На початку серпня міжнародна модна спільнота зібралася в Копенгагені на Тиждень моди сезону весна-літо 2026. І там одразу кидалося в очі: ніби всі дотримувалися єдиного дрескоду — носити маленьку в’язану гачком шапочку. Вулиці данської столиці були заповнені головними уборами всіх відтінків: від яскравих до класичних чорних і білих, від моделей, прикрашених бісером, до легких сітчастих варіантів. Клої Кінг, директорка з моди та стилю життя Saks Global, теж підтримала цей тренд. Її шапочка Gucci з періоду Алессандро Мікеле вже давно стала частиною особистої колекції. "Я вперше одягнула цей аксесуар Gucci у Нью-Йорку кілька років тому й отримала змішані відгуки від друзів і колег. Цього разу я була щаслива опинитися серед однодумців і прихильників незвичних головних уборів", — розповідає Кінг.
Жодного спеціального чату редакторів, де всі домовилися носити саме ці шапочки, не існувало (принаймні офіційно). Але, за словами Кінг, тренд визрівав уже давно. "Останні кілька сезонів відчутне зростання інтересу до головних уборів. І природно, що стильні данські дівчата швидко підхопили цю тенденцію, — пояснює вона. — В’язання гачком або кроше — органічна частина копенгагенської модної культури. Воно додає виразності простим речам: класичним сорочкам чи деніму".
Модна контент-кріейторка і письменниця Менді Лі (вона ж @oldloserinbrooklyn) зазначає, що ця шапочка цілком вписується в закономірності сучасного трендового циклу. "Однією з ключових тенденцій 2020-х стала одержимість ностальгією. Початок 2000-х повертає нас до стилю 1970-х", — каже вона. Ті, хто захоплювався American Girl Doll, легко впізнають цю шапочку на ляльці Джулі Олбрайт у джинсах-кльош із 1970-х.
Проте Лі наголошує: "У цій тенденції є ще глибший сенс". Жоден тренд не виникає нізвідки. Вона вперше помітила подібні шапочки, схожі на плавальні, на показі Prada весна-літо 2024. А вже восени того ж року бренд повернувся до цієї ідеї в чоловічій колекції Prada, представивши щільно обтислі голови в’язані моделі. Кінг також згадує бренди Bode та Diotima, які активно використовують техніки кроше і вʼязання у своїх колекціях. "Певний час, особливо після пандемії, ми звикли закривати обличчя. Ця звичка поступово трансформувалася в бажання закривати й голову", — пояснює Лі.
Сьогодні вона бачить у тренді на кроше й сітчасті шапочки відображення ширших культурних процесів. "Ці моделі нагадують релігійні головні убори — куфі чи ярмулку. І нині в моді простежується рух, що виразно демонструє консервативний зсув. Він іде паралельно з поширенням практики закривати голову та обличчя", — наголошує Лі. На її думку, це відповідь на сучасну культуру тотального нагляду, яка проявляється також у популярності балаклав і захисних масок.
Попри серйозний підтекст, Лі переконана, що в’язані гачком шапочки лише починають свій шлях до піка популярності. Імовірно, справжній розквіт настане вже цієї зими, коли температура знизиться. "Тут є певне історичне підґрунтя. Цей образ уже існував у моді, він має перевірений референс. І це завжди працює — людям набагато легше прийняти тренд, який має історичну легітимність", — каже вона.
За матеріалом vogue.com