Як створити парфумерний гардероб? Розповідають експерти: парфумерна стилістка Ізабель Ланглуа та директорка відділу закупівель і краси HarrodsМія Коллінз.
Нікому не спаде на думку носити одне й те саме вбрання щодня, цілий рік поспіль, на всі випадки життя. Отже, чому ми вчиняємо так з парфумами? Ідея парфумерного гардероба полягає в тому, щоб обирати образ, виходячи з погоди, події, настрою, який хочеться створити або підтримати. Подібно до того, як добре підібране вбрання може покращити перше враження, парфуми здатні робити те саме та навіть більше, особливо враховуючи їхню здатність впливати на настрій і пам’ять.
Що таке парфумерний гардероб?
Хороша новина: для нього насправді не потрібно гардеробної (вистачить трохи місця у шафці у ванній або на туалетному столику). "Ароматний гардероб — це персоналізований набір улюблених ароматів, які можна носити окремо або поєднувати, щоб ідеально відповідати настрою, образу чи події", — говорить Мія.
"Ви відкриваєте шафу вдома, ось весь ваш одяг — джемпери, футболки, блузки та штани", — каже Ізабель. Ароматний гардероб дотримується тієї ж логіки. "Можна вдягти джемпер, щоб було затишно. Або сукню, в якій можна мати сексуальний вигляд. Можливо, вам потрібні джинси — щось повсякденне. Екстраполюйте цей підхід на колекцію ароматів. Вона може містити гамму парфумів від свіжих квітів, цитрусових та зелені до чогось теплого, шкіряного або деревного — залежно від вподобань. Вони пасуватимуть до будь-якого одягу, будь-якого настрою, будь-якої пори року та будь-якої нагоди", — пояснює вона.
"Досить часто ми бачимо, як любителі ароматів з часом створюють свої колекції досить органічно, підбираючи гардероб, де кожен аромат має своє призначення та є цілком навмисним і цілеспрямованим", — додає Мія.
З чого почати будувати парфумерний гардероб
Відправна точка залежатиме від ставлення до парфумів. "Є дві категорії людей. Ті, хто має один улюблений аромат, в якийсь момент можуть подумати: "Добре, тепер хочеться чогось новенького", — і почати шукати різні аромати для різних настроїв, сезонів і випадків, i — наприклад, для вечірок з друзями, для ділових зустрічей чи відпусток.
Іншим людям (я в їхньому числі) навпаки цікаво мати різні аромати для різних образів і настроїв. Наприклад, сьогодні я в настрої для чогось веселого і яскравого, завтра захочу чогось невидимого, вершкового, особистісного, післязавтра — чогось дуже сексуального. Саме так люди і починають будувати ароматний гардероб", — пояснює Ізабель.
Але обидві експертки погоджуються, що краще починати з основ. "Кожний ароматний гардероб починається з бази, — з аромату, до якого ви підсвідомо тягнетесь щодня, або того, що захопив вас з першого розпилення, — каже Мія. — Далі, як правило, йде або аромат для "особливих випадків" (наприклад, той, що нагадує вам про весілля), або, який ви наносите, коли треба почуватися особливо впевнено. Обирайте парфуми, які додають сил та підвищують настрій незалежно від нагоди".
Якщо ви вже маєте свій фірмовий аромат та аромати для особливих випадків, подумайте про сезон. "Чого вам хочеться навесні?, — запитує Ізабель. — Можливо, чогось яскравого і квіткового. У квіткових парфумів так багато граней — це не просто дівчачі, класичні квіти, – можна обрати щось свіже та яскраве. Влітку може захотітися цитрусів – свіжого одеколону або чогось з інжиром. На осінь — чогось поблажливого або заспокійливого, можливо, трохи прянощів, можливо, чогось вершкового. А взимку може знадобитися щось зігрівальне — важке, можливо, деревно-квіткове або шкіряне", — каже вона. "У 38-градусну літню спеку ви навряд чи оберете важкий, шкіряний, пряний квітковий парфум. Можливо, вам захочеться чогось освіжального. Отже, тут можна почати з основ — одні парфуми на сезон (ними, до речі, можуть бути ваш ваш фірмовий аромат і аромат для особливих подій)", — каже Ізабель.
