VOGUE UA CONFERENCE 2019FASHION & BUSINESS 7 листопада
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Гайдер Акерманн і Лу Дуайон про маскулінність, гендер і політкоректність

19 березня 2019

Дизайнер Гайдер Акерманн і співачка Лу Дуайон міркують про маскулінність, гендер і політкоректність  в моді, суспільстві і соцмережах.
 

Гайдер Акерманн

– Мені спало на думку, що твоє заняття дуже інтимне. Твої речі вдягають на тіло, вони торкаються оголеної шкіри, – каже Лу Дуайон.

– Звучить непогано, – відповідає Гайдер Акерманн.

Для обговорення нової колекції Haider Ackermann весна-літо 2019 дизайнер Гайдер Акерманн, за задумом Vogue UA, зустрівся зі своєю близькою подругою – співачкою-акторкою-художницею Лу Дуайон. З ким, як не з нею. Лу – гідна представниця жіночого клану Біркін, який до сих пір надихає жінок щодо присвоєння чоловічого гардероба. Хто, як не Гайдер, який вміло стилізує маскулінний крій, робить образ жіночним.

Лу Дуайон

У новій весняно-літній колекції Haider Ackermann практично ідентичні штанні двійки, плащі та блузи повторювалися в чоловічих і жіночих образах. Парність на цьому закінчувалася – дизайнер був далекий від звичної гри в «чоловіче на жінках і жіноче на чоловіках», займався радше пошуком пропорцій і небанальних фактур – приталеного жакета або об'ємного піджака, широких спортивних штанів або сорочки ідеальної посадки.

У всьому цьому відчувався почерк Гайдера Акерманна, впізнаваний з його перших колекцій. Студент факультету моди Королівської академії витончених мистецтв в Антверпені (диплом не отримав, а майстерність відточував на стажуваннях – у Гальяно зокрема) дебютував у сезоні осінь-зима 2002/2003. Тоді ж здобув репутацію майстра крою. Звичний акерманніський образ – це ідеальної посадки верх з чітко структурованою лінією плеча, під який збираються шари скроєних по косій драпірованих блуз зі шлейфами, довгих жилеток, відкритих суконь або вузьких штанів.

Бавовняна сорочка, бавовняний жакет, все – Haider Ackermann

Його сарторіальні експерименти нагадують характерний для бельгійської школи деконструктивістський підхід – перебудувати і зібрати звичну річ заново. Смокінги і прямі пальта дизайнер перекроює та робить асиметричними. Цитати східного костюма – від кімоно до гаремних штанів – він використовує як прийом: речі на запах скріплюються широким поясом, піджаки доповнюються басками, складеними як оригамі.

Бавовняна сорочка (дві), накидка з віскози, штани з віскози, шкіряні мюлі, все – Haider Ackermann

– Коли я думаю про твій одяг, перше, що мені спадає на думку, – це рух. Крій, тканина, те, як вона струмує по тілу і переливається, – ти створюєш речі, в яких зручно рухатися, – розповідає Лу про те, як їй живеться в одязі Haider Ackermann. Вона часто з'являється у смокінгах і штанних двійках марки.

При цьому Акерманн – дизайнер паризької кутюрної школи. Стажування у Гальяно не минуло даремно – у нього Гайдер перейняв інтерес до винахідливих знахідок кутюрного крою Мадлен Віонне і мадам Гре. Перша придумала крій по косій, який дає змогу речам не сідати, а струмувати по тілу. Друга збирала сукні в античному стилі з мільйоном драпірувань і єдиним швом, по суті займаючись ліпленням з тканини. У колекціях Haider Ackermann можна виявити цитати з архівів обох французьких кутюр'є.

«Бути винятковим стало нормою для творчих людей, і тому це нудно» – каже Лу Дуайон

Думка про те, що сьогоднішнє покоління не залишить модних архівів, забавляє Гайдера. Він ніколи не думав про те, які речі з сучасних колекцій осядуть в антикварних крамницях. Його хвилює, що в моді взагалі не залишилося спогадів. Всі пам'ятають останню колекцію, за якою швидко слідує нова, – замість того, щоб озирнутися і більше дізнатися про те, як шила, наприклад, мадам Гре. Йому пощастило тримати в руках сукні її ательє, і вони мають сучасніший вигляд ніж речі з нових колекцій.

Бавовняний піджак, штани з нейлону, сукня з шовку, шкіряні ботильйони, все – Haider Ackermann

Перший діалог між жіночим і чоловічим дизайнер влаштував у грудні 2010 року. Він показав першу чоловічу колекцію, яку сам називав «ментальним експериментом». Як рамка, вона доповнювала світ богемних жіночих образів, зібраних з багатошарових шовків, шкіри та парчі. У новому сезоні дизайнер об'єднав їх в одній колекції і запропонував ідею double gender. Суть – в запозиченні речей з гардероба партнера.

– Зараз у мене, мого бойфренда, сина і його дівчини один розмір, тому ми носимо речі один одного. Якось на молодшій сестрі я побачила мою сорочку, яку батько взяв у мене, – а вона вже стягнула її у тата, – зі сміхом згадує Лу.

Шовкова сукня, шкіряні черевики, все – Haider Ackermann

На інтерв'ю вона прийшла не одна, а з Гюставом, який дуже любить позувати на камеру. Товариського мопса назвали в честь Флобера (зрозуміло!), тому що література – велика пристрасть Лу Дуайон. Її недавнє читання – культурологічне дослідження на 600 сторінок про змій на полотнах Джотто. Поки Лу розповідає про книгу, змія на її шовковому бомбері набуває значно переконливішого вигляду. 

