже складний процес, особливо у випадку з вовною, тому що знайти ту саму вовну, яку використовував Баленсіага, майже неможливо. Сьогодні вона набагато м’якша, і ви не зможете зробити таке саме пальто".

У команди було п'ять місяців на створення усіх костюмів — це стосується не тільки творінь Баленсіага, але й одягу для всіх героїв серіалу. Акторам було важливо не тільки бути переконливими в кадрі, але й розуміти специфіку роботи з тканиною, модних силуетів тощо — аби справити щире враження на глядача. Мабуть, найскладніше завдання було в іспанської зірки Альберто Сан Хуана, що зіграв Крістобаля Баленсіагу. "Якось, — усміхаючись, розповідає Біна Дайґелер, — Альберто Сан Хуан мав кілька діалогів французькою мовою про конструкції однієї з частин плаття, і він не зміг правильно їх описати. Як сказав актор, тому що він не розумів, про що говорить. Тож я взяла цю тканину і пояснила йому, як працює весь процес конструювання одягу У серіалі, в якому костюми такі важливі, кожен повинен був чітко розуміти, про що ми говоримо".

І Біна Дайґелер, і Мірен Арзаллуз говорять про Балесіагу з пристрастю. Життя Арзаллуз було тісно пов’язане зі спадщиною дизайнера вже понад 20 років. А Дайґелер, хоч досі офіційно не стикалася зі спадщиною з кутюр’є, висловлює абсолютне захоплення ним, адже Баленсіага створив справжній авангард. Таким чином, від сукні бебідол до пальта-мішка, туніки та знаменитих силуетів тонно — у серіалі ми зможемо оцінити всі унікальні речі, що винайшов Крістобаль Баленсіага.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.