Якось СюзіМенкес назвала Ніно Черруті "людиною, що заново винайшла костюм". В індустрії ім’я італійського дизайнера стало синонімом високої італійської моди, а сам Черруті, можливо, був одним з найелегантніших чоловіків XX століття. Нетрадиційне поєднання тканин, костюми з різномастих штанів і піджаків, насичені кольори й візерунки — вже невіддільна частина сучасної чоловічої моди. А сталося це здебільшого завдяки Ніно Черруті, який пішов з життя 15 січня 2022 року.
І все ж Черруті міг би прожити зовсім інше життя. Хоча LanificioFratelliCerruti — текстильна фабрика, яку заснував його дід Антоніо та двоюрідні дідусі Стефано й Квінтіно, — була сімейною фірмою з 1881 року, Ніно планував стати журналістом. Та коли його батько Сільвіо, який керував сімейним бізнесом, передчасно помер 1950 року, Ніно був майже зобов’язаний стати на чолі компанії, хоча йому тоді було всього 20 років.
Попри те, що Ніно пожертвував своїми амбіціями та мрією, він повністю занурився в розвиток сімейного бізнесу. Він побачив потенціал у репозиціонуванні компанії як модної марки й інвестував у план модернізації сімейних ткацьких майстерень в італійському містечку Бієлла, а також придбав ще дві фабрики в Мілані. Переконаний у тому, що людина має почуватися невимушено у своєму одязі, Черруті розробив нові якісніші нитки й складні методи оброблення матеріалів. Пізніше він використовував винайдені технології для створення модного бренду.
Свою першу чоловічу лінію, яку він назвав Hitman, Черруті представив у 1957 році. Водночас навчав молоді таланти: Нарцисо Родрігес і Пітер Спеліопулос починали в компанії Cerruti. Джорджіо Армані, який тільки збирався запустити власну лінію модного одягу, також почав свою кар’єру з дизайну чоловічого одягу для Hitman у період з 1964 по 1970 рік. І, за словами самого сеньйора Армані, Черруті й робота на його компанію найбільше вплинули на його становлення як дизайнера.
На елітний і відомий бренд Cerruti перетворився 1967 року, коли Ніно відкрив бутик у Парижі й заснував модний Дім Cerruti 1881. Бутик відразу став успішним, славлячись досконалістю крою і якістю використовуваних матеріалів. Приїзд Черруті до Парижа сприйняли як кардинальну зміну в чоловічій моді: в одній газетній статті того часу писали, що це був рік, "коли італійський стиль перевершив англійську моду".
Розвиток бренду став логічним продовженням відданості Черруті своїй справі. Хоча спершу Ніно виготовляв лише чоловічий одяг, 1976 року він випустив свою першу жіночу колекцію. За два роки Дім представив перший аромат NinoCerrutipourHomme. У 1980-муз’явилася лінія Cerruti 1881 Sport, яка виробляла високомодний одяг для тенісу, катання на лижах і бігу.
У 1980-х Черруті став нерозривно пов’язаний з Голлівудом і кінобізнесом. Він регулярно надавав одяг для знімання фільмів, наприклад, для стрічок "Бонні і Клайд" (1967), "Волл-стріт" (1987) і "Основний інстинкт" (1992). Для фільму "Красуня" (1990) Річарду ГіруCerruti надали 100 убрань. Кількість запитів на костюми Cerruti для фільмів зросла до такої міри, що виробнича лінія на фабриці компанії була зарезервована тільки для кіно. Cerruti став також улюбленим лейблом багатьох зірок, серед яких Майкл Дуглас, Джек Ніколсон, Том Генкс, Брюс Вілліс, Шерон Стоун, Джулія Робертс, Роберт Редфорд, Гаррісон Форд, АльПачино та Жан-Поль Бельмондо.
До кінця XX століття, майже за 50 років у бізнесі, Черруті керував цілою імперією із численних бутиків, франчайзингових крамниць, текстильних фабрик. Ніно Черруті вийшов на пенсію 2000 року і продав компанію італійській групі з нерухомості. На показі весна-літо 2002 в Мілані Черруті востаннє вклонився глядачам, прощаючись із сімейним бізнесом, створеним понад 120 років тому.
[READ_ALSOholder=content_1;]