RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Актриса Сільвія Хукс — про модельну кар'єру, зйомки у Рідлі Скотта і як не втратити себе в потоці ролей

12 вересня 2021

Восени в український прокат виходить фільм про Голокост «План А» Дорона і Йоава Пазів. Виконавиця головної ролі Сільвія Хукс розповіла Vogue UA про себе і про цей проєкт

Сукня з тюлю, Rosalie Boonstra

Людство втратило зір, і тепер потрібно навчитися жити і взаємодіяти без нього — в серіалі з таким сюжетом актриса Сільвія Хукс знялася минулого року. У науково-фантастичному проєкті «Бачити» (Apple TV) їй дісталася роль підступної і впливової королеви одного з племен майбутнього, яке готове віддати все за можливість прозріння. Так збіглося, що якраз у розпал зйомок другого сезону, навесні минулого року, люди по всьому світу почали втрачати нюх через коронавірус, — і Сільвія тут же опинилася на вимушених канікулах завдовжки в рік.

«Я звикла присвячувати час роботі, вивчати нових персонажів, вживатися в ролі — розповідає Сільвія, з якою ми зідзвонюємося в Zoom: зараз вона в Торонто на зйомках продовження серіалу. — Пандемія ж залишила мене наодинці з почуттями та емоціями. Це було нелегко, але цікаво — грати роль самої себе». Під час локдауну Сільвія багато читала, запоєм дивилася фільми і телешоу. Вона зізнається, що час на карантині чимось нагадав їй дитинство. Вона виросла в голландському селі Маархейзе неподалік кордону з Бельгією, захоплювалася Тільдою ​​Суїнтон і обожнювала Джонні Деппа в його ранніх фільмах — «Едвард Руки-Ножиці» і «Плакса». «Я була маленькою, світ навколо мого села теж був невеликим, так що провідниками для мене були телебачення і література, вони допомогли мені розібратися, про що взагалі це життя».

Шкіряне пальто, чоботи з текстилю, все – Chanel

Надивившись чужих історій, Сільвія годинами сиділа на задньому дворі і придумувала свої. Вона була сором'язливою, скромною і тихою дівчинкою — і яким же було загальне здивування, коли саме вона отримала головну роль у шкільному спектаклі. «У прослуховуванні взяли участь майже всі діти, але те, що роль дісталася мені, стало величезним сюрпризом. Насамперед  для мене самої. Мені було вісім років, я вийшла на сцену, і мене переповнили всі ті емоції, які я бачила в кіно, які проживали мої улюблені персонажі. Тоді, будучи зовсім дитиною, я і закохалася в акторську професію».

Нашому світу потрібно більше фільмів, які вчать приймати рішення, з огляду не на страх, а на любов

Сільвія знімається в кіно і на телебаченні з 2004 року. Генетично сконструйований андроїд («Той, що біжить по лезу 2049»); мати, яка рятує дітей в апокаліптичному майбутньому (серіал «Бачити»); мовчазна кохана старіючого сценариста («Душка»); таємнича і відлюдькувата спадкоємиця антикваріату («Найкраща пропозиція») — це лише невелика частина ролей Сільвії. Але починалася її кар'єра не на знімальному майданчику, а на подіумі. У 14 років Сільвію помітив агент модельного агентства Elite Model Management. Вона знялася для обкладинки Elle Girl, пропускала уроки заради європейських подіумів і вчилася швидко «виповзати зі своєї мушлі», тому що на самопрезентацію для кастинг-директора давалося хвилин п'ять, не більше, згадує Сільвія.

Сукня з оксамиту й органзи, RVNG

Чи почувалася вона красивою у той час? Сільвія каже, що здавалася собі занадто худорлявою і не дуже жіночною, але їй було приємно, коли інші вважали її привабливою. Тоді це надавало впевненості і допомагало усвідомити свою цінність. «Тобі роблять шикарний макіяж, одягають розкішну сукню, і ти думаєш: «О, у мене непоганий вигляд, я — красива». Сьогодні ж я впевнена, що краса починається зсередини — з розстановки власних меж, з упевненого мовлення, а ще їй на користь медитації і вміння насолоджуватися дрібницями. Я можу бути з макіяжем чи зовсім без, у найрізноманітнішому одязі, поголеною наголо. Я можу приміряти абсолютно будь-яку роль і почуватися впевнено, тому що знаю, хто я, яка людина під усім цим зовнішнім».

За час модельної кар'єри, яка тривала понад 15 років, Сільвія брала участь у шоу CHANEL, Yves Saint Laurent, Loewe і Ralph Lauren і десятка інших модних домів. Вона зізнається, що втрачає голову від модних шоу і їхнього закулісся — того, як моделі знімають одяг і одягають новий, як тканини струмують по тілу. Під час нашого інтерв'ю Сільвія згадує улюблені покази і свої зустрічі з Карлом Лагерфельдом, який, каже вона, завжди вмів підтримати. На одному з останніх у своєму житті шоу CHANEL Карл сказав Сільвії: «Ніхто не вміє поголити голову так, як ти!» «Що ж, я прийняла це як комплімент», — посміхається Сільвія.

