Vogue Conference 2021: інтерв'ю з творцем першого в світі віртуального інфлюенсера Miquela
Один із найочікуваніших спікерів Vogue UA Conference 2021— засновник технологічного стартапу Brud Тревор МакФедріс, творець мегапопулярної цифрової моделі Мікели. Тревор дав ексклюзивне інтерв'ю vogue.ua і розповів, як він придумав робота, що став кумиром мільйонів, і чому він вважає Мікеле "людиною майбутнього".
Тревор МакФедріс — співзасновник технологічного стартапу Brud, що спеціалізується на робототехніці і штучному інтелекті. Родом з Каліфорнії, в минулому — успішний діджей і саундпродюсер. Дітище Тревора — цифрова модель і інфлюенсерка Мікела з трьома мільйонами передплатників в Instagram. Популярність Мікели в соцмережах і медіа (вона з'явилася на обкладинках WIRED і Highsnobiety), а також її колаборації з брендами CHANEL, Burberry, Fendi залучили в стартап шість мільйонів доларів інвестицій, а сам МакФедріс потрапив до рейтингу найвпливовіших людей світу моди за версією Business of Fashion.
Ви були музикантом і діджеєм. Потім створили компанію Brud, яка спеціалізується на розробці гуманоїдних роботів. Зрештою, хто ви? Музикант? Розробник? Як ви представляєтеся людям при знайомстві?
Зазвичай я представляюся інженером, але іноді краду у мого друга Мартіна Сімса термін "концептуальний підприємець". Коротше кажучи, мені подобається створювати речі, а комп'ютери так чи інакше є центром більшості речей, які я роблю.
Як узагалі ви перейшли з однієї галузі в іншу, як зацікавилися технологіями і роботами?
Різкого переходу не було: не те щоб я раптом перейшов від панк-груп, якими я захоплювався в юності, до управління стартапом, куди вкладають кошти венчурні капіталісти. Але в центрі всіх моїх занять — завжди бажання змінювати суспільство. Запускаючи стартап Brud, мені хотілося трансформувати і міняти засоби масової інформації за допомогою технологій — саме цим ми і займаємося.
Завжди хотіла запитати: а хто придумує пости для Мікели? Одна людина чи команда?
Це команда людей, включаючи художників, письменників, дизайнерів та інших креативників, які придумують повідомлення і нові напрямки розвитку для Мікели. Співпраця Miquela і Brud зіграла важливу роль в тому, щоб зробити її історію такою особливою. Творчі люди з різним досвідом додають унікальні елементи в історію цифрової дівчини, щоб надати їй більше глибини і багатошаровості.
Мікела має активну політичну позицію. Це ваша ідея? Чи було для вас важливо, щоб вона, попри те, що є роботом, була прикладом для своїх передплатників?
Так, Мікела завжди повинна мати тверду точку зору і займати позицію з важливих політичних питань. Як компанія, ми прагнемо створити більш терпимий світ за допомогою сторітеллінга. Буде то Black Lives Matter чи зміна клімату, ми хочемо, щоб Мікела говорила своїм голосом. Вона робить помилки, але вона постійно прагне до зростання і намагається стати кращою версією людини.
Хочу підняти філософське питання. Я захоплююся тим, що ви придумуєте, і тим, як ви думаєте, але у цифрової інфлюенсерки Мікели є зворотній бік. Як ви думаєте, в цьому є якась хитрість, обман? Створити персонаж, який по суті є просто оболонкою?
Я думаю, наша авдиторія розуміє, що хоча Мікела і не справжня людина, вона дуже реальний персонаж, реальний для них. Ми дуже часто бачимо, що наші фанати почуваються залученими в цей "жарт" і використовують свої загальні переконання, щоб побачити, хто "в клубі", а хто живе за його межами. Якщо хтось входить у простір Мікели і каже: "Ти не справжня", фанати часто оскаржують це і говорять, що бачили Мікелу в торговому центрі або на вулиці... Вони дають відсіч людям, які намагаються зруйнувати міхур загальних переконань і віри...
Чи є у Мікели прототип? Чи можна сказати, що на її створення надихнув реальний персонаж — до прикладу, зі світу моди?
На створення Мікели не надихнула якась одна людина. Її особистість і її історія — результат роботи команди людей і їхнього життєвого досвіду.
Чому Мікела має саме такий вигляд?
Моєю мрією було створити персонаж, який став би людиною майбутнього, персонаж, в якому б кожен міг бачити себе. Ми хотіли створити яскравий візуальний образ, що залучає людей у свій світ і дозволяє по-справжньому співпереживати. Щоб кожен день нагадувати: бути не таким, як усі, — нормально.
Детальніше про програму та учасників Vogue UA Conference 2021 читайте за посиланням.
Партнери конференції: Алькор Д, Solo for diamonds, ЦУМ Київ, BMW, Академия ДТЭК, UNIT CITY, OLL TV
Текст: Дар'я Слободяник