20 червня день народження святкує Ніколь Кідман – акторці виповнюється 55 років. Продюсер, лауреат "Оскара", акторка, що знімалася в дуже різних фільмах, від "Бетмен назавжди" до "Доґвіля" Ларса фон Трієра – різнобічності у Ніколь Кідман можна повчитись. Vogue.ua пропонує переглянути 5 фільмів з Кідман, у яких мода відіграє окрему роль.
2001 рік став знаковим у кар'єрі Кідман: на екранах з'являється "Мулен Руж" База Лурмана, і роль куртизанки Сатін виводить її на особливий рівень слави. Не можна сказати, що акторка мало встигла до цього: до "Мулен Руж" в її кар'єрі вже трапився перший "Золотий глобус" за роль у фільмі Гаса Ван Сента "За що варто померти" і співпраця зі Стенлі Кубриком в його останньому фільмі "З широко заплющеними очима". Але саме "Мулен Руж" зробив Кідман улюбленицею широкої аудиторії. Над фільмом, який показав весь блиск і, водночас, злидні життя куртизанки, працювало 80 костюмерів, а Ніколь Кідман у кадрі носила найдорожче кольє в історії кіно – воно коштувало 1 мільйон доларів. Художник Кетрін Мартін за роботу над стрічкою отримала "Оскара", а що стосується Ніколь Кідман, то, хоча і вона любить елегантні вбрання в житті, уніформа артистки кабаре: корсети, усипані камінням, сукні в лелітках і спідниці з страусиного пір'я – дуже їй личили. Один з найяскравіших образів фільму – Ніколь Кідман у циліндрі і блискучому цирковому боді, який відсилає до епохи розквіту кабаре в Парижі.
2003 року Ніколь Кідман зіграла головну роль у драмі "Доґвіль" Ларса фон Трієра. Акторка розповіла, що після знайомства з Трієром, на зйомках була готова на все. Роль Грейс, яка намагається стати своєю в, на перший погляд ідилічному, Доґвілі, а потім – мстить всім його жителям за знущання, вдалася акторці не просто: на зйомках вона багато плакала і сварилася з режисером, який не приховував, що вибудовував характер Грейс з опорою на риси самої Кідман. Під час створення фільму Трієр надихався німецьким режисером Бертольдом Брехтом і його мінімалістичним театром. Образ Грейс відображає драматичну епоху Америки 30-х років, часу Великої депресії: героїня Кідман носить скромні сукні з простими комірами і трапецієподібною спідницею, джемпери і пуловери, грубі черевики.
Дія "Австралії" відбувається в улюблені для Ніколь Кідман 30-ті роки минулого століття. У фільмі База Лурмана вона грає англійську аристократку Сару Ешлі, яка повинна врятувати свою скотарську ферму від розграбування напередодні війни. Оскільки дія відбувається на фермі в Австралії, героїня Кідман носить багато зручного одягу в жокейському стилі: штани для їзди верхи, білі сорочки, високі чоботи. Натхненням для цього образу, за словами художника костюмів Кетрін Мартін (дружина База Лурмана, яку він запрошує до співпраці в багатьох своїх фільмах), стала Коко Шанель. В образі Сари Ешлі також можна помітити кантрі-стиль і акценти, характерні для мілітарі-образів – наприклад, костюми з накладними плечима.
"Після розриву з Томом Крузом я не хотіла зніматися в "Годинах", хоча підписала контракт. Моє особисте життя розлетілося на шматки. Але мені не вдалося розірвати контракт і довелося зануритися в роль Вірджинії Вулф, яка несподівано допомогла мені прийти в себе". 2002 року Кідман отримала "Оскара" за роль письменниці Вірджинії Вулф у фільмі "Години" Стівена Долдрі. Вулф мала багато психологічних проблем і постійно думала про те, щоб вкоротити собі віку. Поринути в її життя акторці допомогли листи Вулф, які вона прочитала, тригодинний грим, протягом якого Кідман створювали фірмовий ніс Вірджинії, і, звичайно, костюми. Максимально стримано, максимально закрито, максимально просто – стиль Вірджинії Вулф повністю відображав її внутрішній світ, в який вона не збиралася впускати сторонніх.
2017 року Кідман вперше зіграла у фільмі режисера Софії Копполи. У фільмі "Обдурений" їй дісталася роль найжорсткішої і найбільш впливової героїні – міс Марти, директорки пансіонату, куди потрапляє поранений на Громадянській війні солдат (Колін Фарелл). Фільм приковує увагу костюмами героїв. Дія "Обдуреного" відбувається під час Громадянської війни в США між Північчю і Півднем, а в той час дівчата нерідко пишні сукні замінювали більш практичними комплектами: спідницями довжиною до підлоги і блузами з високими комірами і легким декором. Візуальним натхненням для Копполи став фільм "Пікнік біля Висячої скелі" 1975 року, а художницю костюмів Стейсі Баттат вона попросила створити "героїнь, схожих на привидів у плавних ефірних сукнях, через які проходило би світло". Міс Марта одягнена лаконічно і стримано: наглухо застебнуті сукні з високими комірцями, маскулінний силует – цього зобов'язує її статус господині будинку.