Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

«Для творчості потрібна хороша енергія»: інтерв’ю з Ентоні Ротером напередодні концерту в Києві

02 лютого 2022

5 лютого на Rhythm Buro відіграє свій гібридний сет Ентоні Ротер. Ротер — видатне ім’я німецької електронної сцени і один з тих, хто відродив популярність жанру електро. Спеціально для vogue.ua Влад Фісун, диджей і один з найкращих музичних експертів України, поговорив з Ентоні Ротером напередодні його виступу на ВДНГ

Ентоні Ротер

У нас цей вислів уже став моветоном, але все ще побутує. З погляду Києва, ми живемо в «новому Берліні», і мої друзі з Берліна чи Мюнхена згодні з цією ідеєю, порівнюючи ентузіазм електронної сцени тут з вашими 1990-ми. Як ви в Німеччині нині сприймаєте українську сцену, чи є щось, що привернуло до себе увагу?

Власне, у 2019 році мене запросили виступити наживо на Brave! Factory в Києві. Моє враження від фестивалю — сцена тут дуже відкрита. Люди такі милі. Я відчув прекрасний смак у музиці й чудове почуття якості. Заводське середовище й дизайн заходу матеріалізували футуристичну й антиутопічну мову нашої сцени. Я був вражений, це був чудовий досвід.

Твій останній реліз називається Kocmoc і присвячений радянській космічній епосі. Щось особисте надихає тебе в тому часі?

У 2020 році мене запросив випустити трек на лейблі System108 мій друг Danny Daze. Після того, як я закінчив студійну роботу, подумав, що було б непогано придумати назву для треку російською мовою, щоб полегшити взаєморозуміння і з лейблом, і з його аудиторією. Якось я дійшов до назви Kocmoc і відразу ж подивився, що вона означає, мені дуже подобається слово «космос».

Власне, цей трек і вийшов улітку 2021-го у вигляді спліт-релізу Binary EP. А з іншого боку, трек Moscow авторства Danny Daze, і на нього навіть є ремікс хлопця з українського міста Чернівці, Etapp Kyle. Річ не тільки в останніх новинах і плітках про те, що «росіяни йдуть», а й у тій напрузі, яка існує в Україні роками, ба навіть століттями. Що можуть зробити музиканти, діячі культури, щоб знизити цю напругу, зробити світ кращим уже тепер?

Це гаряча тема. Намагаюся відповідати з усією повагою і сподіваюся, що люди правильно мене зрозуміють. За всі ці десятиліття світових гастролей я зрозумів, що завжди треба відокремлювати політику або уряд від більшості населення країни, особливо це стосується нашої улюбленої сцени. Нас об’єднує чудова пристрасть до музики, до мистецтва. Ось чому мене запросили приїхати до Києва. Любов до музики. Коли я бачу людей — я бачу людей.

Я жив між Франкфуртом-на-Майні і Оффенбахом у 2004 році, провів там близько трьох місяців. Єдиний музичний спогад про Офенбах — офіс Logic Records на задньому дворі мого будинку. Я проводив увесь свій вільний час у клубах і музичних крамницях Франкфурта й поняття не мав про Оффенбахську сцену, яка жалість! Що я проґавив у 2004 році? І як дізнатися про електронну музику в Оффенбаху в ці дні, якщо просто пройтися вулицями?

Оце так кумедний збіг! У мене була студія й офіс лейблу з 2000 по 2006 рік у будівлі Logic Records, а з 2020 року я повернувся до своєї студії в цьому самому будинку, де й Logic, в Оффенбаху. Тож, можливо, ми навіть бачили один одного.

Я мало що можу сказати про сцену в Оффенбаху, тому що здебільшого перебуваю у власній студії, пишу музику або гастролюю. Як на мене, в Оффенбаху дуже тихо, але це моя суб’єктивна думка.

Я студійний ботан, а ботани здійснюють занудні відкриття в занудних стінах.

Чесно кажучи, я не в захваті від сцени Оффенбаха (сміється). Я ліпше сидітиму у власній студії й крутитиму ручки синтезаторів.

Що насправді відбувається з нічним життям Німеччини? Моя приятелька з Мюнхена сказала, що в листопаді чиновники дозволили людям ходити в музичні бари та клуби, але заборонили танцювати... Це правда?

Так, це правда, і з листопада минулого року, на жаль, більшість клубів Німеччини закрита. Я сподіваюся, що вони зможуть відкритися найближчим часом.

Багато артистів кажуть, що пандемія дала їм час перебудувати своє життя, переосмислити його й спробувати дослідити нові горизонти творчості. Як ти провів самоізоляцію?

Коли сталася ця ситуація, я відразу змінив економічну модель свого життя, мені знадобилося кілька місяців, щоб внести ці фундаментальні зміни.

Я хотів підготуватися до проблем до того, як вони виникнуть, і переконатися, що можу спокійно зосередитися на створенні музики. З літа 2020 року я так і зробив — з великим ентузіазмом продовжив музичні заняття.

Я завжди намагаюся дбати про свій душевний стан. Для творчості потрібна хороша енергія.

Ентоні Ротер

Натепер маємо щораз більшу сцену тут, в Україні. Але ми як і раніше відчуваємо, що це місцевий артист для місцевої публіки, хоча багато українських музикантів виступають в Європі й у всьому світі. Що б ти порекомендував нашим артистам для зростання?

Гм... Я не певен, що можу дати пораду. Але можу сказати, як ставлюся до себе. За ці роки я зрозумів, що для мене найголовніше — це те, що я на 100% за те, що роблю.

Я знаю, це звучить дуже банально. Але коли ви робите що-небудь від душі, ви врятовані під час невдач, тому що робите це якнайвідданіше.
Уявіть, що ви досягли успіху в занятті, яке вам не подобається.
Якщо ви знаєте, чого хочете в житті, це дуже цінно. Ви зрозумієте, чого хочете. І тоді вам буде легше сказати «ні» будь-яким сумнівним витівкам. 

Твоя студія на вигляд як щось середнє між науковою лабораторією, музеєм і кабіною фантастичного зорельота. Як ти сам її сприймаєш?

Моя студія — це великий фантастичний штурвал великої музичної машини.

Моя студія — це пристрій введення, що виводить емоції. З неї я можу досліджувати творчі світи. У цій кімнаті я можу втілювати мрії, які маю в голові, я можу відкривати нові світи й описувати їх у піснях.

Моя студія — це машина трансформації. Вона може перетворювати ідеї, почуття, історії в музику.

Коли я заходжу до власної студії — я потрапляю в портал, в інший вимір.

А є улюблений пристрій для створення музики? І що ти думаєш про софтвер-способи написання музики?

У студії я маю різні улюблені прилади. Загалом я уявляю студію як модульний ігровий майданчик. Час від часу я заново налаштовую різні пристрої, з яких складається ця велика студійна машина.

Я прихильник заліза. Віддаю перевагу грі на клавішах і крутінню ручок. Мишка від комп’ютера — не мій улюблений засіб виробництва.

Який твій нинішній девіз?

In Electro we trust.

І останнє, може, трохи дивне запитання. Якби можна було позбавити світ однієї відомої пісні/гіта, що б ти викинув?

Запитуй звісно, але я не можу відповісти, тому що вже стер цю пісню зі світової свідомості (сміється).

музыканты ·

Ще в розділі MUSIC

Популярне