Свято кольору: про самоцвіти у колекціях високого ювелірного мистецтва
Сучасні ювеліри обирають кольорове напівкоштовне каміння і відмовляються вважати його напівмірою у світі високої ювелірної майстерності.

У ювелірному Версалі Віктуар де Кастеллан знайшлося місце не лише камінню високого рангу. У новій колекції високого ювелірного мистецтва Dior à Versailles, côté Jardins, присвяченій садам резиденції французьких королів, є самоцвіти першої групи – сапфіри, діаманти, смарагди та рубіни – а також тцаворити, гранати, онікс, аметист, кришталь. "Я би хотіла, щоб кожен день камінь відображав парадоксальне поєднання натури та культури, створене у садах Версаля Андре Ленотором", – говорить Віктуар.

Самоцвітами прийнято вважати усе прозоре та напівпрозоре каміння, під це визначення підпадає і непрозоре виробне каміння – малахіт, нефрит, яшма та онікс. В основі класифікації, яку було складено до середини XIX століття, не естетика, а прагматика і ринкова ціна. Сучасних ювелірів така нерівність не бентежить: палітра самоцвітів дає творчу свободу і дозволяє створювати багатоколірні яскраві вироби. У Piaget в колекції Sunlight Journey у перстні-солітері смарагд оточений малахітом. Лючія Сільвестрі в колекції Festa Bulgari у кольє Peperoncini грала з відтінками зеленого і яскраво-червоного – у хід пішли зелені турмаліни різних відтінків, малинові рубеліти, фіолетові аметисти. Сміливі поєднання є і в колекції Le Secret Van Cleef & Arpels: пурпоровими коралами прикрашена брошка з рожевими папугами, а бусини із зеленого хризопраза в кольє Fleur de Lune чудово поєднуються з білими перлами та рожевими сапфірами.

"Питання не в тому, з яким камінням працювали ювеліри, а як на це реагували клієнти. Раніше в залежності від матеріалів прикраси "належали" різним соціальним станам. Сьогодні цей етикет більше не дійсний", – пояснює Олександр Фалькович, консультант з питань ювелірних інвестицій та засновник компанії Alexander Falk. В епоху ар-нуво ювеліри встановили собі ціль зробити прикраси доступними для усіх жінок. У виробах з’явилося не лише "королівське" каміння – самоцвіти отримали право на оцінку в категорії естетики. Інтерес до напівкоштовного каміння часто призводив до зростання цін. Турмаліни Параїба продаються за ціною тридцять тисяч доларів за карат, а ще десять років тому вони коштували чотириста. "Причина у рекламі, – пояснює Олександр. – Цей турмалін особливого неонового відтінку такий дорогий, тому що власники шахти в бразильському місті Параїба вклали величезну суму грошей в його розкрутку. Але як правило, якщо ціна на камінь так стрімко зростає, вона так само стрімко падає".

"Я використовую кольорове каміння для того, щоб поєднання було цікавим і краще підходило один одному, – зелений нефрит з жовтим золотом має вигляд не гірший за смарагд, а яскравість білого золота чудово підкреслює холодний синій відтінок содаліту, – пояснює Кеті Кова, креативний директор та засновниця марки Kova Jewels. – Коли я ставлю поруч одразу два кольорові камені, вони доповнюють один одного – за смислом та відтінками".

Тест: Лідія Агєєва
Фото: David Ferrua
Стиль: Tania Rat Patron
Зачіски: Yoann Fernandez @opentalent.com
Макіяж: Sandrine Cano Bock @opentalent.com для CHANEL
Манікюр: Aurelie Le Bihan @opentalent.com
Модель: Arisha @silentmodels
Читайте також: