Як зустріти весну: парфумер називає ноти, які наближають відчуття весни
У спецпроєкті vogue.ua, присвяченому настанню весни, експерти з питань ароматів, фарбування, манікюру, догляду за шкірою та волоссям розкривають б’юті-таємниці, які допоможуть зустріти новий сезон у всеозброєнні. Продовжує проєкт парфумер, ольфактолог Богдан Зубченко.

Ноти весни в парфумерії — це передусім ноти зелені, які в останні роки ввійшли в моду. З’явилося багато аромоматеріалів із зеленими нотами, і ця тема постійно розвивається. Нині арсенал парфумерних інгредієнтів зеленого напряму дуже широкий. Є ноти, які багато років відомі в парфумерних акордах — це й інжир, і скошена трава, а є ті, що повернулися після буму популярності й дальшого забуття. Вони набувають нового звучання завдяки незвичним поєднанням, цікавим аранжуванням, і стають знову впізнаваними й улюбленими.
Daisy Love Spring, Marc Jacobs, з нотами інжиру та півоніїНасамперед це нота томатного бадилля й усього, що пов’язано з томатами. Ми пам’ятаємо знаменитий Eau de Campagne, який 1976 року створив Жан-Клод Еллен; пам’ятаємо Belle by Nina Ricci. У нових інтерпретаціях овочеві ноти набувають дедалі вагомішого вияву.
Eau de Campagne, Sisley Аромат бруньок і листя чорної смородини.
Hello Printemps, Yves Rocher, з нотами бруньок чорної смородини й імбируАромат тополиних бруньок.
Vert des Bois, Tom Ford, з нотами тополиних бруньокІнжир, який увійшов у моду на початку нульових з ароматами Un Jardin En Mediterranee Hermès, Premier Figuier L'Artisan Parfumeur тощо, сьогодні з’являється в несподіваних поєднаннях — наприклад, в облямуванні гедіону й сандалу.

Знову повертається колись популярний акорд морської свіжості з відтінком кавунових шкірок. У 90-х вся парфумерія запахла саме так. Потім ця тема всім набридла — і її стали уникати. Сьогодні ці акорди знову популярні. Вони цікаво доповнюють деревні ноти, сповнюють їх повітрям. Тож пряна, деревна орієнтальна парфумерія наповнюється новим, вологим і легким звучанням. І це все завдяки речовині калону, який був такий популярний в 90-ті.
Snowy Owl, Zoologist Perfumes, з нотами калону, зелені, м’яти, конвалії й кокосаІ, звісно, квіти: гіацинти, мімоза. У Франції саме був сезон мімози — і не тільки цвітіння. Створювали нові "мімозні" матеріали.
Winter's Spring Eau de Parfum, Gucci, з нотами мімози й мускусуНарциси, бузок, конвалія, яким цієї весни знову потішить Guerlain. Про аромат, який з’являється тільки раз на рік, можна прочитати тут.
Guerlain Muguet 2020 з нотою конваліїСьогодні завдяки новим матеріалам всі ці квіткові ноти набувають нового звучання й нових відтінків. Зробити гарний квітковий аромат складно: це бісерна, пуантилістська робота парфумера, який мазок за мазком створює квіткову мелодію цього букета, що складається з безлічі відтінків і вірогідно передає настрій реального букета й пахощів весняних квітів. Це як у флористиці: більше ніхто не створює щільно набитих, масивних букетів. У моді спонтанність, легкість, неправильні форми.
Квіти сьогодні, на щастя, у тренді: безліч марок — і люксових, і нішевих, — звернули увагу на них. У моді як соліфлори (аромати з переважною нотою якоїсь однієї квітки), так і "букети". Триває тема троянди, жасмину, туберози, жасмину з гарденією й флердоранжем. У традиції французів це називається "букет нареченої", букет білих квітів, що дуже символічно для весни.
Fleur d'Oranger 27, Le Labo, з нотами флердоранжуВажливий напрям (частіше використовується в авторській і нішевій парфумерії, яка йде всупереч зі звичними трендами) — аромат вологого ґрунту, землі, просякнутої розталими снігами, вологих мохів або мокрих стін великого міста. Трапляється, що подібні ноти доповнюють традиційний букет. Наприклад, у моєму ароматі DYVO гіацинт доповнений ароматом вологої землі. Бувають й урбаністичні аромати, у яких нічого, крім вологих стін, каменів і мокрого ґрунту, немає. До того ж подібні аромати цікаво міксуються з іншими, але це вже історія про великі експерименти й творчість.