Мія погоджується, пояснюючи, що певні композиції можуть краще підходити до певних сезонів. "Деякі аромати, засновані на гурманських або теплих деревних нотах чи мускусах, що сидять близько до шкіри, більше підходять для холодних місяців, тоді як у теплі ми спостерігаємо сплеск цікавості до сонячних, яскравих і освіжаючих цитрусових ароматів, зеленого чаю, кокосу тощо. Солоні аромати з нотами океанської свіжості також ніколи не завадять", — додає вона.
Як зрозуміти, що мені подобається?
Тут немає шпаргалок, тож доведеться проявити цікавість та побути дослідником. "Аромати – це завжди унікальний персональний досвід, і хоча існує безліч порад щодо вибору композицій відповідно до різних сезонів або часу доби, — краще завжди приміряти ці рекомендації на себе", — каже Мія. Один із простих способів познайомитись з кількома парфумами без поспіху — спробувати кілька наборів, так званих DiscoverySets. "Це чудовий спосіб протестувати парфум перед тим, як купувати його, щоб переконатися, що він і пахне, і тримається так, як саме вам треба, — я дуже рекомендую такий підхід", — каже Мія.
Ізабель, яка вважає, що варто довіряти власному нюху, має кілька порад, як правильно знайомитися з ароматами. "По-перше, завжди пробуйте їх на власній шкірі, а не на блоттері. Потім дайте випаруватися спирту і понюхайте, щоб отримати перше враження. Зачекайте ще 10 хвилин, а потім знову понюхайте. Коли ви спочатку відчуваєте запах парфумів, це суміш верхніх нот і нот серця. За 10 хвилин верхні ноти випаруються, і можна буде відчути суміш нот бази і серця", — каже вона. Але якщо ви дійсно хочете оцінити парфуми, варто почекати з півгодини. Саме тоді можна остаточно вирішити, чи подобаються вони вам..
Крім того, Ізабель радить ігнорувати тенденції та умовності. "Ви чоловік і хочете носити кокос, троянду, жасмин? — Жодних проблем. Ви жінка і прагнете шкіряних, фужерних, лавандових ароматів — добре. Якщо вони подобаються, підходять вашій шкірі та не мають дивного розкриття через рН, — чудово. Ви знайшли свій новий парфум, – і це насправді важливо".
Нарешті, будьте обережні, вибираючи між сімействами улюблених та ненависних ароматів. Іноді можна пропустити справді достойні витвори. "Те, що здається свіжим для мене, може не здаватися свіжим для інших, але за загальним правилом, якщо любите свіжість, віддавайте перевагу цитрусовим, ароматичним і зеленим парфумам. Іноді клієнтки починають із заяви, що їм не подобаються деревні або ванільні аромати, а потім уходять з деревним, пряним ванільним ароматом.
Ось чому, коли я пропоную свої парфумерні бокси, вони завжди супроводжуються карткою, де зазначені верхні, середні і базові ноти кожного з парфумів, — це допоможе вам зрозуміти: "О, насправді я не проти шкіри чи кмину" або "Виявляється, мені подобається шафран", — каже Ізабель.
Вона зауважує, що люди доволі швидко розуміють, що їм подобається, — "просто потрібно шукати та ставити правильні запитання": "Хочете чогось втішного, заспокійливого? А що вас втішає в житті? Гарячий шоколад? — Добре, перейдіть до солодких ароматів, теплого молока, шоколаду, праліне, навіть цукрової вати". Ізабель наводить власний приклад: її заспокоює мускус, щось тепле, пудрове, мускусне та вершкове".
Скільки ароматів має бути в гардеробі?
Як і стиль, це не точна наука. З часом ви можете інтуїтивно створити власний парфумерний гардероб. Проте є й певні орієнтири: "Я б сказала, що принаймні чотири аромати — по одному на сезон — це добре. Це розумний початок, враховуючи ціни на парфуми. Згодом ви зможете збільшити кількість примірників у своїй колекції, якщо забажаєте, — каже Ізабель. — Інсує так багато категорій ароматів, і в кожній є підкатегорії. Якщо задатися метою мати по одному аромату на кожну, то колекція складе сотні флаконів", — додає вона.
Єдина порада — якщо хочете створити хорошу колекцію, обирайте більше ароматів, але в менших обсягах — наприклад, по 30 мл. "Я б віддавала перевагу меншим флаконам, тому що їх легше оновлювати, не створюючи надлишку невикористаних ароматів. І не треба зберігати залишки роками, — каже Ізабель. — Я пропоную бокси з ароматами, куди входять три парфуми по 8 мл від трьох різних брендів".
Текст: Elle Turner
За матеріалами glamourmagazine.co.uk/