Чотири українські апсайкл-бренди, про які треба знати
Апсайклінг став помітною тенденцією поточного та прийдешнього осінньо-зимового сезонів. Так, наприклад, Marni сконструювали верхній одяг у стилі печворк з уже наявного одягу бренду, а Coach створили сумки з перероблених зразків 1970-х. Українські дизайнери теж не залишаються осторонь і ретельно вивчають, як можна повторно використовувати матеріали. Vogue.ua розповідає про чотири українські бренди, що працюють у галузі апсайклінгу, про які точно треба знати.
Бренд REVICLO спеціалізується на пошитті джинсів, костюмів, курток, жакетів і сорочок в дусі 80-90-х років з ретельно відібраного вінтажного деніму. Для створення нової пари стиліст бренду підбирає вінтажну джинсову основу на 5—6 розмірів більшу, щоб потім дизайнер, закрійник і кравчиня макетно-муляжним способом, не по лекалах, створили новий семпл — єдиний у своєму роді.
Засновниця Bettter Юлія Пеліпас називає марку багатогранною апсайклінг-системою вторинного використання, яка робить ставку на екологічність. Матеріали для нових моделей збирають по всій Україні: від Києва до Івано-Франківська. Філософія безвідхідного споживання виявилася близькою багатьом модницям: у доробку бренду вже дві колаборації з Rika Studio і KSENIASCHNAIDER, а на Instagram-акаунт Bettter підписані понад 20 тисяч осіб.
KSENIASCHNAIDER — мабуть, найгучніше українське ім’я серед sustainable-брендів Східної Європи. За один сезон бренд переробляє кілька тисяч кілограмів деніму, який потім реконструює в нові вироби. Серед прихильниць марки — сестри Гадід, Ірина Шейк, Селін Діон та інші зірки, які, крім знаменитих джинсів, вибирають також і позиції, створені з текстильних залишків і виготовлених у техніці печворк.
Головне гасло апсайкл-проєкту Oversized Studio, що його заснувала у 2018 році Ольга Бончева, — "мода здатна не шкодити". Усі позиції бренду створено з чоловічих вінтажних костюмів, піджаків, штанів і сорочок, які збирають з особливою ретельністю в секонгендах, аутлетах і на рисейл-майданчиках у всьому світі. Крім цього, київський шоурум бренду приймає й одяг клієнтів, щоб дати йому друге життя.