Плани на вихідні: виставка про права жінок в IZONE

ART
30 жовтня 2020

До 1 листопада включно в артпросторі IZONE триватиме виставка Out of scope, присвячена питанням гендеру та прав жінок. Чому потрібно її побачити — читайте в матеріалі vogue.ua

imageРобота Марії Куликівської

1. "Працюючи над проєктом, я надихалася історією життя судді Рут Гінзбург з її активною позицією з питань гендерної дискримінації, — каже кураторка Аліса Нанавова. — Цікаво, що серед її справ були й випадки дискримінації стосовно чоловіків, як у разі виплат (і невиплат) допомоги для дітей вдівцям. Саме Рут запропонувала замінити слово sex в англійській на термін gender, щоб не відвертати уваги суддів. Її історія слугувала основою для фільму On the Basis of Sex, а після смерті Рут Гінзбург гравці NBA наділи білі комірці (фірмовий аксесуар Рут) поверх чорних футболок на її честь". Також, за словами кураторки, її вразило дослідження "Чи має жінка бути голою, щоб потрапити до музею?": виявилося, що в Метрополітен-музеї лише 5% експонатів, які створили художниці. Зате 85% всіх робіт у музеї так чи інакше містять оголені жіночі образи.

Робота Юлії Бєляєвої "Гіпноз"

2. Одна з робіт на виставці — портрет "Революціонерки" Олександра Ройтбурда із серії "Копії для заміни". Робота Ройтбурда є копією картини Юлія Бершадського з однойменною назвою. Бершадський написав свою "Революціонерку" під впливом подій 1905 року. Він зобразив її в строгій чорній сукні — жодних аксесуарів, нічого яскравого, мінімум тіла. Це полотно мало величезний успіх, тому що було співзвучним думкам інтелігенції того часу й передавало метаморфози образу жінки. З іншого боку, серію живописних полотен "Копії для заміни" (2018) Олександр Ройтбурд виконав у стилі супрематизму на основі колекції робіт Одеського художнього музею. До їхнього написання автора спонукав конфлікт навколо його обрання на посаду директора Одеського художнього музею. Ройтбурда підозрювали в намірах відтворити найцінніші роботи з фондів музею, а оригінали — продати. Художник вирішив відповісти на ці звинувачення і... скопіював картини. Нібито злочинний намір, який приписували художнику, перетворився на художній акт.

"Революціонерки" Олександра Ройтбурда

3. В експозиції представлена ​​серія робіт Маші Шубіної, уже знайома нашим читачам. Марія пише автопортрети вже понад десять років. Для неї це можливість вивчати себе, спостерігати власні зміни й трансформації. Як особисту рефлексію художниця написала кілька автопортретів під склом. Здалеку роботи подібні до зображення Шубіної, але якщо підійти ближче, відвідувачі бачать своє зображення. З такими об’єктами хочеться взаємодіяти.

Автопортрети Маші Шубіної

4. Серед нових робіт, представлених у межах проєкту, серія графіки Марини Скугаревої "Нижні сади", розпочата у 2019 році. "Нижні сади" — це назва старого причалу в Осокорках, де розміщується дача художниці. Герої її малюнків — всі, хто бували на цій дачі: друзі й сусіди, робітники й садівники. Це можна назвати ботанічною серією. Марині подобаються ботанічні атласи, на її малюнках люди зображені поруч із реальними або уявними рослинами.

Робота із серії Марини Скугаревої "Нижні сади"

5. До проєкту Out of Scope також входить нова серія робіт художниці Алевтини Кахідзе, що ґрунтується на дослідженні British Council. Алевтина не вперше візуалізує статистику, опитувальники й дослідження. Вона бачить свою роль у тому, щоб надати цій вивченій реальності візуальної форми. Так і в разі співпраці з British Council художниця ніби вирушає в подорож з місією оповідачки. І ця подорож охоплює вивчення багатосторінкового звіту, постійний зв’язок з дослідницями для уточнення важливих моментів. Тобто в цій праці йшлося не про "велику" волю художника, а про спробу точно передати цифри й зв’язок соціальної, культурної та економічної сфер.

Серія Алевтини Кахідзе

Популярне на VOGUE