Проходження подіумом займає кілька хвилин. Топмоделям вистачає цього, щоб зробити фурор в будь-якому образі. Безумовно, моделінг допоміг Сільвії і в акторській кар'єрі. «Примірювання найрізноманітніших убрань, макіяжу — це все досвід. Потім ти можеш будь-якої миті вдатися до нього і використовувати для створення нового персонажа».

Сукня з тюлю, Rosalie Boonstra

Кумедно, але першим великим фільмом Сільвії стала історія про модель, чия кар'єра добігла кінця («Френкі», 2005). Наступна картина — «Душка» режисера Йоса Стеллінга — принесла Сільвії голландський «Оскар» (приз за найкращу жіночу роль другого плану на кінофестивалі в Утрехті). Вона зізнається, що після цієї премії відчула себе актрисою, яка відбулася, але зупинятися на досягнутому не збиралася. Після десяти років зйомок у Європі Сільвія шукала нового натхнення — і мріяла спробувати себе в Голлівуді. «Мені хотілося хвилюватися на пробах, як уперше», — сміється вона.

Я можу бути з макіяжем чи зовсім без, у найрізноманітнішому одязі, поголеною наголо. Я можу приміряти будь-яку роль, тому що знаю, хто я

Сходинкою до Голлівуду стала берлінська нагорода Shooting Stars Award, отримана актрисою в 2011 році. В рамках цієї премії європейське журі вибирає перспективних акторів і представляє їх під час Berlinale представникам преси та кіноіндустрії з усього світу. Сільвія не втратила свій шанс. Отримавши премію, невдовзі вона записала проби для сиквела «Того, що біжить по лезу» (2015) — вночі, між зйомками іншого фільму в Німеччині, включивши все можливе освітлення орендованої на Airbnb квартири. І Сільвію взяли — у фільм, який став продовженням культової стрічки Рідлі Скотта, в одну команду з Гаррісоном Фордом, Райаном Гослінгом і Джаредом Лето.

Після затвердження на роль актрисі належало перевтілитися в андроїда на ім'я Лав: дієта, шестигодинні тренування практично без вихідних — важка атлетика, кардіо, бойові мистецтва. Сільвія, що пройшла шлях професійної моделі, до випробувань поставилася легко. «Мені подобається розкривати потенціал свого тіла. А ще такі тренування допомогли мені зрозуміти характер Лав. Якоюсь мірою я сама стала андроїдом, чий світ — суцільна дисципліна і наполеглива праця».

Шовкова сукня. шкіряні туфлі, колготки з оксамиту, чокер, латунь, емаль, усе – Saint Laurent by Anthony Vaccarello

Таку фундаментальну підготовчу роботу актриса проробляє не лише для голлівудських ролей. Напередодні локдауну, взимку 2020 року, вона знімалася у Львові в картині «План А» ізраїльських братів-режисерів Дорона і Йоава Пазів і українського SE Film Production. Це історія про Голокост, заснована на реальних подіях, — про те, як пережити найстрашніші втрати і травми, а потім віднайти почуття внутрішнього спокою і рухатися далі. Сільвія грає єврейку Анну, яка втрачає свого сина і хоче помститися фашистам за його смерть.

«Підготовка до зйомок була дуже емоційною. Я дивилася багато фільмів про Голокост, читала книги і документи. Плюс протягом кількох місяців посилено худла. У Львові команда продюсерської компанії буквально перенесла нас на 80 років у минуле, побудувавши неймовірно реалістичні декорації. Все мало такий самий вигляд, як на документальних знімках тих часів. «План А» — історія, яку неможливо розповідати без болю, фільм буквально розбиває серце. Мені було важко перебувати в такій атмосфері упродовж кількох місяців роботи над проєктом. Але історії, подібні до цієї, потрібно розповідати, тому що, на жаль, вони повторюються. Я думаю, нашому світові потрібно більше фільмів, які вчать приймати рішення, з огляду не на страх, а на любов».

Сільвія переконана, що карантин навчив нас цінувати щасливі моменти, насолоджуватися життям і говорити одне з одним про важливе. Сама ж вона зараз часто замислюється про те, як не втратити себе в потоці сюжетів і героїв. І знаходить відповідь: «Є лише одна версія тебе. І її варто відшукати. Зрозуміти, що в тобі є те, чого немає ні в кого іншого. Що це? У чому твоя правда? Коли ми намагаємося бути такими, як інші, — ми стаємо нецікавими. У кожного є власний світ емоцій і речей, які роблять щасливим. Варто концентруватися на своєму. Я думаю, це головне».

Текст: Катерина Воропай

Фото: Boaz Kroon

Стиль: Georgia Groom

Зачіски: Helen Kenny

Макіяж: Robert Weir

Асистент стиліста: Rizelle Sadcopen

Локація: The Grey Lady

Ще в розділі Кіно

Популярне