До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Хто отримає "Оскара 2020": прогнози Вікторії Тігіпко

Уже завтра Американська кіноакадемія оголосить імена переможців премії "Оскар". Президент Одеського міжнародного кінофестивалю і глава Наглядової ради Української кіноакадемії Вікторія Тігіпко проаналізувала цьогорічних номінантів на "Оскара" і виокремила своїх фаворитів.

Вікторія Тігіпко
Найкращий фільм — "1917" / "Джокер"

Після "Дюнкерку" Крістофера Нолана давно не було такого потужного та візуально ефектного фільму про війну. Але "1917" Сема Мендеса значно перевершує попередника. Події у стрічці відбуваються весною 1917 року, коли британська армія планує наступ на лінію Гінденбурга. Два солдати мають передати на передову наказ про відміну атаки, але ця місія здається нездійсненною через вкрай обмежений термін.

Реклама

Американські кіноакадеміки часто керуються актуальністю проблематики у голосуванні за найкращий фільм, тож саме "1917" підходить під цей критерій якнайбільше, зважаючи на загострення ситуації на Близькому Сході. Та й сама стрічка вдалася дуже класною. Мендес прекрасно показав фронт без героїзації війни, поринув у психологію того, що відбувалось з солдатами. Хоча зазначу, що в цій номінації у мене є ще один фаворит. Це "Джокер" Тодда Філліпса, який здійснив революцію у світі кінокоміксів. Хто ще не бачив цього фільму, дуже раджу: ви будете здивовані його нетиповістю як для супергеройського кіно та глибиною.

Найкращий режисер — Сем Мендес

Багато років поспіль той, хто отримував режисерського "Оскара", заразом забирав і нагороду за найкращу кінострічку. Хоч останнім часом цю традицію дещо порушили, я думаю, цьогоріч станеться саме так, і Сем Мендес обійде конкурентів в цій категорії. Він не новачок на премії Американської кіноакадемії. 20 років тому Мендес тріумфально завоював п’ять "Оскарів", в тому числі головного, за свій дебютний фільм "Краса по-американськи". Зараз британський режисер має всі шанси на нагороду. Він провів колосальну роботу над картиною. "1917" має такий вигляд, наче знятий одним кадром, і справляє враження чи не найсильнішого за всю історію кіно фільму про війну.

Найкраща чоловіча роль — Гоакін Фенікс

Навіть пояснювати нічого. Хто бачив "Джокера", розуміє — рівних Гоакіну Феніксу немає. Актор не грав, а проживав свого персонажа від початку до кінця. Фенікс змінився заради ролі фізично та занурився у психологію й емоційний стан вигнанця, якого переслідує несправедливість. У фільмі чітко простежується трансформація героя, який з приниженого невдахи перетворюється на небезпечного психопата.

Найкраща жіноча роль — Рене Зеллвегер

Щиро кажучи, у мене два фаворити у цій номінації — Скарлетт Йоганссон та Рене Зеллвегер. Оскільки Скарлетт номінована ще й як найкраща акторка другого плану, я би віддала "Оскара" Рене Зеллвегер за роботу у фільмі "Джуді". На мій погляд, це доволі посередній фільм, уся родзинка якого — саме в грі Зеллвегер, в тому, як акторка вжилась в образ Джуді Гарленд, передала її міміку, жести, ходу і навіть манеру співу. А виконувала всі пісні у фільмі Зеллвегер самотужки.

Найкраща чоловіча роль другого плану — Бред Пітт

Очевидний фаворит оскарівських перегонів у акторській номінації другого плану. Бред Пітт дивував глядача увесь 2019 рік. Після тривалого затишшя актор з’явився одразу в кількох фільмах, зокрема у кінострічці "Одного разу в Голлівуді" Квентіна Тарантіно. Роль каскадера, який перебуває в тіні свого зіркового друга у виконанні Леонардо ді Капріо, вдалася у Пітта дуже простою і щирою.

Найкраща жіноча роль другого плану — Лора Дерн / Скарлетт Йоганссон

Тут 50 на 50. Хто б не здобув нагороду, я буду втішена. Скарлетт Йоганссон у комедійній драмі "Кролик Джоджо" має дуже переконливий вигляд: одночасне втілення жіночої сили та материнської ніжності. А от Лора Дерн, підперезана досвідом своїх попередніх образів з фільмів Девіда Лінча, зіграла стервозну і безжальну адвокатку у драмі "Шлюбна історія". За один лише монолог про материнство їй вже варто віддати нагороду.

Найкращий оригінальний сценарій — "Паразити"

"Паразити", яких ми показували в програмі "Фестиваль Фестивалів" 10-го Одеського міжнародного кінофестивалю, встиг наробити галасу по всьому світу. На наші покази вишикувались довжелезні черги перед Фестивальним палацом, а в світі фільм зібрав понад 130 млн доларів бокс-офісу. І це корейське кіно, яке не надто знане серед широкої публіки. Втім, поєднання гострої соціальної сатири і жорстокого трилеру роблять "Паразитів" Пон Джун Хо унікальним явищем і дійсно грандіозною подією 2019 року.

Найкращий адаптований сценарій — "Кролик Джоджо"

Новозеландський режисер Тайка Вайтіті відомий своїм специфічним почуттям гумору і у фільмі "Кролик Джоджо" знову використав улюблений прийом — додав комічності і доброти. А от оригінальна історія, закладена в основу стрічки, була не такою веселою. Тому Вайтіті трохи переробив роман Крістіни Люненс "Caging Skies" і ми отримали дотепну історію про малого хлопчика з уявним другом-Гітлером. Попри це, "Кролик Джоджо" — важливе кіно, в якому порушені питання ідеологічної пропаганди та ксенофобії.

Найкращий повнометражний іноземний фільм — "Паразити" / "Біль та слава"

Південнокорейський трилер отримав також номінацію як "Найкращий міжнародний фільм" і справді може її виграти. Але я б не забувала ще про "Біль та славу" іспанського живого класика Педро Альмодовара. Режисер зняв дуже особисте кіно, проникливе і драматичне, яке торкається самої душі.

Імена переможців будуть відомими в ніч з 9-го на 10-е лютого. А отже ще є шанс подивитися головних претендентів на нагороди та вирішити для себе, хто заслуговує на звання найкращих.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.