Vogue Conference: інтерв’ю із засновницею Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi Софією Чконією
Про злет грузинської моди в межах Vogue UA Conference розповість Софія Чконія — засновниця Тижня моди в Грузії Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi. Саме завдяки зусиллям Софії про грузинських дизайнерів заговорив увесь світ. Послухати Софію Чконію можна буде вже 9 вересня.
Софія Чконія живе між Францією і Грузією. За освітою Софія кінознавиця (зняла серію документальних фільмів про моду, серед героїв якої П’єр Берже і Рік Овенс), ну а мода для неї — велика пристрасть та індустрія, де стали в пригоді її енергія й талант нетворкінгу. Шість років тому Софія створила Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi, запрошуючи на покази до Тбілісі баєрів, стилістів і журналістів з усього світу. Результати не забарилися — про феномен грузинської моди написали український та американський Vogue, Dazed I-D і безліч інших видань. Про віру в грузинську моду й про те, як перетворити дизайн на бізнес, Софія розповіла нам напередодні свого виступу в межах Vogue UA Conference.
За освітою ви історик кіно. Як ви полюбили моду?
Я закохалася в моду ще в 90-х, коли навчалася в середній школі в США. Пам’ятаю, як купила свій перший Vogue в супермаркеті. Я була юною дівчинкою, з пострадянської країни, з мороку Грузії 90-х... Всі ці гарні супермоделі, дизайнери мене дуже вразили. Згодом я переїхала в Париж і зустріла безліч людей, які працювали в моді. Всі вони були неймовірними — Едмонд-Шарль Ру, П’єр Берже, Ерве Леже. Так мода стала частиною мого життя.
Як Грузія потрапила на модну карту світу — про це ви розповісте на нашій конференції. Тож лише запитаю про головні причини, що спричинилися до такого яскравого злету грузинської моди у світі. Які вони, на вашу думку?
Коли ми запустили проєкт у 2015 році, Грузія була абсолютно невідомою країною для світу моди. Це було відкриття — ось у чому успіх! Водночас Демна Гвасалія створив свій бренд, а через деякий час став креативним директором Balenciaga, тож люди почали говорити про Грузію і її творчі можливості. Плюс ми дуже багато працювали, щоб залучити міжнародну пресу до просування грузинської моди та Грузії. У нас так багато талановитих дизайнерів, і це допомогло! Нашою метою було вивести Грузію на карту світової моди.
За що особисто ви любите грузинську моду? Одягу яких дизайнерів віддаєте перевагу?
У мене немає певної улюбленої марки. Я люблю носити вироби грузинських дизайнерів, я люблю українських дизайнерів, тому що вважаю їх дуже талановитими. Грузинська мода дуже унікальна й має свою індивідуальність — тому я в неї вірю.
Я знаю, що ви були однією з перших інвесторів Mercedes Benz Fashion Week Tbilisi, профінансувавши початковий захід на понад 60 відсотків власним коштом... Звідки була така віра в грузинську моду — і в те, що вам вдасться перетворити її на бізнес?
Я відчувала успіх і вірила, що з наполегливою працею все вийде. Спершу ніхто не вірив в успіх грузинських дизайнерів, але після другого сезону люди, преса, спонсори побачили потенціал. Справді, перші три роки я фінансувала проєкт сама, але за деякий час у нас з’явилися хороші й надійні партнери. Думаю, якщо ти любиш те, що робиш, і віриш в нього, дива трапляються.
Тема нашої конференції Vogue — творчість. Що для вас означає ця концепція і як вона змінилася під час пандемії?
Я вірю, що креативність іде зверху. Коли об’єднуються ідеї й бачення, народжується щось нове. Під час пандемії творчі індустрії постраждали чи не найбільше, але водночас ми бачимо, що багато хто знайшов спосіб вижити, ба більше, придумали нові й захопливі проєкти та ідеї. Я вірю, що є багато різних форм, як показати свою творчість, і потрібно завжди бути в процесі пошуку.
Дивіться пряму трансляцію Vogue UA Conference 9 вересня. Квитки на трансляцію можна придбати за посиланням.
Партнери конференції: Алькор Д, Solo for diamonds, ЦУМ Київ, BMW, Академия ДТЭК, UNIT CITY, OLL TV