Можна було подумати, що тижні моди зникнуть після пандемії. Натомість вони перекочували в Інтернет із серіями цифрових шоу. Тепер головні модні події повертаються в реальність у комбінації диджитал-презентацій і шоу у форматі наживо. А проте, це не зовсім колишня масштабна серія подій.
Після того як минулого літа пандемія змінила звичний графік, тижні моди повертаються до свого традиційного календаря: шоу сезону весна-літо 2022 починаються в середині червня і триватимуть до початку липня.
Передусім відбувся Тиждень моди в Лондоні, що тривав з 12 по 14 червня. У його межах представили чоловічі й жіночі колекції. Далі йде Pitti Uomo, торгова виставка у Флоренції, що триватиме з 15 по 17 червня. Потім — Тиждень моди в Мілані, з 18 по 22 червня. І закриє сезон Тиждень моди в Парижі, покази якого відбудуться з 22 по 27 червня.
Pitti Uomo, італійська торгова виставка, відома своїми гарно вбраними відвідувачами, постійно заявляла про свій намір повернутися до реальних заходів — мода, врешті-решт, становить величезну частку економіки Італії, а купівлі через цифрові платформи, хоч якими просунутими вони стали за останній рік, не допомогли врятуватися від кризи. Багато з тих, хто працює в кравецькому бізнесі, підтвердили свою особисту присутність на виставці.
Водночас у Лондоні, Мілані й Парижі відбудуться різноманітні заходи у віртуальному й невіртуальному форматах. У Мілані, наприклад, Джорджіо Армані, який одним з перших перейшов на цифрову презентацію в умовах глобального поширення коронавірусу в березні 2020 року, оголосив про своє повернення до шоу у форматі наживо. "За ці місяці я зрозумів, що мода не може довго функціонувати тільки у віртуальній формі", — сказав він Vogue минулого місяця. Dolce & Gabbana і Etro також підтвердили, що проведуть особисті покази.
У Парижі поки неясно, хто зупинив свій вибір на проведенні шоу наживо. Хай там як, давній учасник Тижня моди в Парижі Yohji Yamamoto відкрито заявляв про своє неприйняття цифрових презентацій.
У Лондоні всі погляди прикуто до Ahluwalia, власниці премії LVMH 2020 року, відомої своїм технологічним апсайклінгом, а також до Nicholas Daley за його незвичні твідові моделі.
У Мілані Giorgio Armani позиціює повернення фізичних заходів як демонстрацію сили міської моди. Також усі нетерпляче очікують на другу колекцію чоловічого одягу Міуччі Пради і Рафа Сімонса, яку буде представлено 20 червня. Це обов’язково потрібно побачити.
Мілан історично є столицею чоловічого одягу, але Париж як і раніше залишається місцем, де проходять наймодніші покази і де Dior, Louis Vuitton, Loewe, Dries Van Noten і Rick Owens представлять нові колекції. Ще одне ім’я, на яке варто звернути увагу: паризький бренд Casablanca, що й далі створює ажіотаж — дизайнера Шарафа Тажера номіновано на премію ANDAM і названо фіналістом премії Woolmark Prize.
Минуло багато часу відтоді, як дизайнери могли робити все можливе — наприклад, коли Кім Джонс змусив Дрейка написати нову пісню спеціально для своєї колекції Louis Vuitton навесні 2018 року, або коли Вірджил Абло запросив Migos у перший ряд, або коли Рік Овенс поставив на повтор трек Ima Read виконавця Zebra Katz для всього шоу, або коли Френк Оушен бігав Парижем з великою сумкою Celine. У міру того як галузь намагається повернутися до "нормального" стану, можна сподіватися, що бренди спробують пожвавити свої заходи за допомогою знаменитостей або популярних саундтреків.
Південноафриканський дизайнер Тобі Магугу став запрошеним дизайнером на виставці й пішов стопами Telfar, Givenchy (під керівництвом Клер Вейт Келлер) і Стерлінга Рубі.
Ще на початку пандемії Gucci, Bottega Veneta і Saint Laurent заявили про свій намір показувати колекції за власним графіком, без огляду на встановлені дати торгових асоціацій. Таке рішення стало відповіддю на карусель міжсезонних колекцій, котра дуже перетворила індустрію. Вони хотіли створювати менше, але цікавіше — і, треба сказати, рішення покинути графік Тижня моди вилилось у неймовірно цілеспрямовані, складні колекції.
Минулими вихідними Balenciaga влаштував свій показ колекції весна-літо 2022. Gucci тим часом чекає до листопада, щоб представити колекцію в Лос-Анджелесі.
Celine, що входить до складу LVMH, також працює за власним графіком. Остання чоловіча колекція бренду дебютувала в лютому, невдовзі після більшості інших чоловічих колекцій, а весняну колекцію 2021 року було показано наприкінці літа. Припускаємо, що нову колекцію бренд представить десь у серпні.
Доведеться почекати до вересня. Telfar, Pyer Moss і Thom Browne представлятимуть колекції офлайн. Також на початку вересня відбудеться довгоочікувана подія у світі моди — бал Met Gala.
Рік Овенс провів у Венеції свої останні кілька шоу, і тепер до нього приєднаються ще кілька брендів. По-перше, це Saint Laurent, колекція якого дебютує 14 липня з нагоди Бієнале архітектури і містить масштабну інсталяцію художника Дуга Ейткена. Наступного дня Valentino покаже в місті свою кутюрну колекцію — і, судячи з останньої колекції haute couture дизайнера П’єрпаоло Піччолі, у якій було представлено чоловічий одяг, ми знову побачимо чоловічі моделі.
Вуличний стиль, здається, поступово повертається: ось, наприклад, слайд-шоу з образами з Австралійського тижня моди, що тривав здебільшого у форматі наживо завдяки чудовій боротьбі з вірусом у цій країні. Але не варто сподіватися, що цього сезону ми побачимо ультрамодні образи: за останній рік споживачі стали скептичніше ставитися до великих тенденцій і більше акцентують на особистих уподобаннях.
Тиждень моди має досить утилітарну мету для чогось аж надто гламурного: дизайнери представляють свої колекції за шість-вісім місяців до того, як вони з’являться в крамницях і дають покупцям час скласти список бажаних речей на сезон, а виробникам — час для створення одягу. Звісно, це також дає модним брендам час, щоб створити щось нове, а модним ЗМІ — досить часу, щоб сприяти глобальній змові тенденцій.
За матеріалами gq.com