До VOGUE UKRAINE LEADERS 2024 залишилось:
КУПИТИ КВИТКИ

Як створювалися костюми для фільму "Гамбіт Королеви" з Джудом Лоу та Алісією Вікандер

Вже 13 червня у прокат виходить історичний трилер "Гамбіт Королеви", який занурить нас в ефектний та наповнений інтригами світ Тюдорів. Головні ролі у фільмі зіграли Джуд Лоу та Алісія Вікандер.

Фільм, який може раз і назавжди змінити наше уявлення про історичне кіно, розповідає про одного з найжорстокіших тиранів в історії — англійського короля Генріха VIII та його шосту й останню дружину Кетрін Парр. Стрічка, знята каннським лауреатом Карімом Айнузом, захоплює не тільки сюжетом та грою суперзірок Джуда Лоу (король Генріх) та Алісії Вікандер (королева Кетрін), але й візуальною складовою. Фільм знятий у справжніх палацах та замках епохи Тюдорів, а всі костюми є максимально близькими до автентичних.

Реклама

Як насправді одягалися королі та двір в епоху Тюдорів

Коли згадуємо цю епоху, часто на думку спадають переважно сірі кольори. Але це зовсім не так. Привілейовані верстви населення мали змогу купляти барвисті тканини, які й були одним із символів їхнього статусу. Тому команда дизайнерів змогла використовувати усю палітру кольорів для створення образів головних персонажів та їхнього двору.

"Гамбіт Королеви"

Для режисера Каріма Айнуза, коли йшлося про дизайн костюмів та інтер'єри, були важливими три елементи. Перше — щоб фільм через візуальні образи зафіксував реалії життя Тюдорів: "Я хотів, аби фільм був чуттєвим, справжнім та подекуди навіть "фізично брудним". Для мене було щось справді цікаве в тому, як жили люди того часу та в їхньому ставленні до гігієни, чистоти та здоров’я".

Його друга думка полягала в тому, щоб фільм представляв одержимість Тюдорів надмірними розкошами. "Вони були яскравими та блискучими, — додає Карім. — В їхньому житті було багато крові, золота та надмірностей". І нарешті, третє: щоб фільм передавав певну інтимність. Йому було цікаво знімати ідеї, яких не було в офіційних реєстрах історії, і показувати події, які відбуваються в приватних приміщеннях.

Алісія Вікандер

Художником з костюмів у "Гамбіті королеви" став лауреат премії "Оскар" Майкл О’Коннор ("Жінка-невидимка", "Герцогиня"). "У нього є знання історії та відчуття автентичності, але він також знає, як це зробити сьогодні. Люди більше не роблять костюми так, як це робить Майкл", — розповідає продюсерка стрічки Габріель Тана, маючи на увазі технічність та майстерність роботи художника. Після знімань команда навіть подарувала один із костюмів Генріха VIII школі дизайну костюмів, щоб показати їм тонкощі швів.

За словами самого художника, він усе життя був шанувальником того періоду та Генріха VIII загалом, але намагався не ставитися до своєї задачі надто серйозно, інакше він був би наляканий перспективою майбутнього проєкту: "Під час роботи я багато чого продовжував вчитися. Я мав уявлення про образи того періоду, але тільки-но ви заглибитесь у фактичний дизайн, розумієте, що це — дуже складно. Цей проєкт справді відкрив очі на ту епоху та рівень майстрів того часу".

На зйомках фільму "Гамбіт Королеви"

До виробництва були залучені фахівці британської Школи історичного одягу, які допомагали шити одяг короля Генріха. Вони створили не одну виставу для відомого британського театру "Глобус" і були надзвичайно захоплені цією епохою. Костюми створювали по всій Європі: вишивку — в Німеччині, а оксамит спеціально штампували у Франції. Дизайнерів відправили в Рим і Франкфурт, щоб вони особисто забрали одяг та привезли його, замість того щоб мати справу з вантажами під час COVID. Ось як пояснює такий пієтет до костюмів Майкл О’Коннор: "Він король Англії, тому це мав бути найскладніший і найдорожчий гардероб на той час у світі, тому ви не можете це зробити наполовину, вам потрібно йти до кінця".

Перші зустрічі Майкла з режисером Карімом Айнузом були сповнені питань — у що вбрані герої, яке в них взуття, чи носять сережки. Також ключовим питанням, до якого постійно повертався Карім, була ідея тюдорівського еквівалента спортивного костюма, тобто предмета, який ви носили вдома, коли вам не треба кудись іти.

З Алісією Вікандер Майкл О’Коннор уже був знайомий — вони працювали над костюмною стрічкою "Тюльпанова лихоманка", — тож багато спілкувався з нею про зовнішній вигляд Кетрін: "Алісія може багато сказати про свій одяг, і це чудово — якщо б не було діалогу між мною та акторкою, то це не творчість. Ми погодилися, що зовнішній вигляд Кетрін — це про контроль і баланс сил. Зіставлення того, що носить Кетрін, із тим, що носять її дами, — це чудовий спосіб виразити себе, водночас одягаючись як королева".

Алісія Вікандер зазначає, що костюми зроблені з великою увагою до деталей: "Костюми Майкла ніби не з цього світу. Побачивши палітру кольорів, яку вони запропонували, я подумала: як це красиво. Насправді, дуже часто у таких історичних фільмах мало костюмів виготовляється вручну, оскільки це коштує занадто багато часу та грошей. Однак наш режисер був непохитний і хотів, щоб вони були зроблені вручну і були максимально автентичними".

Джуд Лоу у фільмі "Гамбіт Королеви"

Джуд Лоу теж дуже тісно працював з художником із костюмів над зовнішністю Генріха. Вони разом вивчали книги, малюнки і тексти, аби скласти історично відповідний образ.

Інтер'єри та парки епохи Генріха VIII: як відтворювалася магія

Продакшн-команда багато місяців відвідувала усі величні місця епохи Тюдорів і середньовіччя у Великобританії. Коли до команди приєдналася художниця-постановниця Хелен Скотт, вона отримала завдання від режисера взяти за основний референс готичну казку "Синя борода" про чоловіка-вбивцю та замкнену кімнату, наповнену тілами його попередніх дружин. Це підштовхнуло уяву Хелен щодо розробки візуальних зображень фільму з кольорами, які здавалися театральними та драматичними.

Алісія Вікандер

Аби зануритися в епоху, команда поїхала у Хеддон-Холл, середньовічний маєток в Дербіширі, аби провести там кілька днів відпустки. Побачене так вразило їх, що вирішили знімати весь фільм у Хеддон-Холі, а сценарій було перероблено, аби додати розповідь про те, як Королівський двір рятується від лондонської чуми саме в цьому маєтку. За словами режисера, Хеддон-Холлі передавав атмосферу замку, де жінка намагається втекти від монстра, і саме його брутальні стіни допомогли створити атмосферу трилера про жорстокі стосунки в родині.

"Гамбіт Королеви"

Перебувати в одному місці під час зйомок — розкіш, яка нечасто можлива для знімальної команди. Для акторів можливіcть жити та зніматися одному місці лише збільшило задоволення від процесу. І Алісія, і Джуд відмовилися від трейлерів, обравши натомість стильні зелені кімнати в стінах замку. Так, за словами Джуда Лоу, вони мали відчуття, ніби знімали у власній студії XVI століття. "Я думаю, Карім визнав, що драма тільки виграє від нашої можливості перебування в одному місці. Я також дуже багато дізнався про той період, спілкуючись із місцевими про кімнати, у яких ми знімали".

"Гамбіт Королеви" можна подивитися у прокаті вже з 13 червня

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.