Як створити розкішний букет: поради флориста. Частина 1
Коли весна проходить повз, а весь свій час ми проводимо вдома, особливо гостро хочеться живих квітів. Спеціально для Vogue UA флористка, засновниця студії @pepperrose.studio Юлія Борисенко створила 7 варіантів квіткових композицій, які реально повторити в домашніх умовах.
"Для цієї композиції я використала широку керамічну вазу 60-70-х років, inspired by Constance Spry, яку знайшла на одному з античних маркетів Лондона, — розповідає Юлія Борисенко. — Люблю змішувати квіти з гілками й зеленню соковитих трав’янистих відтінків, бажано декількох різновидів, тоді композиція має натуральніший вигляд — у природі все росте хаотично, переплітаючись. Беремо високі розлогі гілки евкаліпта, аромат якого переносить в евкаліптові ліси й левади Мадейри, де я була цієї зими. Розміщуємо гілки, граючи з висотою й глибиною, — так, як вони ростуть у своїй природній стихії".
"Люблю незвичні для ока, яскраві квіти. Для цієї композиції я вибрала рідкісні для України лимонно-жовті Fritillaria Lutea, які часто зустрічала в Англії й Нідерландах. Замовлення доставляли з Нідерландів, і тепер можна милуватися екзотичними квітами. Вони відіграють роль face flowers у композиції — колірні плями, акценти, що ваблять око".
"Ефект bushy vase, об’ємної композиції, отримуємо, додаючи різні типи зелені. У моєму випадку це насичений зелений T-grass, ароматні зелені гілки аґрусу й кілька гілок квітучої черешні. Глибини й контрасту досягаємо за допомогою пурпурових гіацинтів і підтримуємо колірну тональність оксамитовою текстурою еустоми".
Порада
Як зрозуміти, який відтінок добре доповнюватиме композицію? — Придивитися до різноманіття відтінків кожного з уже наявних у композиції елементів. Візьмемо евкаліпт. Його відтінки йдуть від сталевого зеленого до пурпурно-шоколадного. Саме такого, як у Fritillaria Persica й Fritillaria Elwesii Black, які ми розмістимо в центр композиції, у такий спосіб надавши їй глибшого й драматичнішого характеру. Білий завжди додає свіжості, легкості й виграшно підкреслює будь-які наявні кольори композиції. Сьогодні я використовую білі нарциси й Dicentra Alba, чиї суцвіття як серця, розкидані на гілці, немов краплі весняного дощу.
"Для мене ікебана подібна до медитації, де композиція й робота з простором набувають нового сенсу. Кожен кут, поворот стебла й градус його нахилу мають значення. Це певні правила, дотримуючи які, можна зробити композицію, навіть якщо ви маєте всього три квітки".
"Звісно, це західноєвропейська інтерпретація ікебани, з дуже вільним стилем трактування. Але все ж чистота й мінімалізм відсилає до японського мистецтва".
"Для цієї композиції я використала низьку мідну чашу, подібну за формою до традиційного японського контейнера для ікебани суїбана, а також пі-холдер або кензан, як називають його в Японії, — пристрій для закріплення стебел".
"Люблю Allium за геометричність і архітектурність форми. За допомогою його круглих бузкових шапок композиції можна надати будь-якої форми та настрою. Головне — не забувати про роботу з висотою. І тут немає чого додати — 'Just play with flowers, have fun and enjoy the process', — як говорили мої лондонські вчителі, тобто грай з квітами й насолоджуйся процесом. Контраст можна підтримати, не тільки кольором, але й формою. На противагу суворим лініям аліуму, я вирішила додати повітря й легкості звивистим стеблам Dicentra Alba, усипаним білими краплями-серцями".
"Для цієї композиції я вибрала досить невелику й вузьку вазу того ж періоду ар-деко, знайдену там само, десь у Лондонських закутках. Цю композицію мені захотілося зробити моноколірною, підкресливши неймовірну красу японського Ranunculus Romance і зробити акцент на його великих квітках і довгих граційних ніжках".
Домінантним є ніжний біло-рожевий, який підкреслює густу зелень. Почнемо з надання форми й густоти композиції за допомогою зеленого листя Aralia (замість них можна використовувати будь-яке інше листя насиченого зеленого відтінку).
Додаємо ранункулюси й вибудовуємо композицію, не забуваючи використовувати різну висоту стебел, розміри бутонів і нахили стебел. Гра з усіма цими параметрами надає композиції природності, створюючи відчуття саду.
У цій композиції задають чіткість ліній і динаміку рожеві Nerine. Відтінок один в один збігається з ранункулюсами й підсилює насиченість основного кольору композиції. Коли Nerine розпускаються, їхні квіти стають ажурними й подібними до різьблених крил метеликів.
Підсилюємо відчуття невимушеного розлогого саду, додаючи T-grass і кілька гілок солодкого горошку, який повторює відтінок ранункулюсів.
"Іноді хочеться зробити щось дуже просте, легке, що вабитиме око. Композиція якраз про це. Проста, тому що ґрунтується всього на двох різновидах квітів, вабить — оскільки збудована на дуже контрастній колірній схемі".
"Оксамит пурпурової еустоми й холодний, зі світними мармуровими прожилками, солодкий горошок, одна з найтендітніших, найграційніших і найулюбленіших весняних квіток. Як і в будь-якій композиції гра з висотою й кутом вирішує все".
"Об’єму й насиченості композиції додали листки-голки від нарцисів".