
Засновник готелю BURSA Василій Гроголь – про новий арт-центр на «ВДНГ», мистецтво та нову розкіш
Василій Гроголь, засновник київського готелю BURSA і глава BursAtelier Development, – про новий арт-центр у Виставковому комплексі «ВДНГ», мистецтво для міста і нову розкіш.
Ми зустрічаємося з Василем о восьмій ранку в 13-му павільйоні «ВДНГ». Сонце б'є в величезні, від підлоги до стелі, вікна, так підкреслює колорит цієї локації площею 1000 м2. Повз квапляться люди: студенти аграрного університету, що розміщений неподалік; адепти здорового способу життя – бігуни і велосипедисти. «Я дуже вірю в «ВДНГ»: тут кипить життя. Історично склалося так, що в цьому парку завжди багатолюдно, тут гуляють цілими сім'ями», – каже Гроголь.

13-й павільйон, в якому команда «ВДНГ» і Bursa Atelier Development зараз роблять арт-центр, збудований між 1966 і 1970 роками і в радянський час був присвячений вугільній промисловості – тут навіть є справжнісінька шахта. Вже 2020 року в ній і на двох поверхах нового арт-центру закипить життя і відкриються перші виставки.
Запитую: «Навіщо тобі, готельєру, арт-центр?». Василь відповідає: «Не мені – місту. Нам важливо не тільки брати і заробляти, а й віддавати. Це не комерційний проєкт. Ми хочемо зробити щось для міста: це соціальна відповідальність бізнесу. Хтось займається екологією, хтось – медициною, ми ж обираємо освіту через мистецтво. У моїй родині немає художників, але я завжди тягнувся до мистецтва, багато часу проводив у музеях, любив художню «тусовку». Тому мені здається, що мистецтво має бути доступним, не снобістським. Звідси і місце для арт-центру – «ВДНГ»: демократичне, народне».
«Культурний центр для міста, створений городянами», – так описує Гроголь концепцію нового арт-простору. Обмежуватися одним куратором тут не планують – замість цього зберуть експертів, «яким не байдуже культурне життя міста». Серед них – Ольга Балашова, яка працює в Національному художньому музеї, куратори галереї The Naked Room, Єлизавета Герман і Марія Ланько. Гроголь обіцяє, що арт-центр відкриється вже навесні 2020 року. Архітектор проєкту – Слава Балбек, який також відповідав за дизайн готелю BURSA. В процесі редизайну простору оригінальні деталі збережуть – Гроголь показує мені ефектні панелі зі старого обухівського алюмінію на даху, розкішні гранітні сходи на вході і дві величезні вугільні брили, які стоять біля павільйону ще з радянського часу, але зараз нагадують арт-інсталяцію. Разом з тим, продовжує Василій, все інше «приберуть і почистять, поміняють комунікації, замінять скло, тут буде чисто, тепло в будь-який час року і безпечно». На першому поверсі арт-центру відкриють кафе і книжкову крамницю.

Сьогодні Гроголь керує не лише готелем, але і компанією Bursa Atelier Development, у якої безліч напрямків. Сюди належить і арт-центр, і ще один новий проєкт Гроголя і його команди – коворкінг «Кооператив» поблизу Львівської площі, і відкриття нових готелів. Буквально напередодні нашого інтерв'ю Василій підписав контракт з партнерами на створення нового бізнес-готелю, який з'явиться на Печерську вже 2020 року.
Секрет успішності готелю, на думку Гроголя, простий: потрібно будувати готель, в якому самому хотілося б жити. «Я завжди кажу колегам в BURSA, що ми не продаємо номери в готелі – ми пропонуємо певний стиль життя. Я тільки-но повернувся з Ганновера, де зупинявся в тризірковому готелі мережі GHotels. Люблю бюджетні готелі за чесність. Не треба стрибати вище голови. Якщо ти готель з трьома зірками, то твої правила такі: ти чистий, акуратний, у тебе простий зрозумілий сайт, свіжі кімнати, гарна постільна білизна і чудовий сніданок. Якщо ти готель біля аеропорту, у тебе повинен бути швидкий чекін/чекаут і зручне розміщення, щоб дістатися з валізами. Я не люблю готелі, заявлені як тризіркові, які зі шкіри лізуть, щоб бути схожими на п'ятизіркові. Канделябри в трьох зірках – це зайве, це нечесно».
Велика любов Гроголя – вінтажні меблі. «У старих меблів є характер», – Василій захоплено розповідає мені, як недавно купив шість вінтажних стільців у Берліні і відправив їх до Києва фурою, яка везла в кафе White Noise нову партію пива. Всі знахідки Гроголь поділяє між своїми проєктами – готелем, баром і ресторанами, а вдома краще аскетизм: «У моїй квартирі є стіл, шафа і ліжко. І ще мій улюблений стілець «Василій», культова модель дизайнера Марселя Бреєра, яку він зробив у Баугаузі 1925 року й присвятив Кандинському».
Гроголь називає себе мінімалістом і «функціалістом, який не любить думати про щось, окрім роботи». Він носить простий одяг COS і Celine, з українських брендів – RCR Khomenko. І дуже по-своєму трактує поняття new luxury. «Нова розкіш – це поєднання простоти і ультракомфорту. Справжня простота продукту, емоції, нічого химерного. Це вибір, доступ до всього. Ти можеш піти в хороший, але простий ресторан, зупинитися в якісному тризірковому готелі, ти можеш гуляти по пляжу босоніж, а потім вийти в море в старому дерев'яному човні, а не на розкішній яхті. І з'їсти в улюбленому готелі простий фермерський сніданок – з домашнім маслом і гарячим хлібом».
Текст: Дарія Слободяник
Фото: Mishka Bochkarev
Стиль: Venya Brykalin
Асистент стиліста: Vika Filipova
Грумінг: Vitalia
Продюсер: Marina Sandugey-Shyshkina
Ще в розділі NAME
Популярне

Хто такі орки: відповіді з першоджерел

11 цікавих фактів про Ілона Маска

Як Віра Вонг відсвяткувала 73-річчя

5 фільмів та серіалів Netflix, які варто подивитися в липні

10 простих правил, які допоможуть вижити під час війни

Ти шо, звар'ював?! – гуцульські вислови, які стали частиною мистецтва

5 найкращих фільмів для перегляду в кінотеатрах у липні

Королева-мати: що треба знати про Олену Пчілку – матір Лесі Українки

Портрет нації: українські сім’ї сто років тому

Не можете заснути в спеку? Ось 8 порад у поміч

Найкращі фільми і серіали про принцесу Діану

Образ дня: Джулія Робертс у сукні українського бренду Overthesea
Не слідуйте за модою
- відчувайте її
Дякуємо!
На вказану вами адресу було відправлено листа.
Підтвердіть, будь ласка, свою підписку.