– Бути винятковим стало нормою для творчих людей, і тому це нудно. Мене цікавить рутина, повсякденні ритуали. Наприклад, дівчина дивиться на себе в дзеркало вранці, заварює одну і ту ж каву – це цікаво. Таких повторень може бути тисяча, і вони ніколи не будуть однаковими. Тому мої пісні – про повсякденні речі. Мені подобається думати, що моя музика живе на кухні багатьох людей – я ніби перебуваю з ними на цій кухні – і під мої пісні цілуються, сваряться або займаються сексом.

Бавовняна сорочка, бавовняний піджак, бавовняне пальто, шкіряний ремінь, все – Haider Ackermann

Гайдер з пожвавленням цікавиться, чи не застала вона його за цим, і тут же згадує:

– Якось я слухав одну пісню Лу на повторенні цілий місяць – вся студія ледь не збожеволіла, але мене це надихало. – Він підморгує зі словами «Вона казково розумна, так?» – і голосніше, щоб чула Лу, – Мені дуже пощастило з подругами.

Під час інтерв'ю Акерманн охочіше слухає. Навіть пихата тема – його речі поряд з одягом Віонне або Алайя в колекції головного паризького музею моди, Galliera, – не викликає в нього достатньо уваги, щоб коментувати ( «Варто мені показати колекцію, я тут же про неї забуваю»). Максимум ентузіазму викликає питання чуттєвості, в парі з якою у від дизайнера неминуче чути слово «крихкість».

«Спогади – найромантичніша річ у світі. Це я хотів показати в новій колекції – вона про те, як розділяти враження, почуття, моменти» – говорить Гайдер Акерманн

– Мені подобається, коли жінки розвивають свою маскулінність, а чоловіки – жіночність. Це робить їх крихкими, вразливими і дуже сексуальними. Я люблю слово «маскулінний», – міркує Гайдер про те, чи має сенс описувати моду за допомогою цього слова, коли гендерні кліше зникають на очах і звичний чоловічий і жіночий жанр в одязі кане у Лету. 

– Щоб розмити межі гендеру, треба знати, де вони проходять, – вступає Лу. – Я обожнюю носити чоловічі костюми. Люблю грати з кліше, люблю двозначність і еротизм. Вважаю, що вони нерозривні. Щоб була двозначність, потрібні і правила. Якщо їх немає – немає гри, немає імпровізації.

Діалог про гендер неминуче згортає в тему політкоректності. Дилема дня: чи викликане толерантне ставлення до розміру, кольору шкіри і гендеру зміною суспільних звичаїв або новою етикою спілкування в інтернеті, де лінчують за будь-яке необережне слово?

Бавовняні штани, шовковий пеньюар, шкіряні туфлі, все – Haider Ackermann

– Політкоректність обмежує свободу вибору. Я повинен «правильно» підбирати моделей, навіть якщо це не відповідає ідеї показу. Ми весь час щось комусь щось винні. Так зникає воля, – каже Гайдер, не особливо обережно.

Помітно, що темну сторону політкоректності епохи #MeToo друзі обговорювали не раз. Їх не влаштовує, що сьогодні потрібно вміти догодити всім.

– Це жахливо, коли художник занадто багато слухає інших і починає відповідати на їхні запитання. Його робота – самому починати діалог, – говорить Лу.

Інтонації розмови нагадують тон грецької трагедії. Репліки звучать риторичними питаннями, на які – в дусі цієї трагедії – самим героям відповіді не знайти.

Бавовняна сорочка (дві), накидка з віскози, штани з віскози, шкіряні мюлі, все – Haider Ackermann

- Немає нічого гіршого, ніж суспільство, в якому ніхто нічого не може сказати. Найпрекрасніші речі говорили безумці. І тепер світ, в якому не можна зайвого запостити в Instagram, отримав президента Трампа, – каже Лу. – Людям пора припиняти думати, що їхня думка комусь цікава. Мене шалено засмучує ця система вподобань і невподобань на YouTube. Наприклад, я знаходжу «Недільний ранок» The Velvet Underground – і бачу 20 тисяч невподобань. І я думаю: хто ці люди, які зайшли на YouTube, знайшли цю пісню, відчули себе розчарованими і вирішили всім про це розповісти?

– Так зміщується фокус уваги від реальних проблем, – підхоплює Гайдер.

– Так, наприклад, від забруднення навколишнього середовища або умов праці на деяких fashion-виробництвах. Чому ми споживаємо, як божевільні терміти? Ось це було б цікаво обговорити, тому що всі постійно щось купують.

Шкіряний піджак, бавовняна сорочка, все – Haider Ackermann

Мені запам'яталася цитата дизайнера з якогось інтерв'ю про те, що немає сенсу в новій сукні, якщо не знайдеться той, хто ніжно поцілує в шию. Гайдеру Акерманну подобається, що заради його суконь з декольте на спині жінки випрямляються і змінюють ходу, так наче йдуть спокушати «чоловіка або того, кого вони хочуть спокусити». І не подобається одержимість ідеєю комфорту: від надто зручного одягу псується постава.

– Спогади – найромантичніша річ у світі. Саме це я хотів показати в новій колекції – вона про те, як розділяти враження, почуття, моменти, – говорить Гайдер. – Коли одягаєш, наприклад, чужий светр – відчуваєш запах іншої людини, відчуваєш, наче вона обіймає тебе.

Фото: Melanie & Ramon @WSM

Стиль: Julie Pelipas

Зачіски: Cristos Vourlis @Calliste

Макіяж: Lili Choi @Calliste

Кастинг: Neill Seeto

Виробництво: 10AM

Діджитал-оператор: Thomas Raffaelly @Sheriff

Асистент стиліста: Yulia Lobova-Harfouch

Модель: Juliane Garth-Grüner @Scoop Models

Haider Ackermann ·

Ще в розділі Персона

Популярне