Гайдер Акерманн — новий креативний директор Tom Ford, і він може повністю змінити майбутнє культового бренду. Його перший показ відбудеться в березні 2025 року в Парижі, і вже зараз модна індустрія гадає, яким буде його бачення – чи збереже він ДНК марки, чи запропонує щось зовсім нове?
Відомий своїм вивіреним кроєм, складними драпіруваннями та експериментами з кольором, Акерманн здобув прихильність таких зірок, як Тільда Свінтон і Тімоті Шаламе. Тепер він готовий переосмислити естетику Tom Ford. Чого чекати від його дебютної колекції, які зміни він принесе в бренд і як це вплине на індустрію — читайте далі в матеріалі.
Все почалося з дзвінка. "Я був на зустрічі, телефон задзвонив, і я побачив, що це Том Форд, — розповідає Гайдер Акерманн. — Моє серце прискорено забилося, я ледве дочекався кінця зустрічі, щоб почути його привабливий голос. Це дивно: щойно бачиш його ім’я, одразу згадуєш усе — його колекції, кіно… Але я знав, про що йтиметься". Акерманн розповідає це, сидячи в чорному кріслі у світлому офісі штаб-квартири Tom Ford у Лондоні. Тут панує мінімалізм і стриманість, натомість його світ останнім часом був сповнений яскравих емоцій. Дзвінок стосувався пропозиції Форда — 53-річному французькому дизайнеру колумбійського походження запропонували стати креативним директором бренду, заснованого у 2005 році.
"Це не стало для мене несподіванкою, — каже Акерманн. — Ще коли я працював у Berluti, він написав мені чудового листа з привітаннями, тож я знав, що йому подобається моя робота. І все ж я хвилювався. За одну хвилину можна пережити цілу бурю емоцій".
У березні Акерманн представить своє бачення Tom Ford у першому в історії бренду спільному чоловічо-жіночому показі в Парижі. Акерманн живе там, і бренд також переїде до французької столиці. До того ж як він каже, "у цьому місті є особлива кінематографічність". Лише тоді ми побачимо результати його розмови з Фордом. "Йдеться про спокусу, бажання, провокацію, — каже він. — Це важливіше за розмови про тканини чи кольори".
На перший погляд, може здатися, що їхні стилі зовсім різні, але це не так. Обох об’єднує подібний підхід до крою та вечірнього вбрання — ефектного, сповненого чуттєвості. Акерманн, як і Форд, — один із найбільш драматичних дизайнерів сучасності. Він майстерно працює з акцентованими плечима, плавними драпіруваннями та насиченими кольорами у своїх жіночих і чоловічих колекціях. Його стиль захоплює Тільду Свінтон, Тімоті Шаламе — і, без сумніву, самого Тома Форда.
Готуючись до нової ролі, Акерманн провів чимало часу в архіві Tom Ford у Нью-Йорку. Він вивчав не лише колекції Форда для власного бренду, а і його культові роботи для Gucci та Saint Laurent. "Це три різні, але важливі історії, які я глибоко відчув, — каже Акерманн. — Але водночас мені потрібно було зробити крок убік, адже я маю розповісти власну історію. У мене було багато розмов із паном Фордом, але жодних порад не потрібно: той, хто обирає тебе, вже все сказав своїм рішенням".
Великий вплив на нього справила і робота на виробництвах Zegna в Італії, де шиється одяг Tom Ford. Там він побачив бездоганне виконання деталей і заглибився у конструкцію смокінгів. Акерманн прагне досягти тієї ж елегантності, що й Форд, але з ноткою шаленства, певної ексцентричності. Якщо запитати його, яка річ найточніше відображає естетику Tom Ford, він сміється й відповідає: "Шуба". Але одразу ж додає: "Цього не буде".
Натомість він згадує смокінгову сорочку. "Я бачу її в чоловічій сорочці для смокінга, — каже він. — Коли думаєш про Tom Ford, уявляєш ніч. Але, можливо, я більше про ранок після: усе ще в тій самій сорочці, але вже з кашеміровим пальтом і лоферами". Можливо, саме такий вигляд матиме і сам Акерманн наступного ранку після свого дебютного шоу.
А наразі він розмірковує над іншим — що означає очолити бренд, настільки пов’язаний із його засновником. З моменту закриття власного бренду у 2020 році Акерманн устиг створити кутюрну колекцію для Jean Paul Gaultier і взяти на себе креативне керівництво Canada Goose, що він планує продовжити.
Але ця нова посада знову ставить його у центр уваги. І він цьому радий — особливо зараз. "Зараз мода повертається до пошуку краси й витонченості, а не просто створення продукту, — каже Акерманн. — Я радий знову бути частиною цього процесу. Це наче повернення додому — і я хочу виправдати цю довіру".
За матеріалом vogue.com