14 модних колекцій, створених за мотивами культових фільмів

Циклічні відносини між модою та кінематографом важко простежити до конкретного моменту. Можливо, це почалося ще в епоху техноколору або навіть у часи появи "токі" — перших звукових фільмів. Але беззаперечно одне: ці два різні види мистецтва постійно надихають одне одного. Деякі дизайнери прямо зображують сцени з фільмів на одязі або створюють образи, що нагадують культових персонажів. Інші інтегрують теми та мотиви, передаючи кіношну атмосферу через сет-дизайн своїх шоу. Далі згадуємо про 14 найпам’ятніших випадків, коли дизайнери надихнулися фільмами.

Calvin Klein весна-літо 2019

Раф Сімонс відомий своєю любов’ю до переосмислення фільмів, які вплинули на нього в дитинстві. У колекції Calvin Klein весна-літо 2019 дизайнер звернувся до класичних стрічок "Випускник" (1967) і "Щелепи" (1975). На подіумі можна було побачити культовий постер фільму "Щелепи" у вигляді принтів на майках і футболках, а також мантії та шапочки випускників, недбало накинуті на плечі моделей. Сімонс зазначив, що ці фільми мають "дуже важливе місце в його пам’яті".

Undercover Menswear осінь-зима 2019/2020

Японський бренд Undercover присвятив свою чоловічу колекцію "Механічному апельсину" (1971), одному з найсуперечливіших фільмів в історії. Шоу супроводжувала музика з фільму, а моделі, натхненні образом головного героя Алекса, дефілювали у масках, капелюхах і довгих халатах. Це шоу стало абсолютним втіленням дистопічної атмосфери, яку колись створив Стенлі Кубрик.

JW Anderson Menswear осінь-зима 2024/2025

Джонатан Андерсон звернувся за натхненням до фільму "Із широко заплющеними очима" (1999) режисера Стенлі Кубрика для створення своєї чоловічої колекції осінь-зима 2024/2025. У декораціях шоу були представлені репродукції картин Крістіани Кубрик, дружини режисера, що з’являлися у фільмі. Деякі з цих картин були перенесені на об’ємні светри та костюми, створюючи унікальний візуальний зв’язок із кінострічкою.

Ralph Lauren весна-літо 2012

У 2012 році Ральф Лорен знову звернувся до епохи "ревучих двадцятих", натхненний фільмом "Великий Гетсбі" (1974), для якого він створював костюми. Колекція відтворювала атмосферу тієї епохи за допомогою шифонових блуз, флаппер-суконь і пастельної палітри. Вона стала легшою і сучаснішою інтерпретацією блиску й гедонізму 1920-х років.

Dsquared2 осінь-зима 2014/2015

Дизайнери Dsquared2 надихнулися фільмом "Долина ляльок" (1967), створивши показ, сповнений неймовірної жіночості та театральності. До колекції увійшли знакові речі середини 1960-х, наприклад, хутряні пальта і білі шкіряні костюми, що нагадували за естетикою колекції Courrèges — культового бренду того часу.

Prada Menswear осінь-зима 2012/2013

Під час показу чоловічої колекції Prada осінь-зима 2012/2013 Міучча Прада заявила, що її нова робота — це "пародія на чоловічу силу". Ця ідея втілилася як у строгих силуетах і формальному дизайні одягу, так і у зірковому кастингу акторів, що втілювали різні чоловічі архетипи. На подіумі з’явилися такі легенди кіно, як Гері Олдмен (в образі, що нагадує його роль Дракули у фільмі Френсіса Форда Копполи), Віллем Дефо ("Американський психопат", "Людина-павук") та Едрієн Броуді ("Готель Гранд Будапешт"). Їхня присутність підсилювала меседж колекції про силу та вразливість чоловічих ролей у суспільстві.

Altuzarra весна-літо 2024

Фільм "Дитина Розмарі" (1968) Романа Поланскі став натхненням для весняно-літньої колекції Джозефа Алтузарра у 2024 році. Знакове пальто з комірцем "Пітер Пен", яке носила Міа Ферроу, отримало сучасну інтерпретацію, а лялькові сукні з тюлевими вуалями надали колекції готично-романтичного відтінку. Цей модний погляд поєднав вишуканість 1960-х зі зловісними елементами, що ідеально втілюють атмосферу класичного фільму жахів.

Undercover весна-літо 2018

Шоу Undercover весна-літо 2018 нагадувало сцени з культового фільму жахів Стенлі Кубрика "Сяйво" (1980). Парами, рука об руку, моделі з’являлися на подіумі, представляючи образи близнючок Грейді. За словами дизайнера Джуна Такахаші, ці образи символізували "подвійну природу людей". Завершальний вихід шоу відтворив культову блакитну сукню близнючок із фільму, прикрашену довгими бахромами з червоних кристалів, що нагадували краплі крові.

Alexander McQueen весна-літо 2004

Показ весняно-літньої колекції Alexander McQueen у 2004 році став справжнім театральним видовищем. Він був натхненний фільмом "Загнаних коней пристрілюють, чи не так?" (1969) Сідні Поллака, що розповідає про жорстоку реальність танцювальних марафонів під час Великої депресії. На подіумі моделі зображували танцівників, які кружляли в безкінечному вальсі. Колекція, виконана у стилі 1920-х років, передавала сумну атмосферу змагань, де надія межує з відчаєм.

Anna Sui осінь-зима 2014/2015

Модна епоха ар-деко надихнула Анну Суї на створення колекції, присвяченої першій китайсько-американській кінозірці Анні Мей Вонг. Її знакові образи з фільмів "Шанхайський експрес" (1932) та "Дочка дракона" (1931) стали основою для створення суконь із геометричними орнаментами, глянцевих зачісок та аксесуарів у стилі 1930-х років.

Off-White весна-літо 2017

Покійний Вірджіл Абло використав романтичну комедію "Ділова дівчина" (1988) як джерело натхнення для своєї колекції Off-White весна-літо 2017. Шоу віддало належне стилю бізнес-леді, невід'ємними елементами якого є силуети строгих костюмів, блузки класичного блакитного кольору та елементи корпоративної естетики.

Moschino Resort 2020

Колекція Moschino Resort 2020 була справжнім гімном хорор-фільмам Голлівуда. Джеремі Скотт створив драматичні образи, серед яких виділялася репліка іконічної сцени з Дрю Беррімор у фільмі "Крик" (1996). Інші моделі демонстрували костюми, натхнені класичними персонажами, такими як Червона Шапочка, вампіри та моторошні опудала.

Alexander McQueen весна-літо 1996

Однією з перших великих колекцій Александра Макквіна стала весна-літо 1996, натхнена фільмом "Голод" (1983). Готична тематика фільму надихнула на створення одягу, що досліджував теми сексуальності, смерті та насильства. Одним із найбільш обговорюваних елементів була прозора пластикова корсетка, заповнена живими черв’яками, що символізувало вразливість і грубість жіночої сексуальності.

Givenchy Haute Couture весна-літо 2012

Ріккардо Тіші звернувся до фільму Фріца Ланга "Метрополіс" (1927), щоб створити кутюрну колекцію для Givenchy. Балетні сукні та майки стали метафорою соціальної нерівності, яка була ключовою темою фільму. Кожна сукня, звісно, прикрашена вручну.

За матеріалом vogue.com.au

Популярне на VOGUE