RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Що українці думають про серіал «Емілі в Парижі»

24 грудня 2021

22 грудня на Netflix вийшов другий сезон популярного серіалу «Емілі в Парижі» — і буквально через день навколо нього зчинився скандал. У четвертій серії сезону в історії з’являється українка: головна героїня Емілі знайомиться з нею в школі французької мови. Дівчину звати Петра, вона з Києва й розмовляє українською мовою (і каліченою французькою). У серіалі образ Петри малоприємний: дівчина вдягається без смаку, поводиться ексцентрично й у підсумку виявляється злодійкою, що поцупила з модного бутику кілька речей. На зауваження Емілі про те, що так робити не можна й треба повернутися до крамниці та сплатити за речі, Петра каже, що її за це депортують назад до Києва (до речі, українку зіграла реальна актриса родом з України Дарина Панченко). Як можна було чекати, невігласький образ Петри образив українок — і в соцмережах на творців серіалу налетіла хвиля критики.

Однією з перших про це написала українська блогерка Євгенія Гаврилко. «Будучи найуспішнішим шоу Netflix у 2021 році, знаючи свій вплив на мільйони глядачів у всьому світі, як ви можете дозволити собі таке невігластво і нетерпимість? — пише Євгенія у своєму Instagram. Те, як ви поставилися до образу українки в другому сезоні, у четвертій серії, — це дешевий трюк, абсолютний скандал і ганьба. І я не можу повірити, що все це ще відбувається у 2021 році. І це тоді, як ми виявляємо повагу до всіх націй і гендерів, як боремося зі стереотипами, що руйнують світ і міжкультурні відносини. Тоді, як ніхто не сміється над такими убогими речами. Попри це, ви виставляєте українку як людину без почуття смаку й гідності. Вона дурна, безкультурна злодійка. І це відбувається в той момент, коли навколо так багато талановитих українців, які впливають на світовий ринок технологій, моди, мистецтва, сталого розвитку, науки, спорту?..»

Відреагував на ситуацію і міністр культури Олександр Ткаченко, який написав у своєму телеграм-каналі, що надішле до Netflix офіційного листа від Мінкульту. «Netflix добре знайомий з Україною, досить сказати, що більшість вулиць Парижа у фільмі «Останній найманець» знімали в Києві, — пише міністр. — На додачу, завдяки популяризації нашої культури, європейці та американці мали чути про наших митців і не тільки. Хоча б і про диригентку Оксану Линів, тенісистку Еліну Світоліну, співачку Джамалу, дизайнерку Віту Кін... Але цього напевно замало. І доведеться й далі боротися зі стереотипами. Бо якщо в 1990-х і 2000-х українських хлопців зображали переважно як гангстерів, згодом це змінилося. Однак не в цьому разі. В «Емілі в Парижі» маємо карикатурний образ українки, неприйнятний і образливий. Такими бачитимуть українців за кордоном? Які крадуть, хочуть отримувати все безплатно, бояться депортації? Так не має бути».

Бойкот, який оголосили Netflix в Україні, — не єдиний випадок, коли глядачі були обурені серіалом і підходом авторів до зображення різних національностей. Зокрема, перший сезон викликав гнів французів — як могли помітити глядачі, в «Емілі в Парижі» саме цій нації дісталося найбільше. Колеги та знайомі Емілі у Франції — незалежно від статі й віку — скидаються на зарозумілих снобів, які мало працюють, проводять половину робочого дня за обідами з вином та устрицями, зраджують і не соромляться випадкового сексу. Наприклад, найхаризматичніший хлопець у шоу — кухар Габрієль у виконанні актора Лукаса Браво — відверто натякає Емілі й Каміль, мовляв, закоханий в обох і хотів би, щоб вони всі були разом, підтверджуючи кліше про те, що французи не проти кохання втрьох. Окреме обурення у французьких стилістів і модних редакторів також викликав стиль Емілі. За їхніми словами, справжні французи ніколи б не дозволили собі мати такий вульгарний вигляд.

Що ж, гнівна реакція українських глядачів — ще одне яскраве свідчення того, що в сучасному суспільстві невігластво, недалекоглядність і неакуратність у судженнях можуть коштувати репутації.

 

Ще в розділі Кіно

Популярне