Напередодні Дня Незалежності Vogue.ua публікує історії молодих українок та українців, які популяризують нашу культуру, науку, моду й спорт. Сміливі, амбітні і принципові — вони щодня творять нову історію країни і її майбутнє. Новому поколінню талантів присвячене наше літнє число. Наш новий герой — дизайнер Антон Белінський.
"Ти замовив футболки, і почалася війна", — каже мені телефоном Антон Белінський. Йдеться про базовий мерч із принтом у вигляді синього прямокутника із золотим тризубом на рівні серця — київський дизайнер відтворив обкладинку українського паспорта, додавши зверху фото моделей з альтернативної кастинг-агенції Cat-b. Абсолютно простосердо я попросив Антона реанімувати цю модель для моєї подорожі на Тиждень моди у Мілані в лютому 2022-го — як символічну відповідь на абсурдне телевізійне звернення путіна за кілька днів до початку повномасштабного вторгнення в Україну.
Вперше Белінський створив патріотичні футболки з паспортом 2008 року: "Вони стали наскрізним символом бренду". У лютому 2022-го до Антона звернувся не лише я — головний редактор альтернативного видання 032с та однойменного бренду вуличного одягу Йорг Кох запропонував спільно випустити благодійний мерч. Белінський поновив дизайн моделі, додавши напис FREE UKRAINE на всю спину, й надіслав графічні файли до студії 032c у Берліні — через ракетні обстріли в Україні цей тираж виробили в Німеччині. Дроп кількістю 500 одиниць розмістили онлайн — і продали за два дні. Зібрані кошти (близько 30 тисяч євро) команда Антона перерахувала на потреби Червоного Хреста в Україні та у фонд Voices of Children, який опікується дітьми, що постраждали внаслідок воєнних дій.
Так народився формат благодійних колаборацій Anton Belinskiy з брендами у всьому світі: протягом минулого року було проведено акції з нью-йоркською арторганізацією Spilka, американською дизайнеркою Елізабет Хілфігер зі стритвеар-лейблу Foo and Foo та з київським благодійним проєктом Kyiv Angels. Щоб полегшити логістику створення таких дропів, команда дизайнера виклала графічні файли у вільний доступ — будь-яка компанія може виготовити тираж самотужки, а зібрані кошти переказати українським благодійним організаціям, обраним за згодою з Антоном.
Сам Белінський переформатував бізнес, відмовився від сезонних колекцій і тепер робить капсульні дропи: випускає "паспортний" мерч, який став одним із найупізнаваніших в індустрії символів українського опору, продає сумки з банних рушників і шиє авіаторські екодублянки із закарпатського тканого мохеру. На запитання, що далі, стримано відповідає: "Стільки людей зараз потребують підтримки — модні бренди мають допомагати собі самі".
Більше про молоде покоління українських талантів — дизайнерів, фотографів, моделей, артистів, спортсменів та науковців, за якими спостерігає весь світ, — читайте в літньому числі Vogue Ukraine Edition. Замовляйте в офіційному онлайн-магазині українського Vogue.
Текст: Веня Брикалін
Фото: Daniel Vaysberg