КУПИТИ КВИТКИ

Революція чи ілюзія: що досі не так з модою у 2024 році

15 років минуло від створення Global Fashion Summit, метою якого було зробити питання сталості головним пріоритетом індустрії моди. Але чи багато чого змінилося відтоді?

"Чесно кажучи, я засмучена, що ми не просунулися далі", — зізналася Ева Крузе, засновниця саміту, в інтерв'ю Vogue. Вона думала, що цю проблему вдасться швидко розв'язувати й незабаром перейти до інших нагальних питань.

На жаль, сувора доповідь Apparel Impact Institute показує, що викиди парникових газів від індустрії моди зростуть на 40% до 2030 року. І це при тому, що їй потрібно скоротити викиди вдвічі, щоб відповідати цілям Паризької угоди щодо обмеження глобального потепління 1,5 градусами за Цельсієм. Очевидно, що потрібні закони, аби змусити бренди відповідати за свій вплив на довкілля (про це багато говорили останніми роками). Але крім законодавства, є ще декілька важливих моментів, на які звернули увагу під час Global Fashion Summit 2024, що пройшов під назвою Unlocking the Next Level ("Розблокування наступного рівня"). Про них ми розповімо далі.

Нам необхідні сміливі лідери

Під час Global Fashion Summit 2024 найчастіше обговорювалося одне питання: нам потрібні сміливі та рішучі лідери. І це недаремно, адже попереду ще багато роботи. "Вам байдуже до майбутнього?" — звернувся до аудиторії Пол Полман, автор книги Net Positive: How Courageous Companies Thrive by Giving More Than They Take. Він наголосив: якщо нікого не бентежить такий стан речей, то нічого не зміниться.

Час відмовитися від гонитви за прибутком

Ще одна серйозна проблема — застаріла бізнес-модель більшості брендів. Вони звикли заробляти на тому, щоб продавати все більше й більше нового одягу. А це, звісно, призводить до зростання викидів парникових газів. Тому Ellen MacArthur Foundation запустив ініціативу The Fashion ReModel. До неї вже долучилися відомі бренди, як-от H&M, Reformation та Zalando. Ця ініціатива об'єднує зусилля різних компаній задля розвитку моделей циркулярної моди. Йдеться про оренду, перепродаж та ремонт одягу. Тобто, бренди зможуть розвиватися та отримувати прибуток, не збільшуючи виробництва нових речей. Це набагато екологічніший підхід.

Знаннях корінних народів

Під час Global Fashion Summit 2024 багато говорили й про те, що потрібно частіше прислухатися до маловідомих груп людей. Це стосується, зокрема, корінних народів. Вони володіють величезними знаннями про природу та оберігають 85% усього біорізноманіття планети. І це при тому, що їх самих лише 5% від усього населення Землі.

Даяна Моліна, активістка корінних народів та засновниця організації Nalimo, яка співпрацює з жінками з різних спільнот Бразилії та Латинської Америки, закликала до співпраці в індустрії моди. Тим часом ткаля та художниця з текстилю народу діне Наомі Глассес розповіла, як її нещодавня співпраця з Ralph Lauren допомогла зосередити увагу на дизайні корінних народів.

Також говорили про необхідність залучення до таких форумів людей, які безпосередньо працюють у виробництві. На жаль, індійському фермеру Атмараму Праджапаті, що працює за програмою регенеративної бавовни Materra, в останній момент відмовили у візі, і він не зміг приїхати на саміт. Отже, на майбутнє організаторам варто подбати про те, щоб на таких зустрічах були присутні представники усіх ланок виробництва.

Підвищення зарплатні для працівників індустрії

Відомі бренди роблять важливий крок. Компанії PVH (власник Tommy Hilfiger), H&M Group та ASOS підписали угоди, які юридично зобов'язують їх підтримувати підвищення зарплат для працівників швейної промисловості Камбоджі. Це чудова новина, адже тепер у швейників з'явиться можливість заробляти більше, а не працювати за мізерні кошти.

Перероблення одягу: чи далеко ми зайшли?

Можливість переробляти старий одяг у новий — ключова ланка створення циркулярної економіки моди. Проте індустрія далека від досягнення цієї мети. На жаль, поки такі технології перебувають на стадії розвитку. За оцінками Ellen MacArthur Foundation, менш як 1% одягу піддається переробленню (деякі речі переробляються для інших цілей, наприклад, ганчір'я для прибирання чи утеплювач).

Після того, як Renewcell, виробник матеріалу Circulose зі 100% перероблених текстильних відходів, подав на банкрутство на початку цього року, інші новатори, зокрема Circ (яка розробила метод перероблення сумішей поліестеру та бавовни), підкреслили необхідність підтримки брендів для масштабування цих технологій. Тим часом Syre, компанія з перероблення текстилю, яку підтримує H&M, під час саміту оголосила про отримання фінансування в розмірі 100 мільйонів доларів США.

Надія це не стратегія

Працюючи над стабільністю й екологічністю індустрії моди, часто запитують: "А чи є надія на краще?" Але керівник компанії Patagonia вважає, що надія — це замало. Він наголошує: "Ми не повинні просто сподіватися. Надія — це не стратегія. У нас вже є рішення, але не всі готові їх впроваджувати. Саме це потрібно змінити!".

За матеріалом vogue.co.uk